کد خبر : 1920856 | 25 فروردين 1402 ساعت 17:20 | 192.5K بازدید | 86 دیدگاه

باخت پشت باخت، غافلگیری پشت غافلگیری در آستانه؛

تلخ‌تر از تلخ، روز دوم برای کشتی ایران طلا نداشت

در روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا، تیم ملی ایران با یک نقره و یک برنز به کار خود پایان داد.

تلخ‌تر از تلخ، روز دوم برای کشتی ایران طلا نداشت

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه همه علاقه‌مندان به کشتی بعد از کسب یک طلا و دو برنز در روز اول، در انتظار جبران مافات و ثبت یک نتیجه درخشان در 5 وزن دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2023 در قزاقستان بودند، اما روز دوم هم برای شاگردان پژمان درستکار خوب پیش نرفت و حتی همان یک طلای روز اول نیز تکرار نشد تا شوک بزرگی به کشتی ایران وارد شود.  
در روز دوم مسابقات، یاسین رضایی در 61 کیلو برنزی شد، حسین ابوذری در 74 کیلو حذف شد، علیرضا کریمی در 86 کیلو به مدال نقره رسید، ارشک محبی در 92 کیلو با دو شکست از دور رقابت‌ها کنار رفت و امیررضا معصومی با دو شکست غافلگیر کننده بعد از رسیدن به نیمه نهایی وزن 125 کیلو به مقام پنجم رسید.  
بدین ترتیب پرونده تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب یک طلا، یک نقره و سه برنز در سی و ششمین دوره مسابقات آسیایی بسته شد.  
در ادامه ریز عملکرد آزادکاران ایرانی در روز دوم مسابقات آسیایی را مشاهده می‌کنید:


1852023

وزن 61 کیلوگرم: 
* در وزن 61 کیلوگرم یاسین رضایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 6 بر 6 و ضربه فنی، هیون سیک سونگ از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. 

ویدئو: 297656

* در نيمه نهايى وزن 61 كيلوگرم ياسين رضايى برابر كشتى‌گير قرقيزستانى قرار گرفت. با اينكه رضايى نشان داده بود كه فنون را به خوبى اجرا مى‌كند، اما به سد محكم حريفى خورد كه به راحتى امتياز نمى‌داد. بعد از پيش افتادن 2 بر يك رضايى، كشتى‌گير قرقيزستانى توانست با يك فن ٤ امتيازى در اواخر وقت اول پيش بيفتد. در ادامه نيز روى حملات رضايى، حريف كه به خوبى فنون فرنگى را اجرا مى‌كرد، به امتياز مى‌رسيد. در نهايت كشتى با حساب 11 بر 2 به سود تايربك ژوماشبك اولو از قرقيزستان به پايان رسيد تا رضايى به ديدار رده‌بندى راه يابد.

ویدئو: 297658

* در دیدار رده‌بندی وزن 61 کیلوگرم، یاسین رضایی جوان از ایران برابر کودای اوگاوا از ژاپن قرار گرفت. در این نبرد حساس و پرافت و خیز که تا لحظات پایانی نفس‌گیر دنبال شد، رضایی توانست با اجرای فنون مختلف از سد حریف ژاپنی عبور کند. نتیجه پایانی روی اسکوربورد برتری 7 بر 4 یاسین رضایی را نشان می‌داد تا این جوان آزادکار در اولین تجربه آسیایی خود به مدال برنز دست پیدا کند.

ویدئو: 297665

1852024

وزن 74 کیلوگرم: 
* در وزن 74 کیلوگرم حسین ابوذری که جزو چهره‌های کمتر شناخته شده تیم ملی به حساب می‌آید، در دور اول با نتیجه 9 بر 1 شامیل ایساکوف از اردن را مغلوب کرد.  

ویدئو: 297652

* این آزادکار کم تجربه ایرانی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 5 بر 3 مغلوب ماگومدرسول اصلویف از بحرین شد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا بتواند به کار خود برای کسب مدال برنز در گروه بازنده‌ها ادامه دهد. 

ویدئو: 297657

*در ادامه رقابت‌هاى وزن 74 کیلوگرم ماگومدرسول اصلویف از بحرین مقابل حريف قزاقستانى شكست خورد تا ابوذرى هم فرصت حضور در مرحله شانس مجدد را از دست بدهد و از دور رقابت‌ها كنار برود.


1852025

وزن 86 کیلوگرم: 
* در وزن 86 کیلوگرم علیرضا کریمی دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان در دور اول با نتیجه 5 بر 2 گوان اوک کیم از کره جنوبی را مغلوب کرد.

ویدئو: 297650

* کریمی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی نیز با ارائه یک کشتی برتر و به شکلی قاطعانه با نتیجه 10 بر صفر زوشن لین از چین را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. 

ویدئو: 297655

* در نيمه نهايى وزن 86 کیلوگرم علیرضا کریمی مقابل هایاتو ایشیگورو از ژاپن قرار گرفت. كريمى كه پرافتخارترين كشتى‌گير ايرانى حاضر در مسابقات به حساب مى‌آيد، در اين مبارزه با حملات پرتعداد خود 5 بر صفر پيش افتاد و بعد از اينكه ايشيگورو توانست 2 امتياز بگيرد، كشتى حساسيت بيشترى پيدا كرد. با اين حال در لحظات پايانى كريمى حريف را به پل زد و 4 امتياز ديگر هم گرفت تا 9 بر 2 به برترى رسيده و راهى فينال شود.

ویدئو: 297659

* کریمی در ديدار فينال و براى كسب مدال طلا عصر امروز به مصاف عظمت دولت بیکوف از قزاقستان می‌رود.


* در فینال وزن 86 کیلوگرم، علیرضا کریمی از ایران برابر عظمت دولتبیکوف از قزاقستان و دارنده مدال برنز جهان قرار گرفت. کریمی که پیش از این سابقه کسب سه طلای آسیا را داشت و امروز نیز در دیدارهای قبلی خیلی خوب و آماده نشان داده بود، با حملات خود باعث شد داوران به کشتی‌گیر کشور میزبان اخطار بدهند. یک امتیاز به حساب کریمی واریز شد، اما در ادامه او دو بار توسط عظمت دولتبیکوف خاک شد تا 4 امتیاز از دست بدهد. تلاش کریمی در ادامه سودی نداشت و 4 بر یک شکست خورد تا صاحب مدال نقره شود و تنها شانس طلای ایران در روز دوم از دست برود.

ویدئو: 297668
1852026

وزن 92 کیلوگرم: 
* در وزن 92 کیلوگرم ارشک محبی، آزادکار کرمانشاهی در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر مقابل آراش یوشیدا از ژاپن مغلوب شد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا بتواند در گروه بازنده‌ها برای کسب مدال برنز به کار خود ادامه دهد. 

ویدئو: 297651

*در ادامه رقابت‌هاى وزن 92 کیلوگرم ارشک محبی كه در دور نخست مقابل آرش یوشیدا از ژاپن مغلوب شده بود، با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال،‌ به گروه بازنده‌ها رفت تا به کار خود برای کسب مدال برنز ادامه دهد.

* ارشک محبی در دیدار شانس مجدد با نتیجه 6 بر 4 مغلوب گانخویاگ گانباتار از مغولستان شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.


1852027

وزن 125 کیلوگرم: 
* در وزن 125 کیلوگرم امیررضا معصومی پس از استراحت در دور نخست،‌ در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر صفر ضیاموحامت صفراف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

ویدئو: 297653

* در دیدار نیمه نهایی وزن 125 کیلوگرم امیررضا معصومی مقابل لخاگواگرل مونختور دارنده مدال نقره و برنز جهان از مغولستان قرار گرفت. در حالی که در تمام طول کشتی معصومی با حملات بیشتر و ایجاد فاصله امتیازی از حریف پیش بود، اما در لحظات پایانی غافلگیر شد. او 6 بر 3 از حریف پیش بود و در فاصله 2 ثانیه مانده به پایان در بیرون از تشک یک فن 4 امتیازی خورد و به پل رفت. اعتراض مربیان ایران هم فایده‌ای نداشت و کشتی 8 بر 6 به سود کشتی‌گیر مغولستانی به پایان رسید. البته معصومی به شدت به داوران اعتراض داشت، اما در فاصله چند ثانیه به پایان شانس فینالیست شدن را از دست داد. 

ویدئو: 297660

* بدین ترتیب امیررضا معصومی باید عصر امروز برای کسب مدال برنز آسیا در دیدار رده‌بندی وزن 125 کیلوگرم روی تشک برود.

* امیررضا معصومی در دیدار رده‌بندی وزن 125 کیلوگرم مقابل بوهردون از چین با اینکه کشتی را هجومی آغاز کرده بود و به نظر می‌رسید بتواند خیلی زود با امتیاز عالی حریفش را شکست دهد، اما بعد از کسب 2 امتیاز بار دیگر غافلگیر شد. امیررضا بازهم در کنار تشک فن خورد و این بار ضربه فنی شد تا پایان تلخی برای کشتی آزاد ایران در قزاقستان رقم بخورد و معصومی نیز با کسب مقام پنجمی دست خالی بماند.

ویدئو: 297669

دیدگاه‌ها