کد خبر : 1923493 | 06 اردیبهشت 1402 ساعت 14:54 | 51.4K بازدید | 21 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

وقتی که جای یحیی و مجیدی عوض شد (عکس)

در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 جامی چهارجانبه هر سال با حضور ایران برگزار می‌شد، جامی که در سال 2001 برای ایران خوش‌یمن نبود.

وقتی که جای یحیی و مجیدی عوض شد (عکس)

به گزارش " ورزش سه "، ایران از دیرباز دیدارهای تدارکاتی را با حضور در جام‌های چهارجانبه برگزار می‌کرد، جام‌هایی که بیشترین آن با نام ال جی از سال 97 میلادی تا سال 2011 میلادی برگزار شد و ایران با 4 عنوان قهرمانی بیشترین عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها را کسب کرد، بعد از ایران کره جنوبی با سه عنوان قهرمانی و اروگوئه با دو عنوان بیشترین قهرمانی را در این تورنمنت به خود اختصاص دادند.

این رقابت‌ها که 21 دوره برگزار شد و در بعضی از سا‌ل‌ها شاهد برگزاری چند تورنمنت آن در کشورهای مختلف بودیم، در سال 2001 دو دوره برگزار شد، در یکی از این تورنمنت‌ها که به میزبانی کشور مصر برگزار شد،  تیم ملی  ایران در دو دیدار خود در روزهای 4 و 6 اردیبهشت آن سال به کره جنوبی و کانادا با نتیجه یک برصفر باخت. دیدار فینال بین مصر و کره جنوبی برگزار شد و  چشم بادامی ها  در فینال رقابت‌ها که در ورزشگاه ملی قاهره برگزار شد با یک گل مصر را شکست دادند تا در اولین حضورشان در این رقابت‌ها به مقام قهرمانی برسند. 

در بازی ششم اردیبهشت سال 1380 که 22 سال قبل برگزار شد و ایران با یک گل به کانادا باخت، میروسلاو بلازوویچ از دقیقه 46 فرهاد مجیدی را که در خط حمله بازی می‌کرد، جانشین یحیی گل‌محمدی کرد. این تعویض مثمر ثمر نبود و ایران در نهایت قافیه را به کانادا واگذار کرد. در آن سال و چند ماه بعد ایران میزبان تورنمنت شد و در حضور تیم‌های آفریقای جنوبی، بوسنی و هرزگوین و عمان به مقام قهرمانی رقابت‌ها رسید.

1857400

دیدگاه‌ها