کد خبر : 1922014 | 30 فروردين 1402 ساعت 13:52 | 41K بازدید | 6 دیدگاه

تخلف نبود چون پای بازیکن به زمین نخورد

کارشناسی شاهکار مارسینیاک در بازی میلان (عکس)

پنالتی از دست رفته میلان مقابل ناپولی، یک قانون جالب داوری را نشان داد.

کارشناسی شاهکار مارسینیاک در بازی میلان (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در اواسط نیمه اول بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین ناپولی و میلان، هنگامی نواختن ضربه پنالتی تیم میلان چند بازیکن از تیم ناپولی قبل از ضربه داخل محوطه جریمه بودند. وقتی که دروازه بان ناپولی الکس مرت پنالتی را مهار کرد، خوان ژسوس اولین نفری بود که به سمت توپ برگشتی دوید و آن را دفع کرد.

او قبل از زدن پنالتی داخل محوطه جریمه آمده بود و طبق قوانین چون بر روی توپ تاثیر گذاشته این می‌تواند یک تخلف باشد و ضربه پنالتی باید تکرار گردد.؟ آیا اقدام ژائو ژسوس نقض رویه ضربه پنالتی محسوب نمی شود؟

ویدئو: 298189

اما چرا مارسینیاک این کار را نکرد و داوران ویدئویی این مورد را به او یادآوری نکردند. واقعیت این است که همانطور که در فریم فریز دیده می شود، مدافع ناپولی (ژسوس) هنگام ضربه پنالتی پایی راستش هنوز در هوا است و پایش به زمین چمن داخل محوطه جریمه نخورد.

علیرغم اینکه او با چنین اقدامی پایش حداقل یک متر داخل محوطه جریمه بود اما این تخلف محسوب نمی‌شود. در صورتی که پایش به زمین می‌خورد این یک تخلف بود. اینها قوانین مدرن بازی فوتبال هستند.

بنابراین مارسینیاک کار درستی انجام داد که ضربه پنالتی را تکرار نکرد. یقیناً VAR نیز آن را بررسی کرده و تخلفی مشاهده نکرده است.

1854184
1854185
1854186

عبدالله عبدالهی داور سابق فوتبال

دیدگاه‌ها