کد خبر : 1922461 | 02 اردیبهشت 1402 ساعت 03:00 | 35.9K بازدید | 28 دیدگاه

زیدان، آنچلوتی و مورینیو در ماموریت محافظت از فوتبال

با اعلام یوفا کمیته‌ای متشکل از اسطوره‌های فوتبال دوشنبه آینده برای بررسی موضوعات داغ فوتبال که شامل مسائلی از جمله قوانین برخورد توپ با دست است، تشکیل جلسه خواهد داد.

زیدان، آنچلوتی و مورینیو در ماموریت محافظت از فوتبال

به گزارش ورزش سه، 24 اسطوره از جمله ژوزه مورینیو، فابیو کاپلو، زین الدین زیدان، کارلو آنچلوتی، گرت ساوتگیت و فابیو کاپلو، پائولو مالدینی، لوئیس فیگو، گرت بیل، ریو فردیناند، مایکل لادروپ، فیلیپ لام و رابی کین در این شورای یوفا حضور دارند.

خاویر زانتی آرژانتینی، نایب رئیس اینترمیلان، تنها فرد غیر اروپایی در این شورا است و همچنین رودی فولر، یورگن کلینزمن، رونالد کومان، رافائل بنیتز، پاتریک ویرا و اریک آبیدال نیز تعدادی از افراد دیگر حاضر در این کمیته هستند.

این شورا که فقط از مردان تشکیل شده، اولین جلسه خود را دوشنبه آینده در مقر یوفا برگزار خواهد کرد و یوفا نیز در این باره توضیح داده که این گروه صدای یک نهاد مستقل با تجربه و با تخصص در موضوعات کلیدی مرتبط با فوتبال خواهد بود.

الکساندر چفرین، رئیس یوفا نیز در این خصوص عنوان کرد: یوفا خوشحال است که می‌بیند افرادی که با استعدادها و فلسفه خود در طول دهه‌ها، تاریخ فوتبال را شکل داده‌اند، بار دیگر برای هدف ما که حفاظت از بازی فوتبال و ارزش‌های اساسی آن است، متحد شده‌اند. همانطور که همیشه می‌گوییم: اول فوتبال.

چفرین با تاکید بر اینکه این کمپین در جهت شفاف‌سازی قوانین برخورد توپ به دست در فوتبال که در حال حاضر بسیار مبهم هستند تلاش خواهد کرد، گفت: دیگر هیچکس آن قوانین را نمی‌فهمد. بنابراین ما در اینجا به گفتگو نیاز داریم تا راه‌حل‌هایی پیدا کنیم و برخی مسائل را روشن کنیم.

یوفا اعلام کرد که زوونیمیر بوبان ریاست این جلسه را بر عهده خواهد داشت؛ البته او عضوی از این کمیته نخواهد بود.

دیدگاه‌ها