کد خبر : 1934836 | 12 اردیبهشت 1402 ساعت 17:47 | 29.3K بازدید | 18 دیدگاه

جباری: هنوز زود است از فینال دربی حرف بزنیم

فقط اتفاقات غیرفوتبالی قهرمانی را از پرسپولیس می‌گیرد

ستاره تکنیکی اسبق پرسپوليس مدعی است که سه هفته پرماجرا در انتظار این تیم است اما برخی اتفاقات علیه مسیر آنها در جریان است.

فقط اتفاقات غیرفوتبالی قهرمانی را از پرسپولیس می‌گیرد

به گزارش “ورزش سه”، رضا جباري از پيشكسوتان پرسپوليس در گفت‌وگو با اعتماد از شرایط این تیم و موانعی که در مسیر دبل قهرمانی سرخپوشان قرار گرفته صحبت کرد.

به لحاظ فني بازي پرسپوليس در مقابل گل‌گهر را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟
پرسپوليس به يك ساختار خوبي رسيده كه بر اساس همان ساختار هم پيش مي‌رود. در گذشته تغييراتي در تيم وجود داشت اما الان چند بازي است كه اين تغييرات وجود ندارد و تيم به هارموني خوبي رسيده است. حالا بچه‌ها خيلي خوب در كنار هم و با شناخت از هم بازي مي‌كنند، منتها بازي‌هاي ليگ با بازي‌هاي جام حذفي متفاوت است. تيم‌ها در ليگ آن احتياط لازم را تا دقيقه نود دارند اما در جام حذفي اين احتياط ممكن است وجود نداشته باشد. مثلا پرسپوليس در نيمه اول خيلي خوب بازي كرد و همان تيمي بود كه هوادارانش انتظار داشتند و از طرفي گل‌گهر حرفي براي گفتن نداشت ‌.

 نيمه دوم حریف شرایط بهتری داشت؟
اگر خودتان را جاي مربي گل‌گهر بگذاريد، مي‌گوييد دو گل دريافت كرديم و باخت با دو گل يا سه گل تفاوتي ندارد و براي همين در نيمه دوم با تمام قوا حمله كردند. در تعويض‌هاي گل‌گهر اين ريسك‌ها كاملا مشخص بود و همين مسئله كار را براي پرسپوليس سخت كرده بود. البته نمي‌خواهم توجيه كنم كه بازي بد پرسپوليس به دليل عملكرد خوب گل‌گهر بود. پرسپوليس هم در نيمه دوم ضعف‌هايي داشت.

 پرسپوليس در نيمه دوم بيشتر مي‌خواست بازي را كنترل كند؟
فكر نمي‌كنم اين‌طور باشد! چون وقتي كه تيمي با نتيجه يك گل اختلاف جلو افتاده هر آن ممكن است گل بخورد و بازي مساوي شود و كار به ضربات پنالتي بكشد يا حتي تيم حذف شود. به نظر من تعويض‌هاي گل‌گهر در نيمه دوم خيلي خوب بود و آنها ريسكي بازي كردند و همين هم باعث شد پرسپوليس به عقب كشيده شود. مثل بازي با استقلال ناخودآگاه تيم براي اينكه نتيجه را حفظ كند به عقب كشيده شد و اين طبيعي است و اين دفاعي بازي كردن سبب شد تيم در فاز تهاجمي به مشكل بر بخورد. وقتي گل‌گهر فشار مي‌آورد انگار پرسپوليسي‌ها اين توان را نداشتند كه از زير اين فشار خارج شوند يا به لحاظ تاكتيكي رقيب سيرجاني موفق شده بود جلو تاكتيك پرسپوليس بايستد. به نظرم اين بيشتر محسوس بود تا اينكه پرسپوليس بخواهد مدارا كند.

1869742
 حریف بعدی پرسپوليس در جام حذفي هوادار است
اينكه بعضي‌ها مي‌گويند از الان استقلال و پرسپوليس در فينال به مصاف هم مي‌روند كمي زود است! جام حذفي داستان متفاوتي دارد و تيم‌ها در اين مسابقات با ريسك بالاتري بازي مي‌كنند. مثلا ممكن است يك تيم فقط دفاع كند تا كار به پنالتی بكشد و در پنالتي‌ها برنده شود. همه جوانب را بايد در نظر گرفت. تيم ‌هوادار هم نشان داده تيم ضعيفي نيست و به لحاظ ساختاري و نتيجه‌گيري خوب كار كرده. پرسپوليس مقابل هوادار كار سختي دارد مخصوصا اگر آنها بخواهند بازي را به پنالتي بكشاند. پرسپوليس بايد در ۹۰ دقيقه كار را تمام كند و به نظرم مي‌تواند به فينال برسد.

 احتمال رويايي پرسپوليس و استقلال در فينال حذفي وجود دارد. دربي كه خيلي از استقلالي‌ها مي‌گويند مي‌خواهند انتقام باخت در دربي صد را بگيرند.
از الان نمي‌شود درباره نتيجه حرف زد اما به لحاظ ساختاري من به پرسپوليس خيلي اميدوارم. معتقدم پرسپوليس مي‌تواند در فينال احتمالي حذفي هم برنده باشد. يك مصاحبه از بيرانوند ديدم قبل از قرعه‌كشي كه گفت ما از تقابل با استقلال استقبال مي‌كنيم. اين يعني ترسي در گلر پرسپوليس نيست و همين روحيه برتري‌جويانه قطعا در تك‌تك بچه‌هاي پرسپوليس وجود دارد. در اين مقطع اگر اتفاق غير فوتبالي رخ ندهد اطمينان دارم پرسپوليس در فينال استقلال را هم شكست مي‌دهد.

خيلي‌ها از نحوه داوري‌ها شاكي هستند. نظر شما چيست؟ 
اين اظهارنظرها روي داورها تاثير مي‌گذارد. در چند تيم مي‌بينيم به لحاظ رواني مي‌خواهند روي داور تاثير بگذارند. مطالبي عنوان مي‌شود كه روي داور تاثير مي‌گذارد. اين تيم‌ها متوجه شدند اگر عليه داوري قبل از تقابل با پرسپوليس حرف بزنند تاثيرگذار است براي همين هر بار تكرار مي‌كنند. آن چيزي كه كارشناسان مي‌گويند مشخص است چه تيم‌هايي سود و ضرر كردند. وقتي VAR نيست همه تيم‌ها هم سود بردند و هم ضرر كردند. تعجب مي‌كنم هرشخصي به خودش اجازه مي‌دهد درباره تيم ديگر اظهارنظر كند. سوالم اين است چرا كميته انضباطي برخوردي نمي‌كند؟
 
پرسپوليس با برد مقابل پيكان مي‌تواند گام بلندي براي قهرماني در ليگ بردارد، بازي‌اي كه مي‌گويند بدون تماشاگر برگزار خواهد شد. نظر شما در اين باره چيست؟
اسلحه پرسپوليس كه هوادارانش است را از اين تيم مي‌گيرند؛ اين چه معنايي مي‌دهد؟ شايد هم مسئله‌اي پشت قضيه نباشد اما چطور مي‌شود شك نكرد؟ پرسپوليس در هر زمين بازي كند بايد از حق مسلم خودش استفاده كند. قانون ۹۰ بر ۱۰ هم باشد به همان ده درصد هوادار پرسپوليس به عنوان مهمان بايد اجازه بدهند به ورزشگاه بيايد. بعضي‌ها كه به آنها ارتباطي ندارد هم در اين خصوص مصاحبه مي‌كنند كه اين رفتارها يعني نمي‌خواهند پرسپوليس نتيجه بگيرد و اين فيرپلي نيست.

دیدگاه‌ها