کد خبر : 1922657 | 02 اردیبهشت 1402 ساعت 23:33 | 61.8K بازدید | 16 دیدگاه

زننده عجیب‌ترین گل دربی از دوردست آمد

جری بنگستون سومین بازیکن خارجی تاریخ است که یک گل مهم را برای پرسپولیس به ثمر رساند.

زننده عجیب‌ترین گل دربی از دوردست آمد

به گزارش "ورزش سه"، طارمی، مسلمان، علیپور، احمدزاده و سایر ستاره‌های پرسپولیس هرچه زدند دروازه مهدی رحمتی را باز نکردند تا اینکه مهاجم تیم‌ملی هندوراس وارد زمین شد و ضربه نهایی دیرهنگام‌ترین گل تاریخ شهرآورد را در دقیقه 90+6 به ثمر رساند.

شاید لحظه به لحظه این گل در ذهن طرفداران پرسپولیس مانده باشد. رضا نورمحمدی توپ را از زمین خودی می‌فرستد، سایش سر مهدی طارمی موقعیت را در اختیار محسن بنگر می‌گذارد، او به طارمی پاس می‌دهد، شوت طارمی به بازیکن استقلال می‌خورد، رضاییان با یک شوت دروازه را تهدید می‌کند و بعد انتهای پیچیده ماجرایی که در نهایت با لمس توپ توسط بدن بنگستون به عجیب‌ترین گل دربی تبدیل می‌شود.

1855474

این گل از آن جهت برای پرسپولیس اهمیت مضاعفی داشت که در آغاز راه پرسپولیسِ برانکو آنها را از شکست در مهمترین بازی فصل نجات داد. آن هم در دیداری که پرسپولیس حملات زیادی روی دروازه استقلال انجام داده بود و نمایش درخشانی داشت و طبیعتا شکست در چنین دیداری یک ناامیدی بزرگ برایشان محسوب می‌شد.

البته بنگستون در ادامه فصل چهره مهاجم موردنظر برانکو را نداشت، اما همین گل کافی بود تا خرید او از سوی علی‌اکبر طاهری توجیه شود. مهاجمی که با یک ضربه ناخواسته تبدیل به یکی از مهمترین بازیکنان خارجی باشگاه پرسپولیس شد.

جری تا همین اواخر از پرسپولیس طلبکار بود و پروژه مجوز حرفه‌ای باعث شد پرسپولیس مطالبات او را پرداخت کند. مهاجمی که با موهای تراشیده و بدن ترکه‌ای دو امتیاز مهم را از پرویز مظلومی گرفت و نگذاشت که تیم او قهرمان شود.

عکس از امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها