کد خبر : 1922614 | 02 اردیبهشت 1402 ساعت 19:54 | 18.8K بازدید | 25 دیدگاه

تنها 2 پیروزی در 7 مسابقه

توخل در قعر: بایرن نمی‌داند با این روزهای سیاه چه کند

شکست 3-1 بایرن مونیخ مقابل ماینتس بلافاصله بعد از حذف شدن از چمپیونزلیگ مقابل منچسترسیتی بحران در باشگاه باواریایی را وارد ابعادی جدید کرد.

توخل در قعر: بایرن نمی‌داند با این روزهای سیاه چه کند

به گزارش "ورزش سه"، شکست 3-1 امشب بایرن مونیخ در خانه ماینتس به این معنی است که دورتموند می‌تواند با پیروزی در بازی این هفته خود مقابل فرانکفورت به صدر جدول صعود کرده و باواریایی‌ها را برای چندمین بار در این فصل از صدر به زیر بکشد.

توماس توخل که پیش از این با شکست مقابل فرایبورگ از جام حذفی آلمان کنار رفته و در یک‌چهارم لیگ قهرمانان هم مقابل منچسترسیتی حرفی برای گفتن نداشت و با آن جام هم وداع کرد، حالا در بوندس‌لیگا هم شرایط بغرنجی دارد و در آستانه از دست دادن سومین جام در این فصل است. از زمان ورود توخل به بایرن در میانه فصل وضعیت او و تیمش هیچگاه تا این حد بحران‌زده نبوده است.

بایرن در نیمه اول بازی امشب در نیمه اول حاکم مطلق میدان بود و حتی با گلی که سادیو مانه در دقیقه 31 به ثمر رساند جشن گرفت و احساس می‌کرد همه چیز بر وفق مرادش پیش می‌رود. کانسلو از سمت چپ توپی را ارسال کرد و مانه با یک ضربه سر دقیق بایرن را پیش انداخت تا هفتمین گل خود در بوندس‌لیگا را به ثمر برساند.

بعد از چند هفته پرآشوب این گل برای ستاره سنگالی حکم دارویی شفابخش داشت. او بحران‌هایی مثل مشت زدن به صورت سادیو مانه در منچستر، عصبانیت از نیمکت‌نشینی و ناکامی در گلزنی برای بایرن از 29 اکتبر سال گذشته را تجربه کرده بود.

1855313

اما این گل مانه برای بایرن حکم نوشداروی زودهنگام را داشت، چرا که شاگردان توخل در نیمه دوم دچار فروپاشی کامل شدند.

ماینتس که در نیمه اول کاملا بی‌خطر بود در نیمه دوم شعله را بالاتر برد و موفق شد بایرن را به زانو در بیاورد. در دقیقه 65 آیورکه، مهاجم این تیم، روی یک کرنر ارسالی دروازه بایرن را باز کرد تا کار به تساوی کشیده شود.

*نقطه اضمحلال بایرن: زمانی که نتیجه 1-1 شد
بحران‌های چند هفته اخیر تاثیر خود را بر شرایط روحی بایرن گذاشته بود. این را بعد از دریافت گل از ماینتس و 1-1 شدن نتیجه می‌شد کاملا احساس کرد. بازیکنان ماینتس هم کاملا متوجه شدند که بایرن عصبی شده و روحیه‌‌اش را از دست داده است. حالا بهترین فرصت برای بهره‌برداری از این ضعف مونیخی‌ها بود.

در دقیقه 73 سانتری به درون محوطه جریمه بایرن ارسال شد و باریروی لوکزامبورگی دومین گل ماینتس را به ثمر رساند. حالا فاجعه برای بایرن حتی بزرگتر شده بود و حتی از تصاویر تلویزیونی مشخص بود که بازیکنان این تیم خودشان را کاملا باخته‌اند. در دقیقه 79 ماینتس گل سوم را به ثمر رساند تا تحقیر بایرن کامل شود.

1855370

جالب اینجا است که توماس توخل سابقه هدایت ماینتس را داشته و با این تیم یک بار به دسته پایین‌تر سقوط کرده است. او حالا در بازگشت به بوندس‌لیگا هم کارنامه‌ای عجیب دارد: تنها 2 پیروزی در 7 مسابقه! او در میانه این بحران حالا باید خودش را برای هفته‌های دشوارتر پایان فصل آماده کند.

*مدیران بهت‌زده
امروز رؤسای باشگاه هم که در میان تماشاگران نشسته بودند، آنچه رخ داد را باور نمی‌کردند. 

تصاویر بازی نشان می‌دهد که در جایگاه ویژه، هربرت هاینر، رییس بایرن، اولیور کان، مدیرعامل و حسن صالیحمیدزیچ، مدیر ورزشی باشگاه، بهت زده نشسته‌اند. آندریاس یونگ، مدیر بخش بازاریابی و میشل دایدنخ، رییس جدید بخش اقتصادی هم در کنار آنها مغموم به نظر می‌رسند. در ردیف‌های جلوتر، هواداران ماینتس شادی می‌کنند و آواز می‌خوانند و از برد تیم‌شان خوشحال هستند. 
1855372پیش‌تر اولیور کان چند بار بازیکنان را به خاطر نتایج ملامت کرده بود و حالا احتمالا حرف‌های زیادی برای گفتن به بازیکنان و رسانه‌ها خواهد داشت. نکته دردناک کار اینجاست که بایرن از میزبان پیش افتاده بود، اما کنترل بازی و در نتیجه کنترل صدر جدول را از دست داد. 

کان پس از سوت پایان دیدار، با چند نفر از هواداران عکس یادگاری گرفت، اما ناراحتی‌اش مشهود بود. او خوب می‌داند که دورتموند با برد برابر فرانکفورت می‌تواند از آنها پیشی بگیرد.
1855373

دیدگاه‌ها