کد خبر : 1934026 | 09 اردیبهشت 1402 ساعت 12:47 | 4.6K بازدید | 1 دیدگاه

پیش به سوی فصل داغ والیبال؛

لیگ ملت‌ها: فقط قهرمانی این تیم را راضی می‌کند

لهستان یکی از تیم‌های قدرتمند حاضر در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ است.

لیگ ملت‌ها: فقط قهرمانی این تیم را راضی می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی لهستان با سرمربیگری نیکولا گربیچ قصد دارد یکی از جاهای خالی افتخارات خود را امسال پر کند، این تیم تا کنون به قهرمانی در لیگ ملت‌های جدید نرسیده است و امسال به دنبال این جام خواهد بود.

لهستان که رنکینگ یک دنیا را در اختیار دارد تا کنون یک بار در المپیک ۱۹۷۶ مونترال کانادا به قهرمانی المپیک رسیده، سه قهرمانی جهان در سالهای ۱۹۷۴ ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ یک قهرمانی لیگ جهانی در سال ۲۰۱۲ و  یک قهرمانی جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۰۹ را در کارنامه دارد، این تیم همچنین نقره و برنز های زیادی از تورنمنت‌های جهانی و اروپا را هم دارد. نکته جالب تاریخچه این تیم آن است که تنها در المپیک ها یک طلا دارد و دیگر سکویی در المپیک‌ها کسب نکرده است. آنها البته با نیکولا گربیچ و ستاره‌های خود قصد دارند در المپیک پاریس به این طلسم پایان دهند.

*بازیکنان مشهور: در لیست اعلام شده توسط گربیچ بازیکنانی همچون بارتوش کورک، بارتوش بدنورژ، ویلفردو لئون، متئوش بینیک، یاکوب کوخانوفسکی، کمیل سمینیوک، لوماژ و یانوش حضور دارند. البته آنها در گذشته بازیکنانی همچون میخال کوبیاک، میخال وینیارسکی و ماریوش ولازلی، پاول زاگومنی داشتند.

*مربیان مشهور: از مربیان مشهور می‌توان به رائول لوزانو، دنیل کاستلانی، آندره آ آناستازی، استفان آنتیگا، فرناندو دیجورجی، ویتالی هاینن و سرمربی فقید و افسانه ای این کشور هوبرت واگنر اشاره کرد.

غایب بزرگ: همانند سال گذشته نیکولا گربیچ که خود در زمان بازیکنی پاسور بوده فابین درژیزگا که دو قهرمانی جهان در کارنامه خود دارد را به تیم ملی دعوت نکرده است.

*اولین شکست مقابل تیم ملی ایران:  تیم‌های لهستان و ایران از سال‌های ۲۰۱۱ تا کنون بازی‌های زیادی مقابل هم انجام داده اند، اولین شکست این تیم مقابل تیم ملی ایران به سال ۲۰۱۱ برمی‌گردد جایی که تیم ملی با سرمربیگری خولیو ولاسکو سه بر دو با درخشش مهدی بازارگرد این تیم را شکست داد.

*هدف امسال این تیم: قطعا تیم ملی لهستان به قهرمانی در لیگ ملت‌ها رضایت نخواهد داد. آنها می‌خواهند با کسب سهمیه المپیک در همین امسال خیال خود را راحت کنند، آنها در گروه نه چندان سخت چین (میزبان)،  آرژانتین، هلند، کانادا، مکزیک؛ بلژیک و بلغارستان قرار دارند.
دیگر هدف این تیم قهرمانی در جام ملت‌های اروپا خواهد بود.

دیدگاه‌ها