کد خبر : 1934793 | 12 اردیبهشت 1402 ساعت 15:05 | 23.9K بازدید | 6 دیدگاه

شاید جنجال بزرگ قانون داوری را تغییر دهد!

حاشیه بزرگ داوری در بازی بوخوم - دورتموند کماکان در کانون توجه است.

شاید جنجال بزرگ قانون داوری را تغییر دهد!

به گزارش "ورزش سه"، پس از جنجال بزرگ داوری در جریان دیدار بوخوم و دورتموند، حالا رسانه‌های آلمانی پیشنهاد اعمال یک قانون جدید در فوتبال را در دستور کار خود قرار دادند.

پس از اینکه داور خطای پنالتی روی ستاره دورتموند را نادیده گرفت، چالش اصلی بر سر این بود که چرا کمک داور ویدیویی در صحنه مداخله نکرد.

اما چگونه می‌توان از تکرار این اتفاق جلوگیری کرد؟ کیکر در مطلبی به این موضوع پرداخته و پیشنهاد می‌دهد به مانند ورزش‌هایی مثل کشتی یا فوتبال امریکایی که مربیان در هر بازی، این اجازه را دارند که دو بار درخواست بازبینی صحنه را کنند، به مربیان فوتبال هم اجازه داده شود تا اگر روی یک تصمیم داور معترض بودند، بتوانند از داور درخواست بازبینی صحنه را کنند.

1870052

در بوندسلیگا نیز طرفدارانی برای این مدل وجود دارند. به عنوان مثال در کلن، استفن بامگارت، سرمربی این تیم، در پاسخ به پیشنهاد کیکر می‌گوید: "در چنین مواردی که تصمیمات آشکارا اشتباه گرفته می‌شود، باید به مربیان این فرصت داده شود. هر نیمه یک بار منطقی است."

توماس ریس، سرمربی شالکه نیز بر این عقیده است که "این می‌تواند یک راهکار برای بهینه‌سازی فرآیند وی ای آر باشد."

داور سابق، برند هاینمن، نیز در این خصوص در ستون خود در کیکر می‌گوید: "با این کار مسئولیت حداقل تا حدی در دست کسانی است که از داور انتقاد می‌کنند. هر چند کوچک."

دیدگاه‌ها