کد خبر : 1920906 | 25 فروردين 1402 ساعت 14:29 | 20.6K بازدید | 7 دیدگاه

جام جهانی 2023، ایران بدون نماینده نیست!

فوتبال ایران می‌تواند در جام جهانی 2023 نماینده داشته باشد. در سال 2023 شاهد برگزاری جام جهانی نوجوانان و جوانان خواهیم بود. مسابقات جهانی زیر 20 سال و زیر 17 سال.

جام جهانی 2023، ایران بدون نماینده نیست!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال جوانان ایران با هدایت صمد مرفاوی با اینکه در مرحله گروهی نمایش‌های خوبی در برابر حریفان داشت و از یک گروه سخت به عنوان تیم نخست وارد مرحله یک چهارم نهایی شد، در این مرحله یک بر صفر به عراق باخت و شانس صعود به جام جهانی جوانان را از دست داد! البته که فلسفه در فوتبال پایه تنها نتیجه‌گرایی نیست و به نظر می‌رسد بازیکنان خوبی که در تیم جوانان با استعدادیابی فدراسیون فوتبال و همچنین انتخاب‌های صمد مرفاوی دور هم جمع شدند، ستاره‌های آینده لیگ برتر خواهند بود و هم‌اکنون هم شاهد حضور برخی از آن‌ها در ترکیب تیم‌های لیگ برتری هستیم.

1852095

اما فوتبال ایران یک شانس دیگر برای حضور در جام جهانی 2023 دارد. تیم  نوجوانان این‌روزها با مربیگری حسین عبدی تمرینات سخت و پرفشار را در کمپ تیم‌های ملی پشت سر می‌گذارد. این تیم خرداد ماه درگیر جام ملت‌های آسیا می‌شود و مسیر صعود این تیم به جام جهانی همانند مسیر صعود تیم جوانان است. این تیم برای جهانی شدن می‌بایست از مرحله گروهی که با حضور 4 تیم برگزار می‌شود، صعود کند و در ادامه پیروزی در مرحله یک چهارم نهایی موجب صعود این تیم به جام جهانی خواهد شد. آخرین حضور تیم نوجوانان در جام جهانی به سال 2017 برمی‌گردد. سالی که این تیم با مربیگری عباس چمنیان در گوای هند نمایش شایسته‌ای حتی در برابر تیم‌های بزرگ جهان از جمله آلمان داشت و نشان داد فوتبال پایه ایران هم می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

1852097

میرشاد ماجدی، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با حضور در تمرین تیم نوجوانان از نزدیک با حسین عبدی دیدار کرد تا در جریان آخرین وضعیت تیم نوجوانان قرار بگیرد.

1852096

دیدگاه‌ها