کد خبر : 1922050 | 30 فروردين 1402 ساعت 17:07 | 16.8K بازدید | 10 دیدگاه

حیف است این استقلال قهرمان نشود

اولین حرف‌های آقا صمد بعد از حذف تیم ملی جوانان

پروسه صعود به جام جهانی به همراه تیم ملی جوانان نیمه تمام ماند، اما صمد مرفاوی خرسند از تیم خوبی که دور هم جمع کرده است، و اینکه در آینده تبدیل به ستاره‌های فوتبال ایران خواهند شد.

اولین حرف‌های آقا صمد بعد از حذف تیم ملی جوانان

به گزارش "ورزش سه"، صمد مرفاوی در شروع سرمربیگری‌اش به همراه تیم امید استقلال نتایج خوبی در لیگ برتر امیدهای تهران گرفت و معرف ستاره‌های خوبی به تیم استقلال شد و به رقم زدن اتفاقات خوب در تیم ملی جوانان هم امیدوار بود اما شکست یک بر صفر در برابر عراق این رویاها را به باد داد.

به این بهانه و دربی و همچنین استقلال دقایقی با سرمربی تیم ملی جوانان صحبت کردیم که به اتفاق گزیده صحبت‌های این مربی را می‌خوانیم:

*انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی، در شروع مایلیم نظرتان را در مورد این انتخاب بدانیم...
اگر قرار به انتخاب از بین گزینه‌های ایرانی بود و اسامی که اعلام شد، امیر قلعه نویی بهترین انتخاب بود. یک مربی باتجربه است. پیش‌تر هم در تیم ملی بوده و با تجربیات خوبی از گذشته به تیم ملی آمده است. به شخصه خوشحال شدم اما کمی هم ناراحت هستم.

*چرا ناراحت؟
ترسم ازاین است که نکند برخی از مسائل به تیم ملی و امیر قلعه نویی ضربه بزند. شرایط مالی فدراسیون فوتبال خیلی بد است. به خاطر تحریم‌ها، درآمدهای فدراسیون فوتبال نزد کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین فیفا وصول نمی‌شود و این می‌تواند به پشتیبانی از تیم ملی ضربه بزند. بی‌تعارف تیم ملی برای موفقیت در هر تورنمنتی حتی جام ملت‌های آسیا نیاز به بازی‌های بین‌المللی بزرگ دارد. تیم ملی باید در فیفا دی بازی‌هایی برگزار کند که به درد بخور باشد. بازی‌های دم دستی کمکی به تیم ملی نمی‌کند. تیم ملی باید بازی‌هایی انجام دهد که تحت فشار قرار گیرد. اینکه تیم ملی صرفا در فیفا دی به میدان برود و با تیم‌های کوچک بازی کند، مفید نخواهد بود. این به سود حریفان تمام می‌شود. من نگران این موضوعات هستم.

1807409

*و استقلال، به نظر هم خوب بازی می‌کند و هم خوب نتیجه می‌گیرد... 
بله همین‌طور است. استقلال هم خوب بازی می‌کند و هم خوب نتیجه می‌گیرد. اما اصلا شرایط مدیریتی تیم خوب نیست. یاد سالی افتادم که خودم در استقلال بودم. سالی که قرار بود لیست بدهند اما ندادند و تیم شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد! خدا را شکر که قرار است بازی‌ها 4 هفته دیگر تمام شود. این اتفاقات اگر در نیم فصل رخ می‌داد، به طور حتم به تیم ضربه می‌زد. به هر صورت امیدوارم بچه‌ها همین‌طور که این چند هفته سنگ تمام گذاشته‌اند، این چهار هفته پایانی هم با همه وجود به زمین بروند و برای تکرار قهرمانی در لیگ برتر و قهرمانی در جام حذفی تلاش کنند. استقلال از نظر من یک تیم خوب و با برنامه است. تیمی که هم در بخش حمله خوب است و هم در بخش دفاع و در هر بازی گل می‌زند. این به نظر به مذاق بعضی خوش نیامده است!

*چطور؟ 
بعضی‌ها بعد از برد استقلال در برابر هوادار مسائلی را مطرح کردند که ناراحت کننده بود. برای این آدم‌ها متاسفم. برد خوب استقلال در برابر تیم هوادار نشان از شایستگی تیم داشت و نمی‌توان این برد و این شایستگی را زیر سوال برد. استقلال در نیمه دوم از ضعف تیم هوادار استفاده کرد و 6 گل زد. چرا وقتی استقلال می‌تواند گل‌های زیادی در یک بازی بزند این کار را انجام ندهد؟ هیچ بازیکن و هیچ مربی دوست ندارد، جلوی استقلال و پرسپولیس که از شبکه 3 پخش می‌شود، عملکرد ضعیفی داشته باشد. اتفاقا همه دوست دارند در برابر این دو تیم با توجه به پخش از شبکه 3 بهترین بازی‌شان باشد. بنابراین صحبت‌هایی که در مورد تیم می‌کنیم، باید منطقی باشد.

اگر استقلال در مصاف با هوادار 6 گل زد به خاطر توانمندی‌اش بود. از نقاط ضعف تیم حریف استفاده کرد. زیر سوال بردن این توانمندی و این شایستگی برای ایجاد حاشیه است. اینکه استقلال پیش از دربی وارد حاشیه شود، این رفتار درستی نیست. هیچ بازیکن و هیچ مربی‌ای با تیم استقلال و پرسپولیس تبانی نمی‌کند. اگر قرار به این‌گونه اظهارات باشد، من هم می‌توانم بگویم پرسپولیس با مس تبانی کرده که 3 گل زده است. روی گل اول استقلال بازیکن استقلال مدافع را دور زد و مدافع مخالف پوشش نداد و در ادامه اشتباهات منجر به گل شد. این‌ها یک مسئله فنی است. خوب است من هم بگویم دو پنالتی که پرسپولیس در بازی با مس صاحب شد، عمدی بوده و به خاطر تبانی دروازه‌بان و مدافع تیم مس بوده است! یا نتیجه‌ای که تیم پرسپولیس در بازی با نساجی به دست آورد. با نتیجه 5-1. این‌ها اشتباهات فوتبالی است. باید در مورد بازی‌ها فنی صحبت کنیم. خواهش من از کسانی که فوتبال بازی کرده‌اند این است که جو فوتبال را خراب نکنند و اجازه دهند در هفته‌های پایانی همه تیم‌ها تمرکز داشته باشند. اینکه بخواهیم تمرکز تیمی که در مسیر قهرمانی است، بگیریم کار درستی نیست. پرداختن به این موضوعات هیچ کمکی به فوتبال نمی‌کند، در حالی که همه ما در قبال فوتبال یک وظیفه داریم. کمک به فوتبال.

1829916

*به یاد دارید در چند دربی بازی کردید و چند گل زدید؟ 
فکر می‌کنم 7 یا 8 بازی جلوی پرسپولیس انجام داده‌ام و 3 گل هم زده‌ام.

*توصیه‌تان به بازیکنان تیم استقلال؟ 
راهی که آنها انتخاب کرده‌اند راه درست است. به خصوص در این شرایط. خود را درگیر حرف‌های بیهوده و حاشیه‌ای نکنند. استقلال فصل گذشته بعد از 9 فصل قهرمان لیگ برتر شد و شخصیت قهرمانی به خود گرفت و این فصل هم نشان داد شخصیت تکرار قهرمانی در لیگ برتر و قهرمانی در جام حذفی را دارد. حیف است که این تیم قهرمان لیگ برتر نشود.

*تمدید قرارداد ریکاردو ساپینتو از سوی باشگاه استقلال در دستور کار قرار گرفته است... 
خب این طبیعی است. من اشاره کردم استقلال جدا از اینکه خوب نتیجه گرفته خوب هم بازی می‌کند. در هر بازی گل می‌زند و یک تیم با برنامه است. در ابتدا نقدهایی به رفتار ریکاردو ساپینتو داشتم. اینکه در تیم بزرگی چون استقلال مربیگری می‌کند و باید مراقب رفتارهایش باشد. خوشبختانه شرایط بهتر شده است. اوایل استراماچونی هم این‌طور بود و به دفعات محروم شد اما شرایط در ادامه بهتر شد. من هم جای باشگاه استقلال بودم این کار را می‌کردم.

*و تیم ملی جوانان. تیم خوبی داشتید و حیف که به جام جهانی صعود نکردید! 
تمایلی ندارم در این‌باره صحبت کنم. هر صحبتی بوده بعد از بازی‌ها در کنفرانس انجام شد. اگر چه تیم ملی جوانان به جام جهانی صعود نکرد اما خوشحالم بازیکنان در تیم‌های لیگ برتری حضور دارند. می‌توانند برای باشگاه‌های خود مفید باشند و در آینده به تیم ملی امید و تیم ملی بزرگسالان برسند. همه کسانی که درگیر تیم ملی جوانان بودیم تلاش کردیم که اتفاقات خوب رخ دهد اما نشد که این در فوتبال اجتناب ناپذیر است. ان‌شاالله اتفاقات خوب در آینده.

دیدگاه‌ها