کد خبر : 1921002 | 25 فروردين 1402 ساعت 23:00 | 6.2K بازدید | 2 دیدگاه

کنفرانسی تحت تاثیر تماشاگران نساجی

رحمتی: می‌توانستیم برنده این بازی باشیم اما...

سرمربی آلومینیوم هدر رفتن موقعیت‌های جدی تیمش را دلیل از دست رفتن دو امتیاز مقابل نساجی می‌داند.

رحمتی: می‌توانستیم برنده این بازی باشیم اما...

به گزارش "ورزش سه" تیم فوتبال آلومینیوم اراک در چارچوب هفته بیست و ششم رقابت های لیگ برتر فوتبال در خانه نساجی به تساوی بدون گل رسید. پس از بازی، مهدی رحمتی، سرمربی ایرالکو در نشست خبری حاضر شد.

در ابتدای نشست خبری، محمد چهرقانی، مدیر رسانه تیم آلومینیوم، ضمن گرامیداشت ایام شهادت حضرت علی، یاد و خاطره مرحوم دست نشان، پیشکسوت فوتبال مازندران و سرمربی فقید و اسبق آلومینیوم را گرامی داشت و در ادامه، سرمربی آلومینیوم صحبت‌های اولیه خود را آغاز کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

رحمتی در ابتدا گفت: "قبل از صحبت در مورد بازی به چند نکته اشاره می‌کنم. اول اینکه به تیم نساجی بابت داشتن این تماشاگران خوب و بافرهنگ تبریک می‌گویم که انقدر خوب تا دقیقه 95 از تیم خود حمایت کردند. این تماشاچی‌ها سرمایه ای هستند که هرتیمی ندارد و به نساجی بابت آن تبریک می‌گویم. تشکر می‌کنم که واقعا یک شور و هیجان خاصی به این بازی دادند. در مورد بازی باید بگویم که نساجی تیمی است که تازه سرمربی خود را عوض کرده و یک انگیزه مضاعف در بازیکنان این تیم وجود داشت. چند بازیکن را عوض کرده بودند سرمربی این تیم و یک انگیزه خاصی با توجه به حضور تماشاگران در ابتدای بازی داشتند. ما سعی کردیم هیجان نساجی را کنترل کنیم و سرعت بازی را به شکلی که می‌خواهیم در بیاوریم. توانستیم موفق باشیم. نیمه دوم هم به دنبال برد بودیم که موقعیت‌های خوب هفتاد، هشتاد درصدی ایجاد کردیم ولی از آن استفاده نکردیم. نساجی هم دنبال برد بود. تبریک می گویم به تیم خوب نساجی، به آقای حدادیان، آقای سیف الله پور، به خاطر این مجموعه ای که دور هم جمع کردند و چیزی که می‌توانم بگویم این است که اگر از موقعیت های خود استفاده می کردیم در دقایق پایانی می توانستیم برنده بازی باشیم."

1838623

سرمربی آلومینیوم در پاسخ به اینکه تاثیر تماشاگران نساجی روی فرهنگ فوتبال ایران و عملکرد بازیکنان چگونه خواهد بود، گفت: "ببینید یادم هست که آخرین باری که در قائمشهر بازی کردم با پدیده بود که صفر صفر شد. آخرین باری هم که با استقلال آمدم صفر صفر شد. اینکه تیم‌ها کم گل میزنند بسته به فشار روی کادر فنی است که از طرف همین تماشاچی روی فوروارد داخل زمین می آید. ما باید سعی کنیم چه مربیان و چه بازیکنان به لحاظ فنی پیشرفت کنیم. این پیشرفت را در کنار هم قرار دهیم. شاید خود من و تیمم به خاطر از دست دادن موقعیت، خیلی امتیاز از دست دادیم. ببینید خیلی در فوتبال ایران کم پیدا می کنید که یک فوروارد تک موقعیتش را گل کند و تیمش هم با همان تک گل بازی را ببرد. در بازی با استقلال و بازی قبلش هم موقعیت خوب داشتیم. جلوی مس کرمان هشت موقعیت بالای هشتاد درصد داشتیم که پشت شش قدم گیر مهاجم آمده بود. باید خودمان را آپدیت کنیم. از مطالعه فراری نباشیم. من از فدراسیون درخواست می کنم اگر می‌تواند آخر لیگ کلاس های خوب با مدرس‌های خوب بگذارد تا ما هم بنشینیم و استفاده کنیم. اگر من بتوانم بازیکنم را در لیگ خوب آماده کنم، همان بازیکن می‌تواند در تیم ملی کمک کند. من در ارنج تیمم که بازی دادم، به جز فخریان که 18 ساله است، آقای حسینی 24 ساله است. آزادی و هوشمند 23 ساله است. بازیکنان جوان خیلی زیادی داشتیم. از امید و جوانان بازیکن آوردیم. سعی کردیم به فوتبال ایران کمک کنیم تا این دوران گذار که به چند بازیکن پا به سن گذاشته و قابل احترام، وابسته‌ایم، پشت سر گذاشته شود. باید قبول کنیم وقتی بازیکن جوان وارد فوتبال می‌شود، کیفیت فوتبال فراتر از انتظار ما و عزیزان شاغل در فوتبال می‌شود."

رحمتی در پاسخ به سوال خبرنگار ورزش سه مبنی بر عملکرد داور گفت: "فشاری که تماشاچی علی الخصوص روی داور می آورد، یک سری چیزها ناخودآگاه اتفاق می افتد. من سعی می کنم درم ورد داوری زیاد صحبت نکنم و واگذار کنم به مسئولان مربوطه ولی یک وقت هایی در فوتبال انگلیس اتفاقاتی فراتر از این چیزها می بینید و حساسیت بازی هم جوری بود که بازیکنان را تحت تاثیر قرار می دهد. به آقای راکی هم تبریک می گویم جو بازی را خوب کنترل کرد به جز اخطاری که به مصطفی احمدی داد، خوب با کارت هایش بازی را مدیریت کرد. به آقای افشاریان هم تبریک می گویم چون فکر کنم آقای راکی سه یا چهار سال است که به فوتبال ما معرفی شده است. امیدوارم داوران با جسارت کار کنند و ما روی نیمکت هم به آنها کمک کنیم راحت تر قضاوت کنند."

دیدگاه‌ها