کد خبر : 1921261 | 26 فروردين 1402 ساعت 22:48 | 58K بازدید | 77 دیدگاه

ماییم و نوای بی‌نوایی، بسم‌الله اگر حریف مایی

یادداشت: رؤیایی‌ترین استقلالی که می‌شناسم

آبی‌های پایتخت بهترین نمایش خود را در شبی فراموش‌نشدنی برابر هوادار به نمایش گذاشتند، آنها برای دربی خط و نشانی جدی کشیدند.

یادداشت: رؤیایی‌ترین استقلالی که می‌شناسم

به گزارش "ورزش سه" ،بلاشک این بهترین نمایش یک نیمه‌ای چند سال گذشته  استقلال بود، نمایشی فراتر از فوتبال، یک تیم متحد، همراه و یکدست که برای دل خودشان و هوادارها دنیا را برای شاگردان الهام ساکت تیره و تار کرد و موفق شد با شش گل این تیم را از پیش رو بردارد. 
تیمی که تا اینجای فصل سرمربی خارجی‌اش سه مدیر عامل را با معاونین، مشاورین و اعضای مختلف هیئت مدیره در این هشت ماهه دیده و دریافتی‌هایش به دفعات توسط باشگاه عقب افتاده است، امروز در ورزشگاه آزادی نمایشی قابل تحسین و تاریخی را به نمایش گذاشت و از دقیقه 46 تا دقیقه 95 تیم هوادار را به توپ بست و با شش گل خود را آماده دربی کرد. 
پرس تمام مدت در همه جای زمین و از خودگذشتگی شاگردان ساپینتو بدون توجه به حواشی تیم در یک ماه گذشته و شادی آنها بعد از هرگل با تمام وجود به همراه از خود گذشتگی تیمی دل هر هواداری را برای این تیم دوست داشتنی به درد آورد. دردی جانکاه از کم‌کاری تیم مدیریتی و فرصت از دست رفته بابت رفتن به لیگ قهرمانان آسیا غمی بزرگ در روز بزرگ آبی‌ها داشت. 

1852752

پاس‌های بی‌نظیر رضاوند، ترکتازی قایدی در لب خط، دوندگی بی‌امان مهری، حرکات پابه توپ پیمان بابایی و محبی به همراه میدان‌داری روزبه چشمی استقلال ساپینتو را فارغ از هر رنگی، تیمی یکدست، خوش‌ترکیب و دلنشین کرده که نمی‌توان از دیدن بازی‌های آنها چشم پوشید. 
تعویض‌های با برنامه ساپینتو، تشویق‌های بی‌امان او در لب خط و پرس بازیکنان استقلال در تمام نقاط زمین، به قدری به دل می‌نشیند که گفتنی نیست. مردی که با دلی بزرگ وارد زندگی کسی شد که در مشکلات غوطه‌ور است و علی‌رغم مشکلات خودش برای آرزوهای نفر سوم همه کار می‌کند تا او را به آرزوهاش برساند، مثل ریکاردو ساپینتو که بدون توجه به قرارداد خودش و همکارانش با تمام وجود در کنار شاگردانش ایستاده و برای رساندن آنها به قهرمانی لیگ برتر، همه مشکلات را به فراموشی سپرده و تیمش را شاداب‌تر از هر تیمی به میدان می‌فرستد. او که به رابطه عاطفی بین بازیکنان و هوادارها پی برده، فاصله آنها را با کار روانشناسی بی‌نقص خود کم کرده تا قابی تاریخی را در فوتبال ایران رقم بزند. 
آنها که همین امروز از سرپرست جدید باشگاه خبر پرداخت بدهی‌ها، پاداش‌ها و مطالبات بدهکاران را شنیدند، حق دارند بپرسند این اقدامات چرا چند روز زودتر رقم نخورد تا این تیم دوست داشتنی در آسیا نباشد.

1852754

تیمی که با پرس کم نظیر بازیکنانش در لیگ ایران اجازه نفس کشیدن به بازیکنان هوادار نداد، به قدری نمایشش خیره کننده است که قهرمان نشدنش شاید هوادارهای تیم‌های رقیب را نیز به درد بیاورد. در شرایطی که هیچ صدای خوشایندی برای بازگشت آبی‌ها به لیگ قهرمانان آسیا شنیده نمی‌شود، هوادارها بدون توجه به مشکلات مدیریتی به این تیم امید بسته‌اند و امید دارند آنها در پیچ آخر سپاهان را هم بگیرند.

این رؤیایی‌ترین استقلالی است که می‌شناسیم، تیمی که دل هر آبی دوستی را با خود کرده و برای حک کردن اثری تاریخی در دل تاریخ فوتبال ایران بدون توجه به هیاهوی خارج از مستطیل سبز در هر هفته بهتر از هفته قبل است.
تیمی که قطعاً جایش در لیگ قهرمانان آسیا در سال بعد خالی است.

محمدرضا تقی‌خانی

دیدگاه‌ها