کد خبر : 1921449 | 27 فروردين 1402 ساعت 18:36 | 77.5K بازدید | 97 دیدگاه

کارشناسان می‌گویند پنالتی نیست، مومنی زود سوت زد؛

راه عجیب داور ملوان - تراکتور برای جبران اشتباه بزرگ

داور بازی تراکتور - ملوان در حالی به سود سرخپوشان پنالتی گرفت که دستیارانش در این تصمیم با او موافق نبودند.

راه عجیب داور ملوان - تراکتور برای جبران اشتباه بزرگ

به گزارش "ورزش سه"، دیدار ملوان و تراکتور در شرایطی برگزار شد که تراکتور برای کسب سهمیه آسیایی تلاش می‌کند و ملوان هم در تلاش است که خود را از قعر جدول و جمع تیم‌هایی که در خطر سقوط هستند جدا کند. این بازی تا دقایق پایانی نیمه دوم به دور از حاشیه دنبال شد، اما یک سوت جنجالی این مسابقه را تحت تاثیر قرار داد.

در دقیقه ۸۵ مسابقه، اشتباه میلاد شعبانلو باعث شد عباس‌زاده در یک ضدحمله حامد پاکدل را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان حریف قرار بدهد و پس از خروج ایمان صادقی از دروازه، مهاجم تراکتور با شیرجه‌ای بلند روی زمین بیفتد تا علی‌اصغر مومنی در سوت خود بدمد و اعلام پنالتی کند.

اما اعلام پنالتی به سود تراکتور، اعتراض شدید اعضای تیم میزبان را به دنبال داشت و باعث شد داور چهارم مسابقه و کمک داور اول بازی، برای آرام کردن مازیار زارع وارد عمل شوند، اما ثانیه‌های بعد محمدرضا ابوالفضلی وارد زمین شد تا به داور مسابقه اعلام کند که در اعلام پنالتی اشتباه کرده است.

ویدئو: 297865

ابوالفضلی که اعتقاد داشت خطای پنالتی رخ نداده و بازیکن تراکتور شبیه‌سازی کرده است، دقایقی به صحبت با مومنی پرداخت، اما موفق نشد او را متقاعد کند؛ صحبت‌هایی که البته به گوش مازیار زارع هم رسید و او در نشست خبری پس از بازی گفت: به شرافت کمک‌داور اول درود می‌فرستم؛ او دورتر از من بود، اما داور را صدا کرد و شنیدم که گفت پنالتی نبود. او داوری است که در جام جهانی سوت زده است.

نکته جالب اینکه در طول مدتی که کمک داور اول مسابقه قصد داشت رای داور را تغییر بدهد، کادرفنی و نیمکت‌نشین‌های تراکتور هیچ اعتراضی نداشتند و به نوعی پاکو خمس نیمکت تیمش را آرام نگه داشت تا نشان دهد هیچ علاقه‌ای به ایجاد تنش و اعتراض به داوری و اثرگذاری در تصمیمات او ندارد.

پس از به ثمر رسیدن گل تساوی تراکتور از روی نقطه پنالتی، بازی با تنش دنبال شد و در حالی که ۷ دقیقه وقت اضافه برای بازی تعيين شده بود، داور که تحت فشار و به نظر نگران برتری تراکتور بود، حدود ۳۰ ثانیه زودتر و در شرایطی که تراکتور یک موقعیت عالی برای گلزنی داشت، سوت پایان بازی را به صدا درآورد‌.

1853118

کارشناسان داوری نظرات خود را در خصوص این اتفاقات بیان کرده‌اند:

📌 برخورد حامد پاکدل و ایمان صادقی (پنالتی - دقیقه ۸۶)

❌ ابراهیم میرزابیگی: خطای پنالتی اتفاق نیفتاد و آقای ابوالفضلی به درستی قصد داشت رای داور را تغییر بدهد. دروازه‌بان برای مهار توپ می‌آید و خودش را جمع می‌کند که برخوردی صورت نگیرد و مهاجم هم می‌پرد تا باعث برخورد و آسیب‌دیدگی نشود. از نظر من نه خطای پنالتی رخ داد و نه تمارض و مهاجم هم برای عدم برخورد شیرجه زد.

تورج حق‌وردی: هیچ برخوردی صورت نگرفت و داور باید مهاجم تراکتور را با کارت زرد جریمه می‌کرد.

حیدر سلیمانی: دروازه‌بان خطايی روی مهاجم مرتكب نشد و مهاجم با دايو، پنالتی گرفت. مهاجم باید به دلیل شبيه‌سازی با کارت زرد جریمه می‌شد.

❌ غلامرضا جباری: خطایی اتفاق نیفتاد و بازیکن تراکتور باید اخطار دریافت می‌کرد.

نوذر رودنیل: هیچ برخوردی رخ نداد و داور به اشتباه اعلام پنالتی کرد. آقای ابوالفضلی در این صحنه به درستی وارد عمل شد، اما متاسفانه داور به اشتباه روی تصمیم خود پافشاری کرد‌.

دیدگاه‌ها