کد خبر : 1922649 | 02 اردیبهشت 1402 ساعت 23:01 | 22.6K بازدید | 11 دیدگاه

دورتموند باهوش ۵ هفته تا تاریخ‌سازی

دورتموند با پیروزی در مسابقه امشب برابر آینتراخت فرانکفورت پس از 11 سال برای اولین بار در فاصله 5 هفته تا پایان فصل در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفت.

دورتموند باهوش ۵ هفته تا تاریخ‌سازی

به گزارش "ورزش سه"، دورتموند در مسابقه هفته بیست و نهم بوندسلیگا با نتیجه 4 بر صفر آینتراخت فرانکفورت را از پیش رو برداشت. این نتیجه موجب صعود شاگردان ادین ترزیج به صدر جدول رده‌بندی شد.

1855448دورتموند با کسب سه امتیاز مسابقه خانگی امشب، 60 امتیازی شد و بالاتر از بایرن مونیخ 59 امتیازی ایستاد. بایرن امشب مقابل ماینتس 3 بر یک شکست خورد و این فرصت طلایی را به دورتموند هدیه کرد.

زنبورها از فرصت چهارمین بازی بدون برد باوارایی‌ها نهایت استفاده را بردند تا اکنون در مسیر تکرار تاریخ قرار بگیرند. این اتفاق در حالی رخ داد که سرمربی دورتموند از نتیجه هفته گذشته به شدت گلایه داشت. او از فرصت‌سوزی شاگردانش به اندازه‌ای ناراحت شد که آن تساوی را نتیجه‌ای احمقانه توصیف کرد و تیتر نشریه‌های آلمانی هم به این اظهارنظر اختصاص پیدا کرد. این هفته دورتموند باهوش رفتار کرد تا حریفش نتواند به کامبک حتی لحظه‌ای فکر کند و برتری آن‌ها تا پایان حفظ شد.

1855447پیش از تساوی مقابل اشتوتگارت که دورتموند ابتدا با نتیجه دو بر صفر پیش بود اما در نهایت به نتیجه 3 بر 3 رضایت داد، بایرن مونیخ برابر هوفنهایم یک بر یک به تساوی رسید که دورتموند می‌توانست با کسب پیروزی به راحتی صدرنشین شود. شاگردان ترزیچ به توصیه‌های هفته گذشته این سرمربی توجه کردند که امشب از ناکامی باوارایی‌ها بیشترین بهره را برده و صدر جدول را از آن خود کردند.

آخرین باری که دورتموند در هفته بیست و نهم به صدر جدول رده‌بندی بوندسلیگا صعود کرده بود به فصل 12-2011 بازمی‌گردد که آن‎‌ها موفق شدند به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند.

دورتموند آن فصل در پایان هفته سی و چهارم 81 امتیاز به دست آورد و بالاتر از بایرن مونیخ 73 امتیازی جام قهرمانی را به خانه برد؛ صدرنشینی امشب دوباره امید به تکرار تاریخ را در اردوی زردپوشان زنده کرده است.

1855450
تصویر جدول بوندس‌لیگا روی اسکوربورد ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک؛ همه چیزی که برای به وجد آوردن هواداران بعد از پایان دیدار امشب نیاز بود.

تصویر جدول بوندس‌لیگا روی اسکوربورد ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک؛ همه چیزی که برای به وجد آوردن هواداران بعد از پایان دیدار امشب نیاز بود.

طی پنج هفته پیش رو دورتموند برای کسب عنوان قهرمانی باید در سه بازی خانگی و دو بازی خارج از خانه به میدان برود. اولین بازی در خانه بوخوم رده پانزدهمی است که طی پنج مسابقه اخیر تنها یک برد به دست آورده است.

در هفته سی و یکم دورتموند باید وولفسبورگ میانه جدولی میزبانی کند. سبزپوشان رده هشتم را در اختیار دارند که طی پنج بازی گذشته دو برد، دو تساوی و یک باخت را ثبت کرده‌اند. سپس نوبت به دیگر بازی خانگی مقابل بروسیا مونشن گلادباخ می‌رسد.

1855452مونشن گلادباخ که رده دهم فعلی بوندسلیگا را در دست دارد، تهدید بسیار جدی‌ای برای دورتموند به حساب نمی‌آید، چرا که سه هفته از آخرین پیروزی آن‌ها می‌گذرد و طی این مدت دو تساوی و یک شکست داشته‌اند.

آگزبورگ رده سیزدهمی در هفته سی و سوم از دورتموند پذیرایی خواهد کرد. این تیم طی پنج تقابل اخیرش با رقبای بوندسلیگایی از کسب برد محروم بوده و حریف بزرگی در مسیر قهرمانی احتمالی برای بایرن محسوب نمی‌شود.

1855449در هفته پایانی ماینتس رده ششمی در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک میهمان دورتموند است. ماینتس با شکست بایرن مونیخ نشان داده حریف قابل توجهی خواهد بود و باید دید در هفته پایانی چه عملکردی مقابل زنبورها خواهد داشت.

ویدئو: 298504

دیدگاه‌ها