کد خبر : 1921680 | 28 فروردين 1402 ساعت 22:17 | 7.9K بازدید | 1 دیدگاه

آگهی سرخابی‌ها در کدال و روزنامه‌ها منتشر نشده است

ابهام در برگزاری مجمع سرخابی‌ها به‌خاطر یک قانون

در شرایطی استقلال و پرسپولیس خود را برای برگزاری یک مجمع مهم آماده می‌کنند، که آگهی مجمع عمومی سرخابی‌ها در رسانه رسمی منتشر نشده است.

ابهام در برگزاری مجمع سرخابی‌ها به‌خاطر یک قانون

به گزارش "ورزش سه"، چند هفته‌ای است که پیرامون برگزاری مجمع عمومی سرخابی‌ها اخبار متفاوتی نقل می‌شود. با توجه به اینکه دربی پایتخت میان استقلال و پرسپولیس روز 3 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه سازمان خصوصی‌سازی برای آنکه خللی در موضوعات مربوط به دو باشگاه پیش نیاید، تصمیم گرفته برگزاری مجمع و انتخاب اعضای هیئت مدیره جدید را به بعد از دربی موکول کند.

در این اخبار آمده بود که 5 اردیبهشت ماه زمان احتمالی برگزاری مجمع دو باشگاه و تغییرات مدیریتی است که احتمالا شاهد افراد جدیدی در هیئت مدیره دو باشگاه باشیم. حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی استقلال نیز شب گذشته در برنامه شب‌های فوتبالی اعلام کرد که مجمع استقلال برای تعیین هیئت مدیره و مدیرعامل روز 5 اردیبهشت برگزار می‌شود.

اما تمام این اتفاقات در شرایطی رقم خورده که به نظر می‌رسد قوانین مربوط به برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی درخصوص دو باشگاه استقلال و پرسپولیس رعایت نشده است. طبق قانون تجارت، قبل از برگزاری مجامع (حدود 10 روز قبل)، باید یک آگهی دعوت به مجمع روی سایت کدال قرار داده ‌شود. علاوه‌ بر این، اطلاعیه‌های مربوط به مکان و زمان برگزاری مجمع هم پیش از برگزاری آن، روی سایت کدال و روزنامه کثیرالانتشار منتشر شده و همچنین بر روی سایت شرکت قرار می‌گیرد.

این در شرایطی است که تا 10 روز قبل از زمان تعیین شده برای برگزاری مجمع استقلال و پرسپولیس در تاریخ 5 اردیبهشت، هیچ کدام از موارد فوق رعایت نشده است. به زبان ساده‌تر، سرخابی‌ها باید حداقل تا 26 فروردین، اطلاع‌رسانی‌های مربوطه را در سامانه کدال و روزنامه‌های کثیرالانتشار، منتشر می‌کردند که این اتفاق رخ نداده است.

باید دید این وضعیت مورد پذیرش سازمان بورس و اوراق بهادار قرار خواهد گرفت یا خیر. این در شرایطی است که حتی اگر سازمان بورس نیز با عدم اطلاع‌رسانی زمان برگزاری مجمع توسط استقلال و پرسپولیس کنار بیاید، آنگاه سازمان ثبت شرکت‌ها مجمع سرخابی‌ها را تأیید نخواهد کرد چرا که این موضوع یک نوع تخلف محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها