کد خبر : 1934342 | 10 اردیبهشت 1402 ساعت 17:58 | 5.6K بازدید | 0 دیدگاه

گرندپری آذربایجان را هم ردبول برد

صدای نفس پرز، پشت گوش مکس

چهارمین مرحله از مسابقات فرمول یک دقایقی پیش در باکو به پایان رسید و باز هم رانندگان ردبول روی دو سکو قرار گرفتند و این بار سرجیو پرز اول شد.

صدای نفس پرز، پشت گوش مکس

به گزارش "ورزش سه"، گرند پری آذربایجان در پیست خیابانی شهر باکو با ماجراهایی همراه بود و بعد از اتفاقات روز تعیین خط، امروز مسابقه اصلی با برتری سرجیو پرز، راننده ردبول، به پایان رسید. روز گذشته و در مسابقه اسپرینت که به عنوان جایگزین دورهای تعیین خط کلاسیک برگزار شد، حوادثی روی داد و چند برخورد پیش آمد که در مهم‌ترین آنها مکس فرستپن و شارل لکلرک چند باری تنه به تنه شدند و حتی خودرو مکس از پهلو آسیب دید. 
در حالی که مکس در حین و پایان مسابقه شارل لکلرک راننده فراری را به رانندگی بد متهم کرد و شکل برگزاری مسابقه به صورت اسپرینت را بی‌فایده و کسالت‌بار خواند، اما هم‌تیمی او، سرجیو پرز، از این ماجراها حداکثر بهره را برد و توانست امتیاز اسپرینت و جایگاه اول مسابقه اصلی را به دست بیاورد.

امروز در پیست خیابانی باکو هم سرجیو پرز نشان داد که تبحر خاصی در این مدل از پیست‌ها دارد و همان‌طور که در پیست جده توانست برنده بیرون بیاید، در مسیر نسبتا تنگ و باریک باکو نیز پیشتازی خود را حفظ کرد.

1869143

جالب است که پرز در فصل گذشته نیز در آذربایجان توانست مقام اول را کسب کند و حالا با دو برد در باکو رکورد خاصی را به نام خود ثبت کرده و حتی برخی امروز به او لقب «سلطان خیابان» را داده‌اند.

در باکو، با اینکه شارل لکلرک از جایگاه اول شروع کرد، پرز و مکس از او سبقت گرفتند و در بیشتر مسابقه، رقابت بین دو هم‌تیمی ردبول در جریان بود. سرجیو پرز در یکی از دورها نزدیک بود دردسر ایجاد کند اما با حوصله و فرمان دادن‌های مناسب اجازه سبقت گرفتن را به مکس نداد و در نهایت از این رقابت برنده بیرون آمد تا در فاصله کمی پشت سر مکس در جدول کلی راننده‌ها قرار بگیرد.

تا پایان مرحله چهارم مکس فرستپن با 93 امتیاز اول است و سرجیو پرز با 87 امتیاز در تعقیب اوست. جایگاه سوم را هم فعلا فرناندو آلونسو با 60 امتیاز در اختیار دارد، راننده اسپانیایی استون مارتین که امسال امید دارد سومین قهرمانی‌اش را در بالای 40 سالگی کسب کند.

1869144

دیدگاه‌ها