کد خبر : 1921711 | 29 فروردين 1402 ساعت 04:35 | 7.5K بازدید | 13 دیدگاه

اسپالتی به اوسیمن مجهز شد

ناپولی - میلان، یک کلاسیک زیبای ایتالیایی

عاشقان فوتبال ایتالیا فرصت تماشای یک دیدار زیبا و پرهیجان را خواهند داشت، مسابقه‌ای که با حداکثر گرما و حساسیت برگزار خواهد شد

ناپولی - میلان، یک کلاسیک زیبای ایتالیایی

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایران ورزشی ، ناپولی که برای اولین بار در یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا حاضر می‌شود و میلان که سابقه هفت قهرمانی اروپا را دارد، هفته گذشته در دیداری نزدیک به مصاف هم رفتند و امشب مشخص می‌کنند کدام تیم به نیمه‌نهایی می‌رود.
13 فروردین دو تیم در لیگ در استادیوم مارادونا به مصاف هم رفتند و روسونری با خلق یک شگفتی بزرگ صدرنشین سری A را در خانه‌اش با 4 گل در هم کوبید. ناپولی شاید در پایان این فصل اسکودتو را از میلان بگیرد -چون در فاصله هشت هفته تا انتها با 14 امتیاز اختلاف در صدر جدول جا خوش کرده اما در دو هفته اخیر نتوانسته از میلان نتیجه بگیرد و حالا باید باخت بازی رفت یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان را جبران کند اگر می‌خواهد در میان چهار تیم برتر اروپا جایی داشته باشد. ناپولی چهارشنبه گذشته بازی‌اش در سن‌سیرو را سریع و هجومی آغاز کرد اما از فرصت‌ها استفاده نکرد و تک گل اسماعیل بن ناصر نتیجه آن بازی را رقم زد ضمن اینکه اخراج آندره فرانک زامبو آنگیسا شب ناامیدکننده میهمان را کامل کرد.
استادیوم مارادونا هم دیگر آن قلعه سابق نیست و تیم لوچانو اسپالتی که در آن به لاتزیو هم باخته، این هفته برابر تیم در معرض سقوط هلاس ورونا بدون گل متوقف شد. تنها نکته مثبت این تساوی، بازگشت ویکتور اوسیمن از مصدومیت بود که با بازی در نیمه دوم هواداران را خوشحال کرد. صدرنشین جدول گلزنان سری A در مدت کوتاه بازی‌اش یک توپ به تیرک دروازه زد اما هم‌تیمی‌های او در چهار بازی آخر خود تنها دو گل زده‌اند که این برخلاف عملکرد پیشین این تیم است، به‌عنوان مثال، ناپولی گلزن‌ترین تیم لیگ قهرمانان است.

1853616

ناپولی در 12 بازی خانگی آخرش در اروپا شکست نخورده و چهارتای آخر را برده که در هر کدام حداقل سه گل زده است. با وجود افت اخیر، ناپولی در مسیر نخستین قهرمانی ایتالیا بعد از سال 1990 است و رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان افتخار جدیدی برای یکی از مشهورترین باشگاه‌های ایتالیا به حساب می‌آید. بعد از فصل 1995-1994 لاتزیو، هیچ تیمی نتوانسته در یک فصل ناپولی را سه بار شکست دهد.
میلان که با درخشش مایک ماینیان، دروازه‌بانش و کار خوب براهیم دیاس که با گل بن ناصر همراه شد، بازی رفت را برده، امید دارد به نیمه‌نهایی برود و با اینترمیلان دیدار کند. اینتر بازی رفت را در پرتغال 2 بر صفر از بنفیکا برده است. شنبه تیم پرتغییر میلان به نتایج ضعیف خود ادامه داد و برد برابر ناپولی تنها پیروزی داخلی میلان از دو ماه قبل است. در این مدت، تیم استفانو پیولی به اودینزه و فیورنتینا باخته و برابر سالرنیتانا، امپولی و این آخری بولونیا متوقف شده است. میلان با 53 امتیاز چهارم است و دو امتیاز بیشتر از اینتر دارد. میلان که در لیگ 22 امتیاز از ناپولی صدرنشین عقب است، معمولاً در رقابت‌های اروپایی می‌درخشد و دفاع این تیم که گاهی اوقات شکننده بوده، در پنج بازی آخرش در لیگ قهرمانان گل نخورده است.

1853614

اخبار تیمی
اسپالتی مجبور است نسبت به بازی رفت در ترکیب تیمش حداقل دو تغییر ایجاد کند اما سومی شاید امیدهای ناپولی برای جبران باخت آن دیدار را زنده نگه دارد. کیم مین جائه به‌دلیل اعتراض کارت زرد گرفت تا مثل آنگیسا محروم شود اما بازگشت بهترین گلزن تیم، اوسیمن اتفاق مهمی است. بازیکن تیم ملی نیجریه به طور کامل از مصدومیت رها شده، جانشین او، جووانی سیمئونه باز هم به‌دلیل آسیب‌دیدگی ران در این بازی غایب است و جاکومو راسپادوری نیز از ترکیب اصلی بیرون می‌ماند. در نبود آنگیسا، الیف الماس یا تانگوی اندومبله برای کامل کردن مثلث خط میانی متشکل از استانیسلاو لوبوتوکا و پیوتر زیلینسکی با هم رقابت دارند که این دومی در چهار بازی خانگی آخرش در لیگ قهرمانان روی پنج گل مؤثر بوده و به طور متوسط در هر 49 دقیقه روی یک گل تأثیرگذار بوده.

میلان اما برای بازی شنبه 10 تغییر در تیمش داشت و فقط ماینیان درون دروازه ماند اما تیم میهمان نسبت به بازی رفت تغییری نخواهد داشت. اولیویه ژیرو رهبر خط حمله است که در 9 بازی اروپایی این فصل روی شش گل تأثیر مستقیم داشته که بهترین عملکرد در میلان بعد از زلاتان ابراهیموویچ فصل 2012-2011 است. مهاجم سوئدی هم مصدوم است و هم نمی‌تواند در لیگ قهرمانان بازی کند اما سیمون کیائر، ساندرو تونالی و رافائل لیائو از جمله کسانی هستند که به ترکیب اصلی بر می‌گردند. لیائو در این فصل لیگ قهرمانان 33 دریبل موفق داشته و بعد از کاکا در فصل 2005-2004 با 37 دریبل موفق بهترین عملکرد را در میان بازیکنان میلان به ثبت رسانده است.

ترکیب احتمالی
ناپولی: مرت؛ دی لورنزو، رحمانی، خسوس، روی؛ اندومبله، لوبوتکا، زیلینسکی؛ لوزانو، اوسیمن، کواراتسخلیا
میلان: ماینیان؛ کالابریا، کیائر، توموری، هرناندس؛ کرونیچ، تونالی؛ دیاس، بن ناصر، لیائو؛ ژیرو

دیدگاه‌ها