کد خبر : 1923002 | 04 اردیبهشت 1402 ساعت 11:33 | 46.9K بازدید | 23 دیدگاه

سرنوشت برانکو به یحیی هشدار می‌دهد:

شادی دربی را همین حالا متوقف کنید!

تیمی که چهار گل به استقلال زد و صدرنشین شد، در نهایت نتوانست قهرمانی را به چنگ آورد: این خطری است که تیم یحیی گل‌محمدی را هم تهدید می‌کند.

شادی دربی را همین حالا متوقف کنید!

به گزارش "ورزش سه"، یک روز از دربی گذشته و شادی هواداران پرسپولیس ادامه دارد. احتمالا بازیکنان پرسپولیس نیز کما بیش با حسی مشابه از خواب بیدار شده و روز خود را آغاز کرده‌اند. آنها توانستند یک برد بزرگ را به دست آورند و بعد از شکست سپاهان، نشان دهند که جربزه قهرمانی دارند. اما این برد همانطور که پرسپولیس را به صدر جدول رساند، ممکن است به سادگی هرچه تمام‌تر پوست موز زیر پای تیمی شود که ناگهان زمین بخورد.

1856359

این سرنوشت البته فرضیه انتزاعی نیست و پیش از این برای پرسپولیس پیش آمده. پرسپولیسِ برانکو در هفته بیست و ششم فصل 94-95 موفق شد با چهار گل استقلال را شکست دهد و برای اولین بار در فصل به صدر جدول برسد. برد آنها به قدری درخشان و باورنکردنی بود که هیچ تئوری دیگری الا قهرمانی پرسپولیس برای پایان لیگ پانزدهم قابل تصور نبود. مگر می‌شد تیمی که بزرگترین برد چهل سال اخیر در دربی را رقم زده، قهرمان نشود؟

بله، می‌شد. نه اینکه پرسپولیس در باد برد دربی خوابیده باشد و مغرور شود و کلیشه‌های این‌چنینی اما همین حس برآورده‌شدن نیاز پیروزی بزرگ باعث شد تا تصور قهرمانی زودتر از تسجیل در تیم پرسپولیس به وجود بیاید و آنها نتوانند بازی بزرگ بعدی را به سود خود تمام کنند.

1856360

پرسپولیس در آن فصل یک بازی بزرگ دیگر برابر نفت تهران داشت که به اندازه دربی مهم و به همان میزان دشوار بود. اما 80 هزار تماشاگری که به ورزشگاه رفته بودند و احتمالا 11 بازیکنی که وارد زمین شدند، تصور می‌کردند زمین سبز آزادی همانقدر با آنها مهربان خواهد بود که در شهرآورد بود. بنابراین نتیجه، یک سیلی بزرگ بر صورت تیمی بود که دیگر فرصت جبران را هم پیش روی خود نمی‌دید.

حالا با کمی اینور و آنور، موقعیت کنونی قرمزها شباهتی ویژه به لیگ پانزدهم دارد. تیمی که شهرآورد را بُرده و به خودباوری رسیده اما خطر جدی از دست رفتن انرژی بالای خود را هم پیش رو می‌بیند. آنها یک بازی با پیکان و سپس یک بازی بسیار دشوار با گل‌گهر خواهند داشت و بعد باید به نساجی بروند. پرسپولیس حتی اگر این سه بازی را هم ببرد، بازهم ممکن است قهرمان نشود، حال تصور کنید که امتیازی از این جدال‌ها را هم از دست بدهد...

1856358

قرمزها در سال جدید شروعی بسیار خوب و شاید باورنکردنی برای خود و هوادارانشان را رقم زده باشند. چهار برد که دو تا خارج از خانه بوده، نشان می‌دهد تیم یحیی مصمم، جدی و عملگرا به سوی قهرمانی حرکت می‌کند اما اگر برد دربی ذره‌ای از نیاز به برد آنها بکاهد، نه تنها قهرمانی لیگ بلکه موقعیت قهرمانی در جام حذفی نیز از دست خواهد رفت. پس شاید لازم باشد که پرسپولیس جشن برد در دربی را همین حالا متوقف و به بعد از 28 اردیبهشت موکول کند.

1856363

دیدگاه‌ها