کد خبر : 1934241 | 10 اردیبهشت 1402 ساعت 10:38 | 4.9K بازدید | 0 دیدگاه

احتمال یک تغییر مهم در لیگ برتر والیبال

رییس سازمان لیگ والیبال گفت: طبق برنامه‌ریزی لیگ برتر ۱۴۰۲ از ۲۶ مهرماه آغاز خواهد شد.

احتمال یک تغییر مهم در لیگ برتر والیبال

به گزارش "ورزش سه"، محسن ترابی، رییس سازمان لیگ والیبال در واکنش به انتشار اخباری درباره ۱۶ تیمی شدن لیگ برتر والیبال و ارتباط آن با مشکلات مالی فدراسیون، به میزان اظهار داشت: اصلا این دو موضوع ارتباطی به هم ندارند و هیچ نگاه مالی در ایجاد تغییرات نداریم و در اعمال تغییر در برنامه یا تعداد تیم‌های لیگ فقط موضوع کمک به تیم ملی مطرح است. هنوز تصمیم نهایی درخصوص تعداد تیم‌ها گرفته نشده، اما از آنجایی که رقابت‌های انتخابی المپیک را پیش رو داریم باید تمام تلاش‌مان را بکنیم تا با برنامه‌ریزی درست لیگ، لطمه‌ای به برنامه‌های تیم ملی زده نشود. 

وی ادامه داد: باتوجه به حساسیت برنامه‌های تیم ملی در نظر داریم برخلاف سنوات قبل که طولانی‌تر شدن لیگ در اولویت بود، امسال لیگ را زودتر به اتمام برسانیم و احتمالا یکی از دو روش ۱۴ تیمی یا ۱۶ تیمی VNL (دو گروه ۸ تیمی) برگزار کنیم، اما فعلا تصمیم نهایی گرفته نشده است. طبق برنامه‌ریزی لیگ برتر ۱۴۰۲ از ۲۶ مهرماه آغاز خواهد شد.
*باشگاه قیمت‌گذاری و فروش را انجام می‌دهد.

رییس سازمان لیگ والیبال در پاسخ به اینکه آیا باشگاه هورسان رامسر قید تیمداری را زده یا خیر؟ گفت: من هم شنیدم و هنوز به صورت رسمی انصراف‌شان از تیم‌داری در لیگ برتر والیبال را اعلام‌ نکرده‌اند.

1784903

ترابی در مورد قیمت ۵ میلیارد تومانی امتیاز فروش سهمیه لیگ برتری تیم‌ها، تصریح کرد: خرید و فروش تیم‌ها مشابه فرایند عرض و تقاضا است و سال گذشته قیمت فروش تیم‌ها بین ۲ تا ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود و حالا شاید باشگاهی با توجه به شرایط و رزومه‌ای که دارد برای امسال قیمتی در حدود ۵ میلیار تومان پیشنهاد دهد. در خرید و فروش امتیاز‌ها فدراسیون والیبال هیچ دخل و تصرفی ندارد و خود باشگاه قیمت‌گذاری و فروش را انجام می‌دهد.

وی در مورد نامه ارسالی به دو باشگاه سقوط کرده شهرداری ارومیه و گنبد برای اعلام آمادگی حضور در لیگ یک، اظهار کرد: امروز (یکشنبه) آخرین مهلت اعلام آمادگی برای حضور در لیگ یک است و این موضوع را رسما به اطلاع این دو باشگاه رسانده‌ایم. در صورت ۱۶ تیمی شدن لیگ برتر ۱۴۰۲ این دو تیم باز هم لیگ یکی شناخته می‌شوند و باید با خرید امتیاز و احراز شرایط دوباره در لیگ برتر باشند.

ترابی در پایان در مورد احتمال حضور باشگاه مس سونگون در لیگ برتر ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: این باشگاه تمایل زیادی برای تیمداری در لیگ برتر دارد و با خود من هم برای خرید امتیاز صحبت کرده‌اند.

دیدگاه‌ها