کد خبر : 1922856 | 03 اردیبهشت 1402 ساعت 19:22 | 30.5K بازدید | 8 دیدگاه

ادعای عجیب نانی درباره فرگوسن

سر الکس فرگوسن در منچستریونایتد به افتخارات زیادی رسید و برخورد «سشوار»ی او معروف شد. با این حال، مربی سابق یونایتد بعضی وقت‌ها ستاره‌هایش را به حال خود می‌گذاشت.

ادعای عجیب نانی درباره فرگوسن

به گزارش "ورزش سه"، نحوه برخورد خشمگین فرگوسن با بازیکنانش به این دلیل به سشوار معروف شد که آنقدر از نزدیک و پرحرارت بر سر بازیکنش فریاد می‎‌کشید، انگار یک سشوار جلوی صورت بازیکن گرفته است. 
حالا نانی فاش کرده که فرگوسن یک روی دیگر هم داشته و در ایام سال نوی میلادی اجازه می‌داده بازیکنانش در شرایط نامتعادل سر تمرین حاضر شوند. نانی 36 ساله از 2007 تا 2013 در یونایتد بود و همراه با فرگوسن 4 بار لیگ برتر را فتح کرد. 
هافبک 36 ساله پرتغالی گفت: «مثلا اگر روز بعد تعطیل بودم، در موقعیت‌هایی مثل کریسمس یا سال نو، می‌توانستم کمی تفریح کنم. در انگلیس کسی به این مسئله اهمیت نمی‌دهد. موقع جشن سال نو حتی می‌توانستیم نامتعادل سر تمرین برویم و مربی اهمیتی نمی‌داد. شخصیت سر الکس این طرف را هم داشت که می‌دانست با بازیکنان چطور برخورد کند و این درک را داشت که بگوید: این روز یک روز خاص است و نمی‌توانم از بازیکنان چیزی بخواهم.» نانی ادامه داد: «ما تمام طول سال بی‌وقفه بازی می‌کردیم. لذتبخش بود که یک جور دیگر تمرین داشته باشی و کمی آرام و قرار بگیری و شیطنت کنی.» 

1855980

نانی 2 سال بعد از بازنشستگی سر الکس فرگوسن هم در یونایتد ماند و بعد دوران تیم پشت تیم عوض کردن او در اروپا رسید. او هم‌اکنون در تیم استرالیایی ملبورن ویکتوری بازی می‌کند. با وجود اینکه او بازی در تیم‌های مختلف با مربیان متفاوت را تجربه کرده، همچنان معتقد است فرگوسن بهترین بازی‌ها را از او می‌گرفت: «شگفت انگیز بود. او می‌دانست چطور با بازیکنان رفتار کند، چه باسابقه و چه جوان. می‌دانست چطور حرفه فوتبالی آنها و شخصیت انسانی‌شان را مدیریت کند. می‌توانم بگویم که زیر نظر او تجربه بی‌نظیری کسب کردم؛ مقطع مهمی از زندگی من هم بود. باید زود بزرگ می‌شدم و یاد می‌گرفتم چطور با فرهنگ جامعه و فرهنگ باشگاه کنار بیایم. فوق‌العاده بود که در آن مقطع سر الکس فرگوسن را داشتم. کارلوس کی‌روش هم در این زمینه نمونه بود و به زبان مادری من حرف می‌زد، برای همین او هم نقشی بنیادین در حرفه من داشت.»

دیدگاه‌ها