کد خبر : 1935341 | 15 اردیبهشت 1402 ساعت 09:15 | 46.4K بازدید | 4 دیدگاه

علی علیزاده در پریمیر لیگ (عکس)

خطای هند لوک شاو شباهت عجیبی به پنالتی علی علیزاده در شهرآورد پایتخت دارد.

علی علیزاده در پریمیر لیگ (عکس)

به گزارش ورزش سه، خطای هند عجیب لوک شاو، مدافع منچستریونایتد، در بازی حساس تیمش مقابل برایتون یادآور یکی از مشهورترین خطاهای پنالتی در فوتبال ایران است: خطای هند علی علیزاده، ستاره سابق استقلال در دربی ۶۶ در لحظات پایانی مسابقه‌ای که با تساوی ۱-۱ به اتمام رسید.

لوک شاو امشب در آخرین دقیقه بازی طولانی منچستریونایتد - برایتون و در شرایطی که هشت دقیقه از اوقات اضافی می‌گذشت، ضربه کرنر ارسالی از سمت راست زمین را با تصمیمی عجیب مثل یک دروازه‌بان با مشت دفع کرد که اگرچه این خطا در ابتدا در چشم داور قرار نگرفت اما با کنترل صحنه توسط VAR ردخور نداشت که او این پنالتی را برای برایتونی‌ها خواهد گرفت تا یونایتد این‌بار مقابل حریف سفید‌آبی‌پوش خود دست تسلیم را بالا ببرد؛ پایان تلخ برای شاگردان اریک تن هاخ هلندی که در حال حاضر ممکن است سهمیه لیگ قهرمانان خود را نیز در خطر ببینند.

1871139
خود برایتون (۳۲ بازی، ۵۵ امتیاز) که در رتبه ششم جدول است و البته لیورپول (۳۴ بازی، ۵۹ امتیاز)، نزدیک‌ترین تعقیب‌کنندگان منچستریونایتد هستند که پنج مسابقه تا پایان فصل دارد و البته شانسی به مراتب بالاتر از لیورپول و حتی خود برایتون برای کسب رتبه چهارم و صعود به سی ال خواهد داشت.

اما امشب در زمین برایتون، اتفاق عجیبی افتاد و شاگردان دی‌زربی، سرمربی ایتالیایی، موفق شدند یونایتد را با یک ضربه پنالتی توسط مک آلیستر شکست بدهند. 

1871140
همانطور که در تصاویر می‌بینید لوک شاو در مهم‌ترین لحظه این مسابقه خطای عجیبی کرد و اشتباهی را انجام داد که نمونه‌اش را قبلا در لیگ ایران و در بازی استقلال و پرسپولیس دیده بودیم؛ زمانی که حمله پرسپولیسی‌ها روی دروازه استقلال با دست علی علیزاده قطع شد تا یک پنالتی در دقایق پایانی برای پرسپولیس به دست بیاورد و مازیار زارع این توپ را وارد دروازه استقلالی‌ها کند و آبی‌ها که شانس خوبی برای پیروزی داشتند، به تساوی قناعت کنند.

این هند در دوره خودش آنقدر پرسروصدا و جنجالی بود که علی علیزاده مدتی در بین استقلالی‌ها در زمین فوتبال حاضر نشد و حتی مجبور شد به برخی از اتهامات بی‌اساس درباره عمد بودن این حرکت پاسخ بدهد. 

1871137
حالا و سال‌ها پس از آن مسابقه و در شرایطی که مسابقه منچستریونایتد و برایتون فاصله‌ای تا پایان نداشت، یک بازیکن گران‌قیمت خطایی انجام داد که شگفتی همه ناظران این بازی را برانگیخت. یک هند پنالتی به سبک و سیاقی که می‌بینید؛ دستی که از بین بازیکنان دیگر بیرون آمده و توپ را منحرف می‌کند، در حالی که اصلا باور نمی‌کنید بازیکنی در حد و اندازه لوک شاو دست به این کار احمقانه بزند.

دیدگاه‌ها