کد خبر : 1935412 | 15 اردیبهشت 1402 ساعت 14:11 | 25.7K بازدید | 4 دیدگاه

آنالیز پنالتی مک‌آلیستر مقابل یونایتد: دکترای آرامش!

ضربه پنالتی مک‌آلیستر برابر منچستریونایتد یک آزمون ناب برای عملکرد تحت فشار است.

آنالیز پنالتی مک‌آلیستر مقابل یونایتد: دکترای آرامش!

به گزارش ورزش سه، برایتون هفته گذشته در ضربات پنالتی مغلوب منچستریونایتد شده و از صعود به فینال جام حذفی بازماند. این تیم اما شب گذشته موفق شد شیاطین سرخ را با پنالتی دقیقه ۹+90 الکسیس مک‌آلیستر شکست دهد.

هافبک آرژانتینی برایتون در دقایق تلف شده بازی و در حالی که فشار در اوج خود قرار داشت پشت این ضربه پنالتی ایستاد و با یک شوت زیبا برخلاف جهت حرکت داوید دخیا آن را گل کرد. اما او چگونه به فشار موجود غلبه و پنالتی خود را به گل تبدیل کرد؟ گیر جوردت، دکترای روانشناسی ورزشی در یک رشته توئیت شیوه غلبه بر این فشار را به شکل جالبی شرح داده است:

1-  مک آلیستر ابتدا خیلی زود توپ را برداشت و از هیاهو و هرج و مرج اطراف داور و نقطه پنالتی دور شد تا در آرامش به زدن پنالتی فکر کند.

2-  او برای حفظ تمرکز و جلوگیری از تلاش‌های احتمالی بازیکنان حریف برای ایجاد مزاحمت و پرت کردن حواسش تا آرام شدن منطقه پنالتی چند قدم به تنهایی زد.

1871289

3-  زمانی که داور محوطه جریمه را خالی کرد، مک آلیستر به سمت نقطه پنالتی حرکت کرده و توپ را در منطقه تعیین شده کاشت. او به جای اینکه بلافاصله دورخیز کند، برای لحظاتی کنار توپ ایستاد تا بدون توجه به هیاهو شرایط را آنالیز کند.

1871290

4-  در نهایت مک آلیستر با آرامشی قابل توجه دورخیز خود را انجام داد تا آماده ضربه زدن شود. بعد از سوت داور تقریبا 10 ثانیه طول کشید تا هافبک برایتون اقدام به ضربه زدن کند. او در این حین به طور فعال در حال انجام دم و بازدمی عمیق بود.

1871288

5-  در دوران حرفه‌ای مک آلیستر، این طولانی‌ترین مدت انتظار بعد از به صدا در آمدت سوت زدن ضربه پنالتی بود. جالب اینجاست که بر اساس نمودار فوق او در سال‌های اخیر به تدریج زمان انتظار را بالاتر برده است. این نشان می‌دهد که ستاره آرژانتینی به طور آگاهانه تلاش می‌کند تا ابتدا به فضای اطراف مسلط شده و سپس شلیک کند.

1871291

دیدگاه‌ها