کد خبر : 1934479 | 11 اردیبهشت 1402 ساعت 09:15 | 15.8K بازدید | 4 دیدگاه

رکسم همچنان در متن خبرها

آخرین آرزوی یک تماشاگر فوتبال پیش از مرگ

رایان رینولدز می‌گوید ملاقاتش با جی فیر، هوادار باشگاه رکسم را، که به سرطان آپاندیس مبتلاست، «استثنایی» بوده و در این دیدار «زبانش بند آمده بود.»

آخرین آرزوی یک تماشاگر فوتبال پیش از مرگ

به گزارش "ورزش سه"، جی فیر ۴۵ ساله، که بیماری‌اش در ژانویه تشخیص داده شد، در ورزشگاه ریسکورس با قهرمانش ملاقات کرد. تیم فوتبال رکسم، (شنبه ۲۲ آوریل) در این ورزشگاه پیش چشم ۱۰ هزار هوادار مشتاق رفتن به دسته بالاتر فوتبال انگلیس را جشن گرفت. این باشگاه پس از ۱۵ سال از لیگ ملی انگلیس به لیگ دو (دسته چهارم) صعود کرد.

هنرپیشه فیلم ددپول در این دیدار یک دستکش مرتبط با این فیلم را به آقای فیر داد و همچنین قرار شد که او را به سر صحنه فیلم‌برداری سومین فیلم این مجموعه دعوت کند.

رینولدز گفت: «دیدار با جی جالب بود. نمی‌دانم اگر جای ما عوض می‌شد، من هم می‌توانستم مثل او چنین روحیه شاد تزلزل‌ناپذیری داشته باشم یا نه. او شخصیتی استثنایی است و خانواده فوق‌العاده‌ای دارد. موقع حرف زدن کمی زبانم بند آمده بود و با خودم فکر می‌کردم که دل زن و بچه‌اش برای او تنگ خواهد شد.»

1869500

جی فیرو، که پیش‌بینی شده چند ماه بیشتر زنده نماند، گفته بود که قبل از مرگ آرزو دارد مسابقه حساس شنبه گذشته رکسم مقابل بورم وود و همچنین رایان رینولدز، یکی از مالکان باشگاه، را ببیند. وقتی که رینولدز از این موضوع آگاه شد، برای او و خانواده فیر بلیت فرستاد و ترتیب دیدار با آن‌ها را داد.

او روز یکشنبه به بی‌بی‌سی گفت: «همیشه می‌گویند که نباید با بت زندگی‌تان ملاقات کنید، این مرد (رینولدز) اما استثنای این قاعده محسوب می‌شود.»

آقای فیر پس از دیدن مستند «به رکسم خوش آمدید» در شبکه دیزنی، طرفدار این باشگاه شد. این مستند ماجرای خریده شدن این باشگاه توسط رینولدز و دوستش، راب مک‌النی، که هر دو از هنرپیشه‌های هالیوود هستند را روایت می‌کند.

1869504

* از باشگاه رکسم چه می‌دانیم؟

آقای فیر و خانواده‌اش را از ساتهمپتون، در جنوب، به رکسم آوردند تا شاهد پیروزی ۱-۳ این تیم، که به صعود این تیم منجر شد، باشند.

آقای فیر گفت که ملاقات آن‌ها با رینولدز ۲۰ دقیقه طول کشید و طی آن یک دستکش امضا‌شده، که در دومین فیلم مجموعه ددپول از آن استفاده شده بود، از رایان رینولدز گرفت. رینولدز همچنین از این خانواده دعوت کرد تا با رفتن به استودیوهای پاینوود، سر صحنه سومین فیلم مجموعه ددپول حاضر شوند.

آقای فیر به رینولدز گفت: «گفتم، واقعا امیدوارم که موقع نمایش ددپول ۳ باشم و آن را ببینم. رینولدز در جواب گفت، «خب ما شش هفته دیگر فیلم‌برداری در لندن را شروع می‌کنیم و چرا شما را سر صحنه فیلم‌برداری نیاوریم؟ بله، بیایید این کار را انجام دهیم.»

1869505
آقای فیر همچنین گفت: «مردم شاید فکر کنند که همه این ماجرا برای من بوده. راستش این داستان بیشتر برای خانواده‌ام بود، چون آن‌ها هستند که این خاطره را در تمام عمر به یاد خواهند آورد. فقط امیدوارم این یک خاطره اساسی باشد که هرگز فراموشش نکنند.»

رکسم، باشگاهی در دسته پنجم فوتبال انگلیس (که چند تیم ولزی هم در آن حضور دارند) بود، که سال ۲۰۱۱ تا یک قدمی نابودی کامل رفت.

ماه اوت ۲۰۱۱، رکسم، که تنها باشگاه حرفه‌ای شمال ولز است، تنها چند ساعت تا سقوط از لیگ فاصله داشت. به دنبال مشکلات مالی، باشگاه دست‌به‌دامن هوادارانش شد و فقط ۷ ساعت قبل از تمام شدن مهلت، ۱۰۰ هزار پوند جمع شد و باشگاه زنده ماند.

1869503
 

رکسم که در سال ۱۸۶۴ راه‌اندازی شده‌ است، قدیمی‌ترین باشگاه ولز و سومین باشگاه قدیمی حرفه‌ای در جهان است. اسم این باشگاه اما در سال ۲۰۲۱ سر زبان‌ها افتاد؛ زمانی که رینولدز و مک‌النی آن را به دو و نیم میلیون دلار خریدند.

رکسم آن زمان در لیگ ملی (دسته پنجم فوتبال انگلیس) حاضر بود. لیگ برتر که گران‌ترین لیگ فوتبال دنیا نیز است، بالاترین دسته فوتبال انگلیس است. تیم‌های حاضر در لیگ برتر و سه دسته پایین‌تر (چمپیونشیپ، لیگ یک و لیگ دو) را در فوتبال انگلیس، تیم‌های لیگی می‌گویند. دسته پنجم، لیگ ملی است و سطح پایین‌تر آن به دو لیگ ملی شمال و جنوب تقسیم می‌شود و سپس لیگ‌های منطقه‌ای هستند.

آن چه موجب شهرت گسترده رکسم (به خصوص در آمریکای شمالی) شد، نه فقط مالکیت باشگاه توسط دو ستاره هالیوود که ایده جذاب این دو نفر بود.

1869502

آن‌ها از همان نخستین فصلی که به طور کامل باشگاه را در اختیار داشتند، همراه با خودشان دوربین و گروه فیلم‌برداری برای ساخت مستند «به رکسم خوش آمدید»، آوردند.

پخش این مستند از شبکه دیزنی موجب محبوبیت گسترده این باشگاه به خصوص در آمریکای شمالی شد؛ چنان که تابستان گذشته ۸ هزار پیراهن رکسم در حالی فروخته شد که نشانی بیشتر خریداران در کانادا و آمریکا بود.

پخش سری اول این مستند نیز آن قدر موفق بود که قرار است فصل دوم آن از اواخر سال ۲۰۲۳ آغاز شود.

1869501

رایان رینولدز، که اهل کانادا است، از دهه ۱۹۹۰ به بازیگری مطرح بدل شد. او که برای نخستین فیلمش ۱۵۰ دلار دستمزد گرفت، به گفته مجله فوربز در سال ۲۰۲۰، دومین بازیگر پولساز هالیوود است که برای هر فیلم به طور متوسط بیش از ۲۰ میلیون دلار دستمزد می‌گیرد.

دو بازیگر بلافاصله پس از خریدن باشگاه دو میلیون دلار در آن سرمایه‌گذاری کردند، اما حالا می‌توان گفت که باشگاه را حتی در خارج از زمین فوتبال هم به سطحی بالاتر رسانده‌اند.

از جمله این موارد می‌توان به افزایش قابل توجه محبوبیت باشگاه در شبکه‌های مجازی اشاره کرد. حساب توییتر باشگاه در فوریه ۲۰۲۱ فقط ۷۹۵۰۰ دنبال‌کننده داشت، در حالی که الان این رقم به حدود نیم میلیون نفر (۴۹۵/۲ هزار) رسیده است.

باشگاه همچنین سه سال پیش ۲۶۰۹ بلیت برای تمام مسابقات فصل فروخته بود در حالی که این میزان برای فصل ۲۳-۲۰۲۲ به ۶۸۲۰ مورد رسید.

منبع: بی بی سی

دیدگاه‌ها