کد خبر : 1935239 | 14 اردیبهشت 1402 ساعت 16:03 | 36.9K بازدید | 10 دیدگاه

غول نروژی در پی کسب عناوین جدید

پنج رکوردی که هالند را جاودانه‌تر می‌کند!

ارلینگ هالند می‌تواند در ادامه دیدارهای باقی‌مانده این فصل، پنج رکورد تاریخی را به نام خود ثبت کند.

پنج رکوردی که هالند را جاودانه‌تر می‌کند!

به گزارش "ورزش سه"، ارلینگ هالند ممکن است در هفته‌های آینده رکوردهای زیادی را بشکند؛ زیرا منچسترسیتی برای کسب سه گانه معروف تلاش می‌کند. مهاجم نروژی چهارشنبه شب و در جریان پیروزی قاطع 3-0 مقابل وستهم، با به ثمر رساندن سی و پنجمین گل فصل خود برای سیتی، رکورد گلزنی در یک فصل از رقابت‌های لیگ برتر را شکست.

در نتیجه، هالند از آلن شیرر و اندی کول که به ترتیب در فصل‌های 94-1993 و 95-1994 هر کدام 34 گل به ثمر رسانده بودند، پیشی گرفت و البته هنوز پنج بازی دیگر برای او باقی مانده است. این اولین رکوردشکنی رؤیایی در لیگ برتر انگلیس برای مهاجم 22 ساله سابق دورتموند بود که پس از موفقیت‌های اخیرش در اروپا، به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شده است که 30 گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است.

بنابراین او در هفته‌های آینده می‌تواند رکوردهای دیگری را بشکند. ما پنج مورد از واقع‌بینانه‌ترین رکوردهای در دسترس را پیش از بازی با لیدز، دو دیدار رفت و برگشت برابر رئال مادرید، اورتون، چلسی، برایتون، برنتفورد و منچستریونایتد انتخاب کرده‌ایم. البته اگر آنها موفق شوند لوس بلانکوس را در نیمه نهایی لیگ قهرمانان شکست دهند، هالند 10 ژوئن در مسابقه فینال با آث میلان یا اینترمیلان روبرو خواهد شد.

1870900

* بیشترین گل در یک فصل لیگ قهرمانان اروپا:
هالند 5 گل در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و 7 گل دیگر در دور حذفی به ثمر رساند. رکورد فعلی بیشترین گل در یک فصل از لیگ قهرمانان اروپا متعلق به کریستیانو رونالدو است که در فصل 2013 – 2014  برای رئال مادرید 17 گل به ثمر رساند. هالند تاکنون 12 گل به ثمر رسانده و باید دید این رکورد را می‌شکند یا خیر.

* بیشترین گل در یک فصل از لیگ قهرمانان برای یک باشگاه لیگ برتری:
هالند برای شکستن این رکورد تنها به یک گل دیگر نیاز دارد. رود ون نیستلروی پس از به ثمر رساندن 12 گل برای منچستریونایتد در فصل 2002 – 2003، دارنده این عنوان است. سیتی روز 9 می در اولین بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در برنابئو به مصاف رئال مادرید خواهد رفت.

1870901

* بیشترین گل برای یک تیم انگلیسی در تمامی رقابت‌ها:
هالند تاکنون 51 گل در تمامی رقابت‌ها به ثمر رسانده است، اما اگر بخواهد رکورد دیکسی دین را بشکند، باید 13 گل دیگر را در بازی‌های باقی‌مانده سیتی وارد دروازه رقبا کند. دین در فصل 1927–1928 برای اورتون در 41 بازی 63 گل به ثمر رساند. شاهکاری که از آن زمان تاکنون هیچکس به آن نزدیک نشده است.

هالند می‌تواند برای سیتی، در 8 دیدار دیگر بازی کند. اگر آنها راهی دیدار فینال لیگ قهرمانان شوند، این عدد به 9 می‌رسد. آیا غول نروژی می‌تواند در بازی‌های باقی‌مانده 13 گل دیگر بزند؟

1870898

* گلزنی برابر تمام تیم‌های لیگ:
هالند در این فصل تنها دروازه تیم‌های لیورپول، چلسی و برنتفورد را باز نکرده است. او یکی از بازی‌های تیمش برابر شاگردان کلوپ را به دلیل مصدومیت از دست داد و در بازی رفت نیز کاری از پیش نبرد. اما سیتی در 21 می باید با چلسی روبرو شود و در 28 می نیز مقابل برنتفورد قرار می‌گیرد.

اگر هالند موفق شود دروازه چلسی و برنتفورد را باز کند، با گلزنی برابر 18 تیم لیگ برتر، تاریخ‌ساز می‌شود. رکورد فعلی در حال حاضر گلزنی برابر 17 تیم است که توسط اندی کول، آلن شیرر، یان رایت، رابین ون پرسی و محمد صلاح به دست آمده است، که در رقابت‌های مربوط به خود به همه باشگاه‌ها به جز 2 تیم، گل زده‌اند.

* بیشترین هت‌تریک در یک فصل:
ارلینگ هالند تاکنون برابر چهار تیم در لیگ جزیره هت تریک کرده است: منچستریونایتد، وولوز، کریستال پالاس و ناتینگهام فارست. رکورد فعلی در اختیار آلن شیرر است که در اولین فصل خود برای نیوکاسل در لیگ برتر انگلیس، مقابل وستهام، تاتنهام، کاونتری، ناتینگهام فارست و بولتون هت تریک کرد. حالا بازیکن نروژی برای شکستن رکورد فوق، به 2 هت‌تریک در پنج بازی آینده نیاز دارد.

1870902

دیدگاه‌ها