کد خبر : 1921862 | 29 فروردين 1402 ساعت 20:37 | 4.9K بازدید | 3 دیدگاه

راجر اشمیت:

خیلی مهم است که بنفیکا گل اول را به اینتر بزند

راجر اشمیت، سرمربی بنفیکا، در آستانه دیدار برگشت با اینتر در لیگ قهرمانان می‌گوید تیمش روزهای سختی را سپری می‌کند، ولی ایمان دارد که جبران شکست دور رفت و عبور از اینتر ممکن است.

خیلی مهم است که بنفیکا گل اول را به اینتر بزند

به گزارش "ورزش سه"، بنفیکا فرداشب در حالی در دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در جوزپه مه‌آتزا به مصاف اینتر می‌رود که هفته پیش در خانه‌اش مقابل حریف ایتالیایی 2-0 شکست خورد تا کمتر کسی شانس تیم پرتغالی برای صعود از این مرحله را بالا بداند.

بنفیکا از زمان فیفادی ماه مارس در لیگ پرتغال هم عملکرد خوبی نداشته است. راجر اشمیت، سرمربی آلمانی این تیم، اما می‌گوید بازیکنانش ظرفیت و توان جبران باخت 2-0 را دارند و فردا با باور به توان‌شان برای ممکن کردن یک معجزه به میدان خواهند رفت.

1853864

بنفیکا باید گل بزند، ما توانش را داریم
ما باید گل بزنیم. ما در این فصل در رقابت‌های مختلف ثابت کرده‌ایم که چنین ظرفیتی داریم، آن هم در بازی‌های بزرگ. ما در بازی رفت هم فرصت‌های زیادی خلق کردیم و به چیزی که نیاز داریم تعادل تاکتیکی است، چرا که سبک بازی ما به شدت هجومی است و این تعادل چیزی است که باید به تیم اضافه شود.

خیلی سخت است، ولی باید باور کنیم که صعود ممکن است
باید مقابل تیمی باتجربه و پرقدرت باخت 2-0 را جبران کنیم. باید باور داشته باشیم که می‌توانیم ورق را برگردانیم. باید شکست در بازی رفت را بپذیریم و نگاه‌مان به بازی فردا باشد. باید این را واقعا باور داشته باشیم که صعود ممکن است. باید تمرکزمان روی کارهایی باشد که باید در زمین انجام بدهیم. با انگیزه بالا و ذهنی آرام و منظم می‌توانیم عملکردی عالی ارائه بدهیم. در غیر این صورت از چمپیونزلیگ حذف خواهیم شد.

خیلی مهم است که گل اول را به اینتر بزنیم
خیلی حیف شد که در بازی رفت به گل نرسیدیم. اگر حتی یک گل زده بودیم، شرایط الان خیلی متفاوت بود. فردا باید گل بزنیم. اگر در گلزنی موفق باشیم به نظرم شانس‌مان برای موفقیت خیلی بالا می‌رود. البته برای صعود به بیشتر از یک گل نیاز داریم، ولی خیلی مهم است که گل اول را تیم ما به ثمر برساند.

علت نتایج بد بنفیکا در بازی‌های اخیر، فیفادی مارس بود؟
ببینید، مشکل ما بیشتر بازیکنانی بود که اتفاقا در تیم‌های ملی‌شان بازی نکردند و استراحت کردند. وقتی در میانه فصل وقفه ایجاد می‌شود، حفظ هماهنگی و آمادگی تیم سخت می‌شود. بعضی از بازیکنانی که در تیم‌های ملی بازی کردند هم ریتم و آمادگی‌شان را تا حدودی از دست دادند. باید هر چه سریع‌تر به شرایط ایده‌آل برسیم؛ چون نمی‌خواهیم این را بهانه کنیم. ما انگیزه زیادی داریم و انتظارم این است که همه بازیکنان بهترین عملکرد ممکن را به نمایش بگذارند.

اشمیت باور دارد که بنفیکا می‌تواند صعود کند؟
بله البته. من این را بارها گفته‌ام. در فوتبال هر چیزی ممکن است. می‌دانم که روزهای سختی را پشت سر می‌گذاریم و الان با اختلاف دو گل عقب هستیم، ولی باید باور داشته باشیم و با تمرکز و باکیفیت بازی کنیم. در این صورت چرا که نه؟

دیدگاه‌ها