کد خبر : 1923491 | 06 اردیبهشت 1402 ساعت 14:44 | 5.7K بازدید | 0 دیدگاه

فدراسیون به جنجال های انتخابی واکنش نشان داد؛

محرومیت کاپیتان تیم ملی کاراته تا اطلاع ثانوی

پيرو اتفاقات روز نخست رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي كاراته تعدادي از ورزشكاران به كميته انضباطي معرفي شدند.

محرومیت کاپیتان تیم ملی کاراته تا اطلاع ثانوی

به گزارش "ورزش سه"، پیرو اتفاقات و برخی شبهات مطرح شده در روز نخست رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته(سه شنبه ۵ اردیبهشت ماه) امروز صبح جلسه ای با حضور مسئولان فدراسیون، نمایندگان کمیته فنی، اعضای کادرفنی و نماینده کمیته انضباطی برگزار شد.
در جریان مسابقات، ذبیح الله پورشیب با امیرحسین فداکار در وزن ۸۴ -کیلوگرم به رقابت پرداختند، کاپیتان تیم ملی کاراته با نتیجه ۳ بر ۲ برنده این دیدار شد. در پایان این دیدار موسی گنج زاده که روی صندلی کوچ فداکار نشسته بود به نتیجه رقم خورد اعتراض کرد که پورشیب نیز به اعتراض گنج زاده واکنش نشان داد. پورشیب در ادامه اعتراضات خود، لحظه ای که میخواست از تاتامی خارج شود، مدعی شد که دو نفر از کاراته کاها در وزن ۸۴- کیلوگرم تبانی کرده اند تا شرایط یکی از کاراته کاها در جدول مسابقات بهتر شود. این اتفاقات در نهایت به درگیری لفظی کشیده شد تا پای کمیته انضباطی به موضوع باز شود.

در اطلاعیه فدراسیون کاراته آمده است: 
"ورزشکاران ذبیح الله پورشیب، مهدی خدابخشی، کیوان بابان، پوریا اقدسی، محمدرضا گیلانپور و امیر پورمحمد(مربی استان گیلان) به دلیل انجام رفتار نامناسب و انجام مصادیق تخلفات عمومی و اختصاصی بخش یک و دو آیین نامه کمیته انضباطی؛ به کمیته انضباطی معرفی و تا زمان اعلام رای از حضور در کلیه رویدادهای ورزشی کاراته محروم و در صورت قرار گرفتن در لیست نفرات دعوتی به تیم ملی نیز تا اعلام رای حضور نامبردگان معلق خواهد بود."

دیدگاه‌ها