کد خبر : 1920733 | 24 فروردين 1402 ساعت 13:15 | 37K بازدید | 8 دیدگاه

گلیچ اسیر یک پلنگ‌شکن تماشایی

بوایسار سایتی‌یف در تیم ملی بحرین!

مجتبی گلیج در نیمه نهایی قهرمانی آسیا در برابر حریفی از بحرین کشتی گرفت که می‌تواند همه نامداران جهان را در این وزن به چالش بکشد.

بوایسار سایتی‌یف در تیم ملی بحرین!

به گزارش "ورزش سه "، رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال 2023 با حضور کشتی گیران مطرح جهانی در حال برگزاری است، این رقابت‌ها در حالی امروز در شهر آستانه قزاقستان پیگیری شد، که یکی از مطرح ترین کشتی گیران ما در مرحله نیمه نهایی  در برابر حریف بحرینی خود شکست خورد و از حضور در فینال رقابتها باز ماند.
مجتبی گلیچ که در وزن 97 کیلوگرم در دور اول با نتیجه 12 بر صفر اولزیسایخان باسانتسوگت از مغولستان را مغلوب کرد.
   
در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 11 بر صفر مقابل مصاف تاکاشی ایشیگورو از ژاپن به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. گلیچ که دارنده مدال برنز این وزن در رقابت های جهانی 2021 است در مرحله نیمه نهایی برابراحمد تاج الدین اف از بحرین که البته یک کشتی گیر روسی الاصل بود، قرار گرفت. 

1851746

وقت اول کشتی با احاطه خوب و کامل گلیج  به حریف خود و برتری 3 بر یک او به پایان رسید. در ادامه و در حالی که شرایط کشتی گیر بحرینی روسی الاصل از لحاظ بدنی و نفس خوب دیده نمی شد، او با یک حمله برق آسا با فن پلنگ شکن و به پل زدن گلیج و اجرای دو بارانداز پیایی  8 امتیاز گرفت و نتیجه را 9 بر 4 کرد. کشتی گیر بحرینی روسی الاصل که از دست ها و پاهای خود به خوبی استفاده می کرد، به سبک بووایسار سایتیف معروف در کشتی نزدیک حریف می شد و از تمامی درهای کشتی برای گرفتن امتیاز و حفظ نتیجه استفاده می کرد. همین روش کشتی گرفتن او باعث شد تا امتیاز او به 13 برسد و گلیچ در عین ناباوری 9 امتیاز از حریف کشتی بلد خود عقب بیافتد.

در یک دقیقه پایانی مبارزه کشتی گیر بحرینی که کاملا از نفس افتاده بود، با مدیریت زمان در ادامه کشتی تنها 4 امتیاز به گلیج داد تا یکی از مدعیان اصلی ما به جای حضور در فینال به دیدار رده بندی رقابت‌ها برود..

دیدگاه‌ها