کد خبر : 1922397 | 01 اردیبهشت 1402 ساعت 16:46 | 33.8K بازدید | 0 دیدگاه

روسیه دلایل خود را اعلام کرد: گرما و چمن مصنوعی؛

در کافا شرکت نمی‌کنیم، ارزش ریسک ندارد!

والری کارپین، سرمربی تیم ملی روسیه، در مصاحبه‌ای کوتاه با تاس توضیح داد که چرا تیم ملی این کشور به مسابقات قهرمانی فوتبال آسیای مرکزی نخواهد رفت.

در کافا شرکت نمی‌کنیم، ارزش ریسک ندارد!

به گزارش "ورزش سه"، پس از انصراف تیم ملی روسیه از حضور در رقابت‌های کافا، انجام این مسابقات در ماه ژوئن که همزمان با فیفادی‌های این ماه است، تا حدی زیر سوال رفته است؛ به خصوص که تیم ملی ایران نیز در غیاب روسیه تمایل چندانی به حضور در این مسابقات ندارد.

والری کارپین در این باره می‌گوید: در ۱۱ ژوئن سوپرجام فوتبال روسیه برگزار می‌شود و با توجه به درگیری تعدادی از بازیکنان تیم‌های مختلف، آنها نمی‌توانستند در ابتدای اردوی تیم ملی حضور داشته باشند.

کارپین ادامه می‌دهد: همچنین لازم است شرایط مسابقات را هم در نظر بگیریم. تاشکند یا بیشکک در آن زمان از سال درجه حرارتی بیش از ۳۰ درجه سانتیگراد در طول روز دارند و این مسئله چندان مطلوب ما نیست.

1854900

اما نکته مهم دیگری که کارپین به آن اشاره می‌کند، انجام مسابقات شهر بیشکک در ورزشگاهی است که چمن مصنوعی دارد. او می‌گوید: در بیشکک یک چمن مصنوعی کار گذاشته شده و خطر آسیب‌دیدگی به طرز قابل توجهی بالا است. به عنوان مثال پس از آنکه ما در پاییز گذشته در بیشکک به میدان رفتیم، پنج بازیکن‌مان را به دلیل مصدومیت از دست دادیم.

کارپین درباره مسابقات کافا ادامه می‌دهد: این مسابقات انتخاب عالی‌ای نبود و ارزش قربانی کردن سلامت بازیکنان را نداشت و همچنین آنها را از فرصت گذراندن تعطیلات محروم می‌کرد. ضمن اینکه این یک مسابقه رسمی نیست و یک تورنمنت دوستانه است و اگر شرکت در این مسابقات بخشی از آمادگی تیم ملی روسیه برای مسابقات رسمی بود، ارزش ریسک کردن را داشت. با این حال من فکر می‌کنم با وجود همه این مسائل، نیازی نبود که ما در این تورنمنت شرکت کنیم، اما امیدوارم در پنجره بعدی فدراسیون فوتبال، از جمله در ماه ژوئن، مذاکرات ما با فیفا و یوفا به نتیجه برسد و ما بتوانیم مقابل طرفداران‌مان به میدان برویم.

دیدگاه‌ها