کد خبر : 1934850 | 12 اردیبهشت 1402 ساعت 18:39 | 19.2K بازدید | 10 دیدگاه

انتقاد از ارزان خریدن حق پخش جام جهانی زنان

فیفا: این قیمت‌ها سیلی به صورت زنان است

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، تهدید کرد که در صورت منصفانه نبودن پیشنهاد شبکه‌های تلویزیونی اروپایی فیفا از پخش مسابقات جام جهانی 2023 زنان در این قاره خودداری خواهد کرد.

فیفا: این قیمت‌ها سیلی به صورت زنان است

به گزارش "ورزش سه"، فیفا در سال جاری میلادی برای اولین بار حق پخش تلویزیونی جام جهانی مردان و جام جهانی زنان را به صورت جداگانه می‌فروشد. اینفانتینو، رئیس فیفا، امروز با عصبانیت چندین کشور اروپایی را تهدید کرد که در صورت تجدیدنظر نکردن در پیشنهادهایشان باید با تماشای مسابقات جام جهانی زنان 2023 خداحافظی کنند.

اینفانتینو با انتقاد از شبکه‌های تلویزیونی انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و فرانسه گفت پیشنهادهایی برای خرید حق پخش بازی‌های این تورنمنت ارائه کرده‌اند که "ناامید کننده" بوده و در حکم "سیلی زدن به صورت فوتبالیست‌های زن" است.

1870135

رئیس فیفا در صحبت‌های خود گفت: "پینشهادهایی که از شبکه‌های تلویزیونی، بیشتر از پنج کشور بزرگ فوتبال اروپا، دریافت کرده‌ایم خیلی ناامیدکننده است. در جایی که این شبکه‌ها برای جام جهانی مردان 100 تا 200 میلیون دلار پرداخت می‌کنند پیشنهادشان برای جام جهانی زنان فقط 1 تا 10 میلیون دلار است. این سیلی زدن به صورت فوتبالیست‌های زن حاضر در جام جهانی است و البته سیلی‌ای به صورت کل زنان در سراسر دنیا."

اینفانتینو اضافه کرد: "ارزان نفروختن جام جهانی زنان وظیفه و تعهد اخلاقی و قانونی ما است. به همین علت اگر پیشنهادها همچنان غیرمنصفانه باشد مجبور می‌شویم از پخش مسابقات جام جهانی زنان در پنج کشور به اصطلاح بزرگ اروپا خودداری کنیم."

1870136

در حالی که فوتبال زنان در سال‌های اخیر به مراتب بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته اما همچنان راهی طولانی برای پیشرفت و توسعه در پیش دارد. در این صورت می‌توان انتظار داشت که شاهد افزایش قیمت حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال زنان باشیم. فارغ از انتقادهای تند اینفانتینو نباید این را از نظر دور داشت که جام جهانی زنان 2023 در استرالیا و نیوزیلند برگزار می‌شود و در نتیجه زمان آغاز بازی‌ها در اروپا زمانی مناسب برای تماشای تلویزیون نیست.

دیدگاه‌ها