کد خبر : 1922920 | 04 اردیبهشت 1402 ساعت 02:30 | 50.2K بازدید | 9 دیدگاه

مرتضی با چشمان باز سر می‌زند

رحمان رضایی در نقش ستاره دربی! (عکس)

یکی از بهترین نمایش‌های فردی شهرآورد صد به شماره هشت پرسپولیس اختصاص داشت.

رحمان رضایی در نقش ستاره دربی! (عکس)

به گزارش "ورزش سه" تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی صدمین دربی پایتخت را به نام خود سند زد که عملکرد فردی فوق‌العاده مدافع میانی این تیم نقشی پررنگ در برتری آنها داشت.

صحبت از مرتضی پورعلی‌گنجی است. ستاره باتجربه قرمزها که دو دوره حضور در جام جهانی را با خود به دربی آورده بود، در این بازی یکی از بهترین عملکردهای فردی چند سال اخیر یک مدافع در شهرآورد را به نمایش گذاشت.

او که بارها در زدن ضربات سر اول و جلوگیری از شکل‌گیری حملات استقلالی‌ها موفق شده بود، دو دفع توپ ویژه هم داشت که مورد اول آن برگرداندن شوت سنگین سعید مهری با ضربه سر بود.

1856173
پورعلی‌گنجی که ۸۰ دقیقه عالی بازی کرده بود، اصلا دلش نمی‌خواست با خطای خودش شاهد از دست رفتن برتری پرسپولیس باشد.

اما شاید اوج کار مرتضی، دفع این توپ مهدی قایدی روی ضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه بود. جایی که با چشمانی باز و آگاهانه پس از دنبال کردن مسیر توپ قایدی، سر خود را در بین دروازه و توپ قرار داد و مانع از رقم خوردن گل تساوی شد.

پورعلی‌گنجی در حالی با این بازی قابل قبول سهم زیادی از پیروزی تیمش برابر رقیب سنتی و صدرنشینی موقت خواهد داشت که این حرکت او یادآور دوران بازی رحمان رضایی، مدافع سابق تیم ملی و لژیونر فوتبال ایران بود که به واسطه درج تصویرش از زدن ضربه سر با چشمانی باز، مورد توجه میروسلاو بلاژویچ، سرمربی فقید تیم ملی قرار گرفته بود.

عکس: امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها