کد خبر : 1934410 | 10 اردیبهشت 1402 ساعت 20:48 | 325.8K بازدید | 125 دیدگاه

رازی که کشف شد:

مشکل بزرگ پرسپولیس را بالاخره آقای مهندس حل کرد!

تعدد بازیکنان بزرگ در رختکن گاهی می‌تواند مشکل یک سرمربی باشد و یحیی خوش بخت است که این مسئله بالاخره حل شد.

مشکل بزرگ پرسپولیس را بالاخره آقای مهندس حل کرد!

به گزارش "ورزش سه"، در فصل تابستان و در روزهای اضافه شدن ستاره‌های بزرگ به ترکیب پرسپولیس، حالات مختلفی در مورد ترکیب احتمالی این تیم در فصل جاری در ذهن هواداران ساخته می‌شد و تقریبا تا همین یک ماه پیش نیز هر هفته سوالاتی از یحیی گل محمدی در مورد آرایش قطعی این تیم به خصوص در بخش هجومی وجود داشت. اما به نظر می‌رسد حالا و در دشوارترین مقطع فصل، بالاخره یحیی به ترکیب مورد نظر خود دست یافته و پرسپولیس تحت هدایت او، روان‌تر از همیشه بازی می‌کند.

یک- یحیی گل محمدی خوش شانس است که تیمش در هر پست حداقل دو گزینه قابل قبول برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی دارد. به خصوص در بخش هجومی، امروز یحیی گل محمدی سیستم را تغییر نداد و فقط نسبت به بازی با استقلال مهاجم اصلی خود را عوض کرد که این تغییر نیز خوش یمن بود. ستاره‌های پرسپولیس بعد از شکست مقابل سپاهان و پس از تعطیلات عید در بهترین شرایط ممکن قرار دارند و تیم تحت هدایت یحیی گل محمدی برای اولین بار در مسیر فتح دوگانه و البته قهرمانی در جام حذفی قرار دارد: بدترین روزهای یحیی در پرسپولیس در این تورنمنت رقم خورده است.

1869327

دو- سعید صادقی در دشوارترین مقطع فصل به بهترین فرم ممکن رسیده و بالاخره پازل خط حمله پرسپولیس تکمیل شده است. از ابتدای فصل حضور همزمان او و مهدی ترابی در ترکیب باعث افت نسبی کیفیت هر دو بازیکن می‌شد، اما متمایل شدن ترابی به مرکز در هفته‌های اخیر و البته بازگشت سعید صادقی به روزهای اوج، خط حمله قرمزپوشان را خطرناک‌تر از همیشه کرده است. گرفتن یک پنالتی توسط سعید صادقی و ارسال پاس گل عیسی مانند دربی توسط مهدی ترابی، یحیی گل محمدی را امیدوارتر از همیشه به ادامه فصل کرده است.

1869328

سه- خط دفاعی پرسپولیس بدون حضور گئورگی گولسیانی و با قرار گرفتن فرشاد فرجی کمی آسیب‌پذیر بود. عجیب اینجاست گل گهر به ندرت در تلاش برای استفاده از کندی دفاع قرمزپوشان بود و در شرایطی که در چند مورد نیز ناهماهنگی در قلب دفاع پرسپولیس مشهود بود، در نهایت گل گهر همچنان اصرار به ارسال‌های بلند در دقایق پایانی برای زدن گل تساوی داشت. با توجه به سن و سال گولسیانی و غیبت‌های مکرر، اگر پرسپولیس یک نیاز مبرم در فصل تابستان داشته باشد قطعا جذب یک مدافع میانی باکیفیت خواهد بود.

چهار- یحیی گل محمدی در هفته‌های اخیر علاقه‌مند به استفاده از سروش رفیعی در ترکیب ثابت نشان داده و حتی در دیداری دشوار مقابل استقلال نیز دست به ریسک زده است. هافبک آماده و بازیگردان پرسپولیس نیز در این مدت در اوج قرار داشته و به خوبی پاسخ اعتماد یحیی را داده است. سروش در پست شماره هشت و میلاد سرلک در پست شماره شش، اینقدر درخشان کار کرده‌اند که یحیی ریسک عدم استفاده از دو هافبک دفاعی صرف را به جان خریده و برنامه‌ریزی او نیز جواب داده است. جادوگر خوش‌تیپ پرسپولیس، حتما یکی از بهترین بازیکنان تیمش در بازی مقابل گل گهر بود.

پنج- تعدد حضور مهاجمانی تقریبا هم سطح در رختکن پرسپولیس، دست گل محمدی را برای ایجاد تغییر در این مقطع دشوار فصل باز گذاشته است. پاداش گلزنی و درخشش در دربی، حضور عیسی آل کثیر در ترکیب ثابت بود و او نیز مثل بازی با استقلال با هوش خود نقطه کور خط دفاعی کند گل گهر را پیدا کرده، در بهترین لحظه خود را از مدافع یارگیر جدا کرد و این بار با یک ضربه چیپ تماشایی توانست محسن فروزان را مغلوب کند. اردیبهشت ماه مورد علاقه عیسی آل کثیر است و درخشش این مهاجم باتجربه در بازی حساس با گل گهر نیز ادامه یافت.

1869326

شش- حضور در نیمه نهایی و صدرنشینی در لیگ شاید حتی یک ماه قبل در رویای یحیی گل محمدی نیز نمی‌گنجید. او به خوبی از اتفاقات فصل قبل درس گرفته، به بهترین شکل ممکن در نشست‌های مطبوعاتی پاسخ سوالات را می‌دهد و حتی نمی‌گذارد کوچک‌ترین حاشیه‌ای روند درخشان تیمش را متوقف کند. در فصلی که اتفاقات عجیب و متفاوتی برای یحیی رخ داد، او بیشتر از همیشه به رویای فتح دوگانه نزدیک است. ستاره‌های پرسپولیس در اوج آمادگی قرار دارند و اعتبار این نتایج بیش از همه متوجه سرمربی باتجربه این تیم خواهد بود.

تصاویر: امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها