کد خبر : 1934291 | 10 اردیبهشت 1402 ساعت 15:01 | 7.2K بازدید | 4 دیدگاه

لیگ ملت‌ها: قهرمان جهان VNL را هدف قرار می‌دهد

تیم ملی ایتالیا با عنوان قهرمان جهان پا به مسابقات لیگ ملت‌های والیبال خواهد گذاشت.

لیگ ملت‌ها: قهرمان جهان VNL را هدف قرار می‌دهد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایتالیا که سال قبل با شکست لهستان قهرمان جهان شده بود، با این عنوان و سرمربیگری فرناندو دیجورجی، بازیکن سابق این کشور، پا به مسابقات لیگ ملت‌ها خواهد گذشت، جایی که آنها در فرمت جدید این مسابقات هیچ عنوانی کسب نکرده‌اند.

** افتخارات: این تیم در المپیک سه نایب قهرمانی در سال‌های ۱۹۹۶، ۲۰۰۴ و ۲۰۱۶ و سه برنز در سال‌های ۱۹۸۴، ۲۰۰۰ و ۲۰۱۲ کسب کرده است. در قهرمانی جهان نیز چهار قهرمانی در سال‌های ۱۹۹۰، ۱۹۹۴، ۱۹۹۸ و ۲۰۲۲ و یک نقره در سال ۱۹۷۸ در کشور خود به دست آورده است. اما اوج کار این تیم در لیگ جهانی است؛ جایی که هشت قهرمانی در لیگ جهانی سابق بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ به دست آوردند. علاوه بر این‌ها این تیم هفت قهرمانی در جام ملت‌های اروپا، یک قهرمانی جام جهانی و یک قهرمانی در گراند پریکس به دست آورده است. البته ایتالیا چندین و چند دومی و سومی در تورنمنت‌های اروپایی و جهانی نیز کسب کرده است.

* بازیکنان بزرگ تاریخ ایتالیا :از بازیکنان بزرگ تاریخ ایتالیا می‌توان به لورنزو برناردی، پائولو توفولی، آندره‌آ آناستازی، آندره‌آ جیانی، زورزی، لوییجی مسترانجلو، فرناندو دی‌جورجی، گاردینی، ساموئل پاپی، والریو ورمگلیو، ایوان زایتسف و عثمانی خوان تورینا اشاره کرد.

* رکورد بازی‌های ملی: رکورد بازی در تیم ملی ایتالیا با ۴۷۴ بازی در اختیار آندره‌آ جیانی قرار دارد. وی در زمان بازیگری به تمامی عناوین جز قهرمانی المپیک رسید، البته سیمونه جیانلی، پاسور حال حاضر این تیم، می‌تواند این رکورد را بشکند.

* مربیان سرشناس ایتالیا: می‌توان به خولیو ولاسکو، پائولو فریتاس، آندره‌آ آناستازی، دنیل بانیولی(سرمربی سابق متین ورامین) کیم هو چول، مونتالی، مائورو برتو، جیان لورنزو بلنجینی و فرناندو دی جورجی اشاره کرد که از این بین خولیو ولاسکو به افتخارات بزرگی با تیم ملی ایتالیا رسید.

* شاید بزرگترین حسرت تیم ملی ایتالیا عدم قهرمانی در المپیک است. آنها سه بار تا آستانه آن رفتند ولی موفق نشدند. شاید معروف‌ترین آن در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا با سرمربی‌گری خولیو ولاسکو باشد. در حالی که آن‌ها دو بر صفر از هلند جلو بودند بازی را سه بر دو واگذار کردند.

* هدف امسال تیم ملی ایتالیا: قطعا هدف این تیم در این سال کسب سهمیه مستقیم المپیک است تا بتوانند یک سال باقی‌مانده تا المپیک را به خوبی برنامه‌ریزی کنند. آنها در انتخابی المپیک با تیم‌های برزیل (میزبان)، ایران، کوبا، اوکراین، آلمان، جمهوری چک و قطر هم‌گروه هستند.

* دو خاطره از بازی‌های با ایران: در سال ۲۰۰۶ در قهرمانی جهان که تیم ملی ایتالیا و ایران هم‌گروه بود. ایران توانست برای اولین در تاریخ یک ست با درخشش محمد محمدکاظم در سرویس‌زنی و با امتیاز آخر محمد منصوری از ایتالیا بگیرد. هرچند ایران آن بازی را سه بر یک باخت. خاطره دوم چهار سال بعد در بازی‌های قهرمانی جهان در بازی آخر دور مقدماتی بود؛ جایی که ایران برای صعود به مرحله بعد باید ایتالیا را شکست می‌داد، ولی در نهایت با نتیجه سه بر دو شکست خورد و از صعود بازماند، نکته عجیب این بازی درگیری سعید معروف و والریو ورمگلیو، پاسورهای دو تیم، بود که با پادرمیانی دیگر بازیکنان پایان پذیرفت، این درگیری تا سال‌ها نقل دهان گزارشگران ایرانی بازی‌های ایتالیا و ایران در سال‌های بعد بود.

* بازیکنان فعلی: سیمونه جیانلی، سیمونه آنزانی، یوری رومانو، الکساندر میکیلیتو، دنیل لاویا، روبرتو روسو، گالاسی، بالاسو، ریکاردو اسبرتولی و متیا بوتولو از بازیکنان تاثیرگذار این تیم در تورنمنت‌های پیش رو خواهند بود.

* غایب بزرگ احتمالی: ایوان زایتسف، قطر پاسور و ستاره سال‌های نه چندان دور تیم ملی ایتالیا، احتمالا غایب بزرگ لیست فرناندو دی‌جورجی در لیگ ملت‌ها خواهد بود.

دیدگاه‌ها