کد خبر : 1934254 | 10 اردیبهشت 1402 ساعت 12:41 | 51.1K بازدید | 20 دیدگاه

وسلین وویوویچ دوشغله جدید ورزش ایران؛

سرمربی تیم ملی، رسما هدایت سپاهان را پذیرفت

وسلین وویوویچ که سرمربیگری تیم ملی را هم برعهده دارد، با عقد قراردادی رسما هدایت تیم هندبال سپاهان را بر عهده گرفت.

سرمربی تیم ملی، رسما هدایت سپاهان را پذیرفت

به گزارش "ورزش سه"، وسلین وویوویچ سرمربی تیم ملی هندبال در بازگشت خود به ایران برای عقد قرارداد همکاری جدید، تصمیم گرفت در عرصه باشگاهی نیز فعالیت کند.  
سپاهانی ها که با هماهنگی فدراسیون به منظور هدایت تیم هندبال این باشگاه در ادامه مسابقات لیگ برتر و رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا و همچنین برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی، نظارت بر عملکرد تیم‌های پایه، استعدادیابی و پرورش استعداد‌ها، با عقد قراردادی وسلین را به استخدام خود درآوردند.  
این مربی اهل مونته‌نگرو متولد ۱۹۶۱ میلادی است و سوابق درخشانی در عرصه مربیگری باشگاهی و ملی و همچنین دوران بازیگری در کارنامه او دیده می‌شود. 
کسب عنوان چهارم المپیک سیدنی ۲۰۰۰ با تیم ملی یوگسلاوی، کسب مقام دوم مسابقات قهرمانی جوانان جهان با تیم ملی صربستان و مونته‌نگرو در سال ۲۰۰۲ و قهرمانی نوجوانان جهان با همین تیم در سال ۲۰۰۵ از جمله افتخارات وسلین در عرصه مربیگری تیم های ملی است.  

1853037

وی همچنین در دوران بازیگری خود به عنوان یکی از مطرح‌ترین بازیکنان جهان هندبال مدال طلای المپیک لس آنجلس ۱۹۸۴ و مدال برنز سئول ۱۹۸۸ را بدست آورده و یک طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان را به ترتیب در سال‌های ۱۹۸۲ و ۱۹۸۶ را نیز به گردن آویخته است. حضور به مدت شش سال در باشگاه بارسلونا نقطه عطفی در دوران بازیگری وسلین وویوویچ به شمار می‌آید.این مربی مطرح دنیای هندبال در سال ۱۹۸۸ میلادی به عنوان برترین بازیکن جهان انتخاب و در سال ۱۹۸۶ نیز به عنوان برترین ورزشکار کشور یوگوسلاوی شناخته شد. 

اما صعود تیم ملی هندبال ایران با این مربی به رقابت های جهانی و صعود از مرحله اول گروهی برای نخستین بار با شکست شیلی، وسلین ویوویچ را به یک چهره محبوب و شناخته شده در هندبال ایران تبدیل کرد.

دیدگاه‌ها