کد خبر : 1921984 | 30 فروردين 1402 ساعت 11:58 | 19.9K بازدید | 4 دیدگاه

وزارت ورزش وارد عمل شد

واکنش وزارت ورزش به اتفاقات استقلال: گزارش می‌دهیم

وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد در مورد عملکرد باشگاه استقلال به سازمان بازرسی گزارش می‌دهد.

واکنش وزارت ورزش به اتفاقات استقلال: گزارش می‌دهیم

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه استقلال در یکی دو ماه اخیر دچار حاشیه@های زیادی شد. در حالی که تیم در زمین خوب عمل می‌کرد و الان هم در لیگ برتر و هم در جام حذفی مدعی قهرمانی است، در باشگاه اقدامات لازم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا انجام نشد و به نظر این تیم شانس زیادی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ندارد. این اتفاق تلخ موجب زوم سازمان خصوصی‌سازی و همچنین سازمان بازرسی کل کشور روی اتفاقات باشگاه استقلال شد که در نهایت با استعفای علی فتح‌الله‌زاده و روی کار آمدن حجت کریمی همراه شد. با وجود این اتفاق سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بازرسی کل کشور تاکید روی بررسی اتفاقات رخ‌داده در باشگاه استقلال در ماه‌های گذشته دارند و وزارت ورزش و جوانان هم اعلام کرده در این مسیر همراه آنها خواهد بود.

پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در این باره می‌نویسد: در پی مصاحبه رییس محترم سازمان بازرسی کل کشور درباره عملکرد باشگاه استقلال، روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان با تایید اظهارات مطرح‌شده توسط جناب آقای ذبیح‌الله خداییان اعلام کرد: «درباره مشروح ایرادات وارده به عملکرد شرکت فرهنگی-ورزشی باشگاه استقلال، در تاریخ ١۴٠٢/٠١/٠۶ از طریق دبیرخانه محرمانه وزارت ورزش و جوانان این نامه واصل شد که بلافاصله در جلسه‌ای با حضور مدیرکل بازرسی، رییس مرکز حراست، معاون ورزش قهرمانی، معاون توسعه منابع و مدیرکل حقوقی وزارتخانه جلسه‌ای تشکیل و طبق صورت‌جلسه، مقرر شد که کارشناسانی از بازرسی، حراست، حقوقی و دو نفر کارشناس مالی در شرکت مستقر و نسبت به بررسی عملکرد و ارائه گزارش جامع اقدام کنند تا بعد از احراز هرگونه تخلف یا جرم مراتب از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری شود. حسب بررسی‌های انجام گرفته، گزارش وزارت ورزش و جوانان آماده شده و هفته آینده به سازمان محترم بازرسی کل کشور ارسال می‌شود.»

گفتنی است با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان و سازمان خصوصی‌سازی مبلغ 130 میلیارد تومان از طریق بانک شهر در اختیار باشگاه استقلال برای تسویه حساب با استراماچونی و دیگر طلبکاران قرار گرفت که این پول در جاهای دیگر هزینه شد و به همین خاطر استقلال شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد. قرار است ظرف امروز و فردا با تامین منابع جدید از سوی باشگاه استقلال این بدهی‌ها پرداخت شود تا آبی‌ها دچار آسیب‌های بعدی نشوند.

دیدگاه‌ها