کد خبر : 1923077 | 04 اردیبهشت 1402 ساعت 18:29 | 29.7K بازدید | 18 دیدگاه

نتیجه خطرناک در دربی کرمان

مس رفسنجان ۱- مس کرمان ۰: لک اوضاع را بحرانی کرد

مس رفسنجان موفق شد به لطف تک گل محسن آذرباد، از سد مس کرمان بگذرد و برنده دربی این استان لقب بگیرد.

مس رفسنجان ۱- مس کرمان ۰: لک اوضاع را بحرانی کرد

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ برتر، تیم‌های هم‌نام و هم‌استانی مس رفسنجان و مس کرمان به مصاف هم رفتند که شاگردان محمد ربیعی به لطف تک گل آذرباد برنده از زمین خارج شدند.

جدی‌ترین موقعیت بازی در دقیقه نهم شکل گرفت. جایی که ارسال کرنر کاظمیان به فرشید باقری رسید و ضربه سر این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

گادوین منشا این فرصت را داشت تا یکی از گل‌های زیبای لیگ برتر را به ثمر برساند. یک ارسال از سمت راست به روی دروازه با قیچی برگردان مهاجم نیجریه‌ای همراه شد، ولی توپ او با فاصله بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

1856597

گل نخست بازی در دقیقه 18 بازی به ثمر رسید. حرکت خوب و تند و تیز گادوین منشا از سمت راست و ارسال زمینی این بازیکن روی قوس محوطه جریمه به محسن آذرباد رسید که این بازیکن با شوتی دیدنی به گوشه دروازه، برای تیمش گلزنی کرد.

در ادامه نیز گادوین منشا در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با شوتی یک ضرب و روی پا، دروازه کرمانی‌ها را تهدید کرد که ضربه او با اختلاف کمی به بیرون رفت. نیمه نخست نیز با همان یک گل به پایان رسید.

در نیمه دوم 2 تیم بیشتر در میانه میدان مشغول بازی بودند، اما فرصت‌های چندانی را خلق نکردند. مهمترین صحنه نیمه دوم، به سوپر سیو حامد لک در دقیقه 89 بازمی‌گردد. جایی که سنگربان مس رفسنجان با یک واکنش استثنایی، توپ را از روی خط برگشت داد و مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.

در ثانیه‌های پایانی بازی نیز فراز امامعلی روی پاس خوب فرشید باقری صاحب توپ شد که این بازیکن نتوانست دروازه خالی مس کرمان را باز کند و شوت پای چپ او به بیرون رفت.

در نهایت مس رفسنجان توانست با تک گل محسن آذرباد از سد حریف هم‌استانی خود عبور کند. با این پیروزی، شاگردان محمد ربیعی 43 امتیازی شدند و فاصله خود با گل گهر را به 2 امتیاز کاهش دادند.

ویدئو: 298753

 بازی از هفته بیست و هفتم - بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 
📆 دوشنبه: 1402/02/04 ؛ ساعت: 16:30 
🏟 ورزشگاه: شهدای مس رفسنجان/  حدود هزار تماشاگر 
👕 گروه داوری: اشکان خورشیدی/ کمک‌ها: ایوب غلامزاده، امین زاهدی؛ داور چهارم: سیدرضا مهدوی/ ناظر: علیرضا کهوری مقدم

1856596

ترکیب مس رفسنجان:
حامد لک، شاهین توکلی، رامتین سلیمان‌زاده، جفرسون باهیا، سیدمهدی حسینی، فرشید باقری، محمدحسین کریم‌زاده (41- هومن ربیع‌زاده)، مهدی ترکمان، محسن آذرباد (78- مهرداد رضایی)، لوسیانو پریرا (61- فراز امامعلی)، گادوین منشا (78- امید لطیفی)
سرمربی: محمد ربیعی

ترکیب مس کرمان:
آرمان شهدادنژاد، حسن مرادی‌فر، میلاد خدایی اصل (77- معین عباسیان)، رونان کوک (90+2: سامان تورانیان)، جورج برایم (46- احمد نصیری)، فرزاد جعفری، سیدمحمد ستاری، علی تهامی، عارف رستمی (46- محمد قاسمی‌نژاد)، محمد امین کاظمیان، شروین بزرگ (72- عباس زراعت کار)
سرمربی: فرزاد حسین خانی

1856598

🟨 اخطارها:
مس رفسنجان: حسین کریم‌زاده (31)-  لوسیانو پریرا (56)- مهدی ترکمان (67)- فرشید باقری (77)
مس کرمان: حسن مرادی‌فر (49)- احمد نصیری (56)

⚽شرح گل:
مس رفسنجان یک – مس کرمان صفر (دقیقه 18: محسن آذرباد): روی حرکت خوب گادوین منشا از سمت راست و ارسال زمینی این بازیکن به پشت محوطه جریمه، توپ نصیب محسن آذرباد شد و کاپیتان مسی‌ها با شوتی دیدنی توپ را به گوشه دروازه فرستاد و گل نخست بازی را به ثمر رساند.

⏱لحظات حساس:
دقیقه 4: پاس در عمق پریرا فرصت خوبی را برای مس به وجود آورد، ولی شهدادنژاد قبل از منشا توانست صاحب توپ شود.
دقیقه 9: ارسال کرنر ترکمان از سمت چپ در دهانه دروازه به فرشید باقری رسید و ضربه سر این بازیکن به شکل بسیار خطرناکی از کنار تیرک به بیرون رفت.
دقیقه 12: یک ارسال خوب از کاظمیان برای عارف رستمی در دهانه دروازه به این بازیکن رسید، ولی کریم‌زاده پیش از شوت‌زنی مهاجم مس کرمان، آن را راهی کرنر کرد.
دقیقه 16: یک ارسال از سمت راست به روی دروازه مس کرمان با ضربه آکروباتیکی منشا همراه شد که توپ به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 25: مس کرمان می‌توانست به گل تساوی دست پیدا کند ولی حامد لک با واکنشی دیدنی، مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.
دقیقه 43: گادوین منشا پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و تصمیم گرفت با شوتی یک ضرب و روی پا، گلزنی کند که شوت دیدنی این بازیکن با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

1856600

دقیقه 52: پاس نصیری در گوشه محوطه جریمه به کاظمیان رسید و این بازیکن نیز اقدام به شوت‌زنی کرد که توپ او را حامد لک مهار کرد.
دقیقه 72: گادوین منشا پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و پس از چند سر توپ، ضربه‌اش را روانه دروازه کرد که شوت او با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه 89: یک پرتاب اوت بلند از بازیکنان مس کرمان به درون محوطه جریمه، فرصت بسیار خوبی را برای این تیم به وجود آورد که ضربه سر تماشایی کاظمیان را حامد لک با یک سوپر واکنش استنثایی و با یک دست، از روی خط دروازه بیرون کشید و دروازه تیمش را نجات داد.

🔴 حواشی:
* حدود هزار تماشاگر رفسنجانی در استادیوم حضور داشتند و تیم شهرشان را تشویق می‌کردند.
* در دقایق ابتدایی بازی 2 بازیکن از هر 2 تیم مصدوم شدند و بازی برای دقایقی متوقف شد.
* در یکی از صحنه‌ها و زمانی که داور مسابقه خطای بازیکن مس کرمان را اعلام کرد، حسین‌خانی به شدت نسبت به این تصمیم معترض بود. اشکان خورشیدی نیز در اقدامی جالب به کنار زمین رفت و پس از دست دادن با مربی مس، درباره علت تصمیم خود توضیح داد.
* در دقیقه 14 بازی و به مدت نزدیک به 15 دقیقه، به شکل عجیب و باورنکردنی، شبکه استانی کرمان تصمیم به قطع مسابقه و پخش اخبار استانی گرفت. نکته جالب اینکه دقیقا در هنگام پخش اخبار استان، گل نخست بازی توسط آذرباد به ثمر رسید. مشخص نیست که چرا مسئولین شبکه کرمان پخش اخبار را به بین 2 نیمه موکول نکردند.
*پس از سوت پایان بازی در نیمه اول، اشکان خورشیدی با انجام حرکات تکنیکی و روپایی زدن، توجه کارگردان تلویزیونی مسابقه را به خود جلب کرد.

1856587
1856586

* در دقیقه 56 و پس از برخورد نصیری با شیمبا، بازیکن برزیلی مس رفسنجان دچار آسیب‌دیدگی شد. پریرا پس از اینکه روی زمین افتاد و چند ثانیه پای مصدومش را گرفته بود، از زمین برخاست و در اقدامی عجیب با تهامی، بازیکن دیگر مس کرمان، درگیر شد. به نظر می‌رسد که شمیبا تصور کرده که تهامی به روی او مرتکب خطا شده است، درحالی‌که این نصیری بود که مهاجم رفسنجانی‌ها را متوقف کرد. خورشیدی نیز در این صحنه به شیمبا و نصیری یک کارت زرد نشان داد.

1856591
1856590

* پس از اینکه توپ ارسالی بازیکن مس کرمان به سینه محسن ترکمان برخورد کرد، بازیکنان و نیمکت‌نشینان مس کرمان به شدت نسبت به این صحنه معترض بودند. خورشیدی با تأخیر چند ثانیه‌ای و پس از اعلام کمک داور اول مسابقه، خطای هند ترکمان را اعلام کرد. اعضای تیم مس کرمان به شدت اعتقاد به خطای پنالتی داشتند و بازی نیز برای لحظاتی متوقف شد. اما مرور تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد علاوه بر اینکه صحنه مذکور خارج از محوطه جریمه بود، توپ به سینه ترکمان برخورد کرد. خورشیدی پس از این صحنه یک کارت زرد به بازیکن مس رفسنجان نشان داد و یک خطای چسبیده به محوطه جریمه به مس کرمان داد.

1856595

دیدگاه‌ها