کد خبر : 1923093 | 04 اردیبهشت 1402 ساعت 17:49 | 25.5K بازدید | 3 دیدگاه

حرکت شجاعانه داور فرانسوی، توضیح تصمیم در تلویزیون

داور بازی نانت و تروآ بعد از پایان مسابقه با یک شبکه‌ تلویزیونی مصاحبه کرد و دلیلش برای پذیرفتن گل نانت را توضیح داد؛ رفتاری که با تحسین هواداران فوتبال در فرانسه روبرو شده است.

حرکت شجاعانه داور فرانسوی، توضیح تصمیم در تلویزیون

به گزارش "ورزش سه"، ژرمی پینیارد در دقایق پایانی بازی نانت و تروا گل تساوی‌بخش نانت را به دلیل خطای هند مردود اعلام کرد، اما لحظاتی بعد و با بازبینی صحنه، گل را پذیرفت. او سپس برابر دوربین تلوزیونی قرار گرفت و در پخش مستقیم، دلیل تصمیمش را برای هواداران توضیح داد. این رفتار باعث شده موجی از تحسین او راه بیفتد. 
اوان گوئسان، مهاجم فرانسوی، در دقیقه ششم وقت‌های تلف‌شده مسابقه، گل بسیار حساسی را به ثمر رساند تا نانت که 4 دقیقه قبل گل خورده بود، به تساوی 2 – 2 دست پیدا کند. این مساوی باعث شد نانت به دلیل تفاضل گل بهتر از منطقه سقوط بیرون بماند.  
پینیارد ابتدا گل دوم نانت را نپذیرفت، چون معتقد بود توپ قبل از این که به گوئسان برسد به دست مصطفی محمد، هم‌تیمی او، خورده است؛ اما بعد از مشورت با تیم VAR، رفت و خودش صحنه مشکوک را بازبینی کرد و به این نتیجه رسید که دست بازیکن نانت، موقعی که به هوا پریده بود تا توپ را بالاتر از مدافع تروا بزند، در حالت طبیعی بوده و در نتیجه گل را پذیرفت.  

پینیارد در مصاحبه تلویزیونی خود همچنین گفت، وقتی دلیل تصمیمش را برای پاتریک کیسنوربو، مربی تروآ، توضیح داده، او نظر داور مسابقه را پذیرفته است. 
پینیارد گفت: «اگر توپ به دست گلزن می‌خورد، گل پذیرفته نمی‌شد. این اولین چیزی است که باید در نظر گرفت. دیدیم که در این مورد، هم‌تیمی کسی که توپ به دستش خورده، گل زده. بنابراین قانون قبلی را فراموش می‌کنیم. حالا باید ببینیم بازیکنی که توپ به دستش خورده و توپ را کنترل کرده، قابل جریمه است یا نه. من در آن لحظه این را نمی‌دانستم و شک داشتم، بنابراین اجازه دادم بازی تا آخر دنبال شود. چون اگر بلافاصله سوت می‌ردم، گلی به ثمر نمی‌رسید. حالا باید از VAR کمک گرفته می‌شد تا ببینیم برخورد توپ به دست باید جریمه شود یا نه. می‌توانید ببینید که با حوصله تصاویر را بازبینی کردم، چون تصمیم مهمی بود. بعد هم برای مربی تروا توضیح دادم و او درک کرد... حرکت بازیکن حرکت طبیعی بود و ما آنجا نبودیم که از بازیکنان بخواهیم وقتی به هوا می‌پرند، دستشان را پشت‌شان بگیرند.»

دیدگاه‌ها