کد خبر : 1922801 | 03 اردیبهشت 1402 ساعت 16:02 | 2.9K بازدید | 2 دیدگاه

شاید اگر جدا نمی‌شدم، شرایط طور دیگری بود؛

اشکش: به بازیکنان نشان دادم رسالت سنگینی دارند

ابراهیم اشکش در نشست خبری پیش از دیدار با فولاد درباره دوره جدایی‌اش از نفت مسجدسلیمان صحبت کرد.

اشکش: به بازیکنان نشان دادم رسالت سنگینی دارند

به گزارش "ورزش سه"، نفت مسجدسلیمان که همچنان در قعر جدول رده‌بندی قرار دارد، فردا برابر فولاد قرار خواهند گرفت تا آخرین شانس‌های خود برای بقا در لیگ برتر را امتحان کند. ابراهیم اشکش در نشست خبری پیش از این مسابقه اظهار داشت: یک بازی در استان انجام می‌شود و خوشحالیم که با باشگاه خوب فولاد بازی داریم. فولاد رسالت خود نسبت به استان خوزستان را خیلی خوب انجام می‌دهد و ما زمانی که این زیرساخت را که در خوزستان احداث شده می‌بینیم، لذت می‌بریم. امیدوارم این تیم الگوی خوبی برای باقی تیم‌های استان باشد.

وی افزود: در جلسه اخیری که با هیئت مدیره نفت مسجدسلیمان داشتم، بسیار خوشحال شدم که پیگیر ورزشگاه ۲۰ هزار نفری مسجدسلیمان هستند و امیدوارم اتفاق خوبی رخ بدهد و مسجدسلیمان از لحاظ ساختار و امکانات به جایی برسد که تیم متمرکز شود. در این مدتی که تمرینات ما در مسجدسلیمان متمرکز شد، بازخورد خوبی در بین مردم دیدیم و امیدوارم این اتفاقات خوب رخ بدهد.

سرمربی نفت در خصوص مسابقه فردا عنوان کرد: با توجه به پیروزی اخیرمان، شرایط جدول به گونه‌ای است که ما محکوم به کسب سه امتیاز هستیم و بچه‌ها از لحاظ فنی، روحی و جسمی، این آمادگی و اشتیاق را دارند که فردا برای مسجدسلیمان بجنگند و سه امتیاز را کسب کنند تا روند رو به جلوی تیم را ادامه بدهیم. هر چند می‌دانیم روبروی یک تیم خوب که جزء چهار تیم غرب آسیا بوده و مربی، امکانات، بازیکنان و هواداران خوبی دارد، قرار می‌گیریم و امیدوارم بازی خوبی باشد. این جزء معدود بازی‌هایی است که برای فولاد آرزوی موفقیت نمی‌کنم و امیدوارم ما بتوانیم سه امتیاز را کسب کنیم.

اشکش درباره وضعیت مصدومان و محرومان نفت مسجدسلیمان برای بازی فردا توضیح داد: تیم ما از لحاظ فنی و جسمی بسیار آماده است و بچه‌ها به قدری توانمند هستند که نمی‌خواستم درباره مصدوم و محروم صحبت کنم، چون با تمام وجود آماده جنگیدن برای سه امتیاز هستیم.

او در واکنش به اینکه همیشه برای اتحاد عرب‌ها و لرها تلاش کرده است، گفت: باعث افتخار من است. ما همه در کنار هم در کشورمان زندگی می‌کنیم و این افتخار من است که مردم غیور و نجیب عرب، من را برادر خودشان بدانند. سالیان سال است که مردم لر، بختیاری، عرب، شوشتری، بهبهانی در استان با عشق و علاقه در کنار هم زندگی می‌کنیم و این باعث افتخار من است که مردم عرب من را لایق برادری خودشان می‌دانند.

اشکش در واکنش به این سوال که او با ترک استقلال ملاثانی و پیوستن به نفت مسجدسلیمان قمار کرد گفت: من استقلال ملاثانی را قلبا دوست دارم و خوشبختانه این تیم جایگاه خوبی در کشور پیدا کرده و در حال حاضر هم که ما نیستیم، رسالت خود را انجام می‌دهد و یک تیم باشرف است؛ البته بماند که باید از این تیم بیشتر حمایت شود. زمانی که نفت مسجدسلیمان با ما صحبت کرد، وضعیت خوبی در استقلال ملاثانی داشیتم و تقریبا حاصل زحمات‌مان در این تیم بود و می‌دانید که تیم‌هایی که من در چند سال گذشته در ملاثانی بسته‌ام، بیش از ۹۵ درصد بچه‌های بومی استان بودند. ما بعد از اینکه مدیریت دو باشگاه به توافق رسیدند متوجه شدیم. همه چیز خیلی سریع انجام شد و مسجدسلیمان هم شهر خودم بود و برای آن هیچ شرطی نداشتم.

1790547

او ادامه داد: مدتی کار کردیم و روند تیم بهتر شد و زمانی که تصمیم به جدایی گرفتم، هیچ صحبتی نکردم و پس از مدتی هم با من صحبت شد که از حیثیت نام مسجدسلیمان دفاع کنیم. زمانی که تیم را تحویل گرفتم، در یک ماه تنها پنج روز تمرین کرده بود و ما دوباره شروع به کار کردیم و بازیکنان و مدیریت زحمت کشیدند و انرژی گذاشتیم تا روند رو به جلویی را شروع کنیم و با قدرت کار کنیم. یک مثال بختیاری هست که می‌گوید باید با تمام وجود کار کنیم تا هر اتفاقی هم که رخ می‌دهد، با تمام وجود کارمان را کرده باشیم. خوشبختانه بچه‌ها در این راستا خوب عمل کردند.

سرمربی نفت در پاسخ به اینکه آیا از این تصمیم پشیمان نشده است، گفت: خیر، فوتبال یک چالش است و بسیار به بازی فردا و بازی‌های بعدی امیدوار هستم. ما خوزستانی‌ها شرط و پیش شرط نداریم و با تمام وجود کار می‌کنیم و هر اتفاقی هم که رخ بدهد، توکل بر خداوند.

وی در پاسخ به اینکه در صورت عدم جدایی از نفت، در حال حاضر این تیم شرایط بهتری داشت، گفت: هیچوقت نمی‌شود با قاطعیت صحبت کرد. شاید اگر ما بودیم بدتر می‌شد و شاید هم بهتر می‌شد اما به طور کلی احساس تیم بودن را در این مدت اخیر کردیم. از نظر من اگر به فوتبال خوزستان دلسوزانه نگاه کنیم و با تمام وجود کار کنیم، پتانسیل لازم را دارد که بتواند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. بازیکنانی که ما در نفت در اختیار داریم، بسیار خوب، باغیرت و زحمتکشی هستند اما متاسفانه خط مشی و راه بدی را از لحاظ فنی رفته و لطمه خورده‌اند. اما در مدت اخیر خیلی خوب راه فنی خود را جلو می‌روند. من باز هم تکرار می‌کنم که فوتبالیست را از هر چیزی محروم کنی، نباید از تمرین خوب محروم کنی. متاسفانه قبل از ما تیم به این صورت در مسجدسلیمان نبود و خوب تمرین نکرد اما در حال حاضر مدیریت پای کار آمده و کمک می‌کند. به هواداران عزیز می‌گویم که ما در این مدت همه جوره حمایت می‌شویم. البته چشم انتظار هستیم که فردا یا پس فردا به تیم از لحاظ مالی کمک شود و بچه‌ها درصدی از حقوق‌شان را بگیرند اما واقعا همه پای کار آمده‌اند.

سرمربی نفت در پاسخ به اینکه این حمایت می‌توانست قطع نشود و ادامه‌دار باشد، گفت: زمانی که در استقلال ملاثانی بودم، زمانی که حمایت لازم را از ما کردند توانستیم خروجی خوبی داشته باشیم و تیم چند هفته شکست نخورد، در صورتی که همیشه کمترین امکانات ممکن را داشتیم‌. شاید اگر ما می‌ماندیم در حال حاضر چنین وضعیتی نبود. در هر صورت به آینده امیدواریم و به گذشته فکر نمی‌کنیم و امیدواریم فردا با تمام وجود کار کنیم و سه امتیاز را کسب کنیم.

اشکش در پایان درباره برگزاری تمرین نفت در ساعت ۶ صبح عنوان کرد: من خواستم بازیکنان را به اصل خودشان برگردانم و آنها را متوجه کنم که رسالت بسیار سنگینی دارند و نتایج بازخورد بسیار زیادی در روحیه مردم نفت مسجدسلیمان دارد که کمترین تفریح ممکن را دارند‌. امیدوارم برخی از زیرساخت‌ها در شهر مسجدسلیمان کامل‌تر شود. من رسالت سنگینی در قبال این مردم دارم و به همین دلیل به فاصله چند ساعت پس از بازی تمرین را از ۶ صبح آغاز کردم تا بتوانم به آنها کمک کنم تا بعد از بازی با ذوب آهن، سرشان را مقابل خانواده‌هایشان بالا بگیرند. هدف من کمک به بازیکنان بود و تمرینات پرفشار و طاقت فرسا در وهله اول به خود آنها و در وهله دوم به باشگاه و تیم کمک کرد.

دیدگاه‌ها