کد خبر : 1933849 | 08 اردیبهشت 1402 ساعت 15:56 | 377 بازدید | 0 دیدگاه

عدم اعلام برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری بانوان

رییس اداره ورزش وجوانان شهرستان تنکابن درپی حواشی به وجود آمده پس از پایان مسابقات دوچرخه‌سواری کوهستان قهرمانی کشور در این شهرستان واکنش نشان داد و گفت: برنامه‌ای برای برگزاری مسابقات بانوان از سوی هیئت و فدراسیون دوچرخه‌سواری اعلام نشده بود.

عدم اعلام برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری بانوان

به گزارش "ورزش سه"، روح‌اله امین شکوهی روز جمعه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: حتی از قبل هم باید اسامی شرکت‌کنندگانی که قرار است در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کنند به فدراسیون دوچرخه‌سواری و یا هیئت دوچرخه‌سواری مازندران اعلام می‌شد.

وی افزود: مهم‌تر اینکه برگزاری مسابقات جایزه بزرگ دوچرخه‌سواری کوهستان کشور و انتخابی تیم ملی در تنکابن در برنامه مسابقاتی فدراسیون قرار داشت و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری آن در شهرستان انجام و تمهیدات لازم فراهم شده بود و از سوی دیگر برنامه یا اطلاعیه‌ای مبنی بر برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری بانوان پس از مسابقات آقایان انجام خواهد شد هم ثبت و منتشر شده است.

رییس اداره ورزش وجوانان تنکابن در پاسخ به پرسش دیگری که گفته شده در مراسم تجلیل از برترین‌های مسابقات دوچرخه‌سواری آقایان، تعدادی از آنها در اعتراض به عدم موافقت برگزاری مسابقات بانوان جوایز خود را دریافت نکردند، گفت: از قبل هم برنامه‌ای برای برگزاری مسابقات بانوان برنامه‌ریزی نشد؛ و اینکه دوچرخه‌سواری با خانواده‌اش در این مسابقات شرکت و قصد مسابقه دادن با خانمش را دارد، باید شرایط برگزاری مسابقه فراهم می‌شد و به خواسته فرد نیست، بلکه باید شرایط فنی مسابقات نیز فراهم باشد.

امین شکوهی اضافه کرد: با توجه به اینکه مسابقات در مسیر کوهستانی و سخت در شهرستان تنکابن و برای نخستین بار برگزار می‌شد، حتی برای مسابقه دادن آقایان هم با مشکلاتی همراه بود و چند نفر از آقایان هم نتوانستند به خط پایانی مسابقه برسند در این حال این مسیر که قطعا نیازمند استانداردهای لازم برای مسابقات است، در این شرایط برای مسابقه خانم‌ها اصلا فراهم نبود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی ورزشکاران آگاهانه یا از روی ناآگاهی درتلاش برای زیر سوال بردن کل فعالیت و  و زحمات کشیده شده برای برگزاری یک رویداد مهم ورزشی هستند، غافل از اینکه هرنوع واکنش آنها چه تبعاتی را به همراه خواهد داشت.

مرحله نخست رقابت‌های جایزه بزرگ دوچرخه‌سواری کوهستان مردان کشور انتخابی تیم ملی و رنکینگ فدراسیون دوچرخه‌سواری در سه رشته کراس کانتری، دانهیل و ماراتن در شهرستان تنکابن در غرب مازندران برگزار شد.

در این رقابت‌ها ۱۰۸ رکاب‌زن مرد از سراسر کشور درمسیرکوهستانی در روستای گرماپشته بخش کوهستان از توابع شهرستان تنکابن در سه رده جوانان، امید و بزرگسالان با هم رقابت کردند.

دیدگاه‌ها