کد خبر : 1922485 | 02 اردیبهشت 1402 ساعت 08:58 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

فرصتی برای امور قراردادی مربیان وجود نداشت

سفال‌منش: تور آسیایی تیم ملی فوتسال به پایان رسید

مربی تیم ملی فوتسال ایران، کمبود زمان بین تورنمنت تایلند و دو دیدار با ازبکستان را دلیل امضا نشدن قراردادهای مربیان این تیم دانست.

سفال‌منش: تور آسیایی تیم ملی فوتسال به پایان رسید

به گزارش "ورزش سه" شهاب‌الدین سفال‌منش درباره دو پیروزی تیم ملی فوتسال کشورمان مقابل ازبکستان در دو دیدار دوستانه، به تسنیم گفت: در بازی نخست عملکرد قابل قبولی ارائه کردیم، اما اشتباه و غافلگیری داشتیم. نباید خطاهای ما در این مسابقه بالا می‌رفت، اما می‌خواستیم از ترکیب‌های مختلفی استفاده کنیم و به اهداف تاکتیکی خودمان برسیم. عملکرد تیمی و فردی بازیکنان ایران با گذشت زمان بهتر شد و در دیدار دوم با ازبکستان بسیار سرحال‌تر بازی کردیم.

در دفاع، پرس و مالکیت توپ بی‌نظیر بودیم
وی با تمجید از عملکرد شاگردان وحید شمسایی در دیدار دوم بیان کرد: در دفاع، پرس و مالکیت توپ بی‌نظیر بودیم و در ضربات آخر باید بیشتر تمرکز می‌کردیم. البته این مشکل در بازی دوم برطرف شد و همه از عملکرد تیم ملی لذت بردند. باید حداقل 80 درصد بازیکنان تیم ملی را برای جام جهانی بشناسیم و باقیمانده نفرات را از مسابقات لیگ به تیم ملی اضافه کنیم.

به‌جز ازبکستان با همه قدرت‌های آسیا بازی کرده بودیم
مربی تیم ملی فوتسال ایران با بیان اینکه کادر فنی این تیم تا پایان جام جهانی 2024 برنامه‌ریزی مشخصی دارد، تصریح کرد: ازبکستان تیم سوم آسیا محسوب می‌شود و دیدارهای دوستانه‌ای با تیم‌های ملی برزیل و قزاقستان داشته است. این تیم دنبال موفقیت است و ما به‌جز ازبکستان، با همه قدرت‌های آسیا بازی کرده بودیم. در تورنمنت‌های تایلند و جام ملت‌های آسیا مقابل ژاپن و تایلند به میدان رفته بودیم و فقط مقابل ازبکستان بازی نکرده بودیم.

دیدار با تیم‌های آسیایی دیگر به ما کمک نمی‌کند
سفال‌منش با بیان اینکه تیم جوان ایران روند رو به رشد خودش را دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: پس از دیدار با ازبکستان، تور خودمان را در آسیا به پایان رساندیم. دیدار با تیم‌های آسیایی از اینجا به بعد به ما کمکی نمی‌کند و می‌خواهیم فراتر از آسیا بازی کنیم که گام اول، تورنمنت برزیل خواهد بود. ما ابتدا برای دو دیدار دوستانه با برزیلی‌ها مذاکره کردیم که پس از انجام مکاتبات، به ما گفتند می‌خواهند این فیفادی را به یک تورنمنت تبدیل کنند.

منتظر تعیین تیم ششم تورنمنت برزیل هستیم
وی در مورد تیم‌های حاضر در تورنمنت برزیل بیان کرد: تاکنون حضور تیم‌های ملی ژاپن، عربستان، پاراگوئه، برزیل و ایران در این تورنمنت مسجل شده است و منتظر تعیین تیم ششم هستیم. اگر این تیم از قاره‌های اروپا یا آمریکای جنوبی باشد، برای ما ارزشمند خواهد بود. این بازی‌ها اهمیت ویژه‌ای برای ما دارد و باید جوانان را مقابل تیم‌های غیرآسیایی محک بزنیم.

بحثی درباره حضور تیم جوانان به‌جای تیم ملی مطرح نشد
مربی تیم ملی فوتسال ایران درباره انتشار خبری مبنی بر احتمال حضور تیم زیر 20 سال ایران در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا به‌جای تیم ملی کشورمان اظهار داشت: چنین بحثی مطرح نشده است. مرحله مقدماتی پیش‌تر به‌صورت منطقه‌ای برگزار می‌شد که شرایط برگزاری و میزبان بازی‌های امسال هنوز مشخص نشده است. من با مسئول برگزاری مسابقات AFC صحبت کردم و او گفت این مسئله در کمیته فنی کنفدراسیون فوتبال آسیا تعیین می‌شود.

با برزیل برای دیدار دوستانه در سال بعد به توافق رسیده‌ایم
سفال‌منش راجع به سایر برنامه‌های کادر فنی تیم ملی فوتسال خاطرنشان کرد: یک فیفادی در آذر ماه امسال داریم که شرایط را برای برگزاری اردوی تدارکاتی یا دیدار دوستانه بررسی می‌کنیم. برنامه خودمان را به سازمان لیگ ارائه کرده‌ایم و فصل آینده براساس برنامه تیم ملی برنامه‌ریزی خواهد شد. همچنین از برزیلی‌ها درخواست کردیم فروردین 1403 به ایران بیایند و دو دیدار دوستانه با تیم کشورمان داشته باشند که به توافق رسیده‌ایم.

کار کردن با شمسایی باعث افتخار من است
وی در واکنش به انتقادات نسبت به دور بودن خودش از تیم ملی در روزهای غیر از فیفادی به تسنیم گفت: کار کردن با شمسایی برای من باعث افتخار است و پنج سال کنار او (در تأسیسات دریایی) کار کردم که حاصل آن، سه قهرمانی لیگ و یک قهرمانی آسیاست. هدف این مجموعه فنی، کمک به فوتسال کشور است و اگر یک ساعت بتوانم به تیم ملی و شمسایی کمک کنم، از این کمک دریغ نخواهم کرد. من انتقادات را می‌پذیریم، اما تمرکزمان روی کار خودمان است.

جوانگرایی از صحبت‌های حاشیه‌ای مهم‌تر است
مربی تیم ملی فوتسال با بیان اینکه به‌عنوان یک سرباز و با تمام توان برای تیم ملی کار می‌کند، تصریح کرد: ماحصل کار تیمی ما، ورود نسل جدید به‌جای بازیکنانی است که یافتن جانشینان آنها واقعاً سخت بود. تیم جوان‌شده ایران نیاز به تجربه و حمایت کسی دارد که به آنها اعتماد کند. ما به باقر محمدی که در لیست ایران در جام جهانی بود، استراحت دادیم و مهدی رستمیان به میدان رفت. این نکات از صحبت‌های حاشیه‌ای مهم‌تر است.

فرصتی برای انجام امور اداری قراردادها وجود نداشت
سفال‌منش در مورد امضا نشدن قرارداد مربیان تیم ملی فوتسال برای سال جدید بیان کرد: فاصله کمی میان تورنمنت تایلند، نوروز 1402 و دیدار با ازبکستان وجود داشت و فرصت انجام امور اداری قراردادها نبود. البته در قرارداد سال گذشته این تبصره وجود داشت که قرارداد، قابل تمدید تا جام جهانی است و مشکلی از این بابت نداریم. تا روزی که فدراسیون فوتبال از ما درخواست کمک کند، حضور داریم و مسائل قراردادی نمی‌تواند دست و پای ما را ببندد.

دیدگاه‌ها