کد خبر : 1935448 | 15 اردیبهشت 1402 ساعت 17:16 | 24.7K بازدید | 2 دیدگاه

قهرمانی آرژانتین و ناپولی واقعا برایم جذاب بود؛

مارکو ماتراتزی در تهران بابت زیدان بازجویی شد!

مارکو ماتراتزی با حوصله 10 دقیقه مقابل خبرنگاران ایستاد و به سوالات آنها درباره موضوعات مختلف پاسخ داد.

مارکو ماتراتزی در تهران بابت زیدان بازجویی شد!

به گزارش "ورزش‌سه"، مارکو ماتراتزی ستاره سابق تیم ملی ایتالیا و اینتر روز گذشته طی ساعات اخیر برای اولین مرتبه در ایران حضور پیدا کرد و به زودی هم به ایتالیا بازخواهد گشت. با این حال همین فاصله کم هم برای خبرنگار "ورزش‌ سه" کافی بود، تا خود را به این چهره مشهور و جنجالی دنیای فوتبال برساند و در کنار چند رسانه دیگر مصاحبه‌ای سرپایی را با او درباره مسائل مختلف برگزار کنند.
مشروح این گفت‌وگوی 10 دقیقه‌ای جذاب با ماکو ماتراتزی که نام او فوتبالی‌ها را به یاد لحظات تکرار نشدنی‌اش در اینتر و همینطور فینال جام جهانی 2006 می‌اندازد، در ادامه می‌خوانید.

*ابتدا از حضورتان در ایران بگویید.
برای اولین مرتبه است که ایران هستم. واقعا از میهمان‌نوازی شما خیلی متشکرم و امیدوارم دوباره برگردم.

*شناختی از فوتبال ایران دارید؟
خیلی کم فوتبال ایران را می‌شناسم، اما در حال توسعه است. می‌دانم مربی‌های ایتالیایی هم در ایران کار کرده‌اند و بازیکن ایرانی هم در پروجا بوده است. رحمان رضایی را می‌شناسم که در پروجا بازی کرده است. من هم از پروجا پیشرفت کردم. تشکر می‌کنم و از همینجا به آقای رحمان رضایی هم سلام می‌رسانم.

1871344

* بازی‌های ایران در جام جهانی را چطور دیدید؟
چیزهایی از بازی ایران در جام جهانی دیدم. واقعا دیگر بازی کردن مقابل هر تیمی دشوار است. دیگر الان تیم‌های بزرگ می‎‌توانند در مقابل تیم‌های کوچک‌تر بازنده باشند. فوتبال ایران در حال رشد است و واقعا سخت است که در جام جهانی بازی کنی.

*از بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا مثل مهدی طارمی شناخت دارید؟
مهدی طارمی خیلی بازیکن خوبی است. 

*کمتر از یک هفته دیگر دربی دلامادونینا را در لیگ قهرمانان اروپا بین اینترمیلان و آث میلان داریم. این دربی ما را یاد آن عکس خاطره انگیزه شما در کنار روی کاستا در همین مسابقه و در همین مرحله می‌اندازد که مربوط به دو دهه پیش بود.
ماتراتزی که لبخند روی لبانش نشسته بود، در واکنش به این سوال گفت- آن عکس را به خاطر دارم. من و روی کاستا در کنار هم بودیم. به هر حال ما با هم دوست هستیم و همیشه این احترام و دوستی بین ما وجود دارد.

*پیش‌بینی شما از این مسابقه چیست؟ 
من واقعا طرفدار اینتر هستم و امیدوارم اینتر برنده بشود.

*در صورت قهرمانی ناپولی صحبت کنید. بعد از 26 سال این تیم قهرمان ایتالیا شد و با این قهرمانی هم ناپولی توانست قهرمان ایتالیا شود و هم آرژانتین قهرمان جهان شد.
بار دیگر با این سوال لبخندی از سر رضایت بر صورتش نقش بست و گفت- الان به نظرم دیگو خیلی خوشحال است. واقعا قهرمانی ناپولی و آرژانتین برایم جذاب است.

*ویدئویی از شما و مورینیو در هنگام خداحافظی با این مربی پخش شد که سرمربی تیم‌تان را بغل کرده بودید و گریه می‌کردید. آیا می‌دانستید بعد از رفتن مورینیو، اینتر روز خوش نخواهد دید؟
واقعا بعد از اینکه مورینیو رفت، به مشکل خوردیم، اما اینتر کارش را انجام داد و پیشرفت کرد. اما وقتی مورینیو رفت واقعا سخت بود.

1496826

*فکر نمی‌کردیم اینقدر احساسی و عاطفی باشید.
این عادی است. وقتی در زمین هستیم، برای پیروزی تیم تلاش می‌کنیم. شاید در زمین شخصیت دیگری از ماتراتزی ببینید، اما وقتی بیرون از زمینیم، یک شخصیت دیگر داریم. ما همیشه به طرفداران احترام می‌گذاریم و رعایت ادب را داریم.

*درباره حضور استراماچونی در ایران صحبت کنید، که البته غرامت زیادی هم از استقلال گرفت.
او هم نتایج خوبی در ایران گرفت. ایشان یک سری تجارب در ایران به دست آورد. در فوتبال هم پیروز می‌شوی و هم می‌بازی. و این نتایج است که سرنوشت مربیان را تعیین می‌کند.

*این روزها سیمونه اینزاگی تحت فشار است. به نظر شما فصل بعد در اینتر می‌ماند؟
به نظرم در حال حاضر بهترین نتایج را کسب می‌کند. به هر حال این روزها تیم را بسیار قوی سازماندهی می‌کند. اینتر بازیکنان مصدوم زیادی داشت و واقعا بازیکنان مصدوم تمام تمرکز مربی را به هم می‌ریزند. به نظرم اینتر می‌تواند حتی به فینال لیگ قهرمانان هم برسد. خیلی مهم است که اینتر الان جزو چهار تیم برتر اروپاست و باید ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد.

1722172

*نمی‌شود شما را دید و از زیدان نپرسید. شما در آخرین مصاحبه خود گفته‌اید که از زیدان ناراحت هستم، چون چندین مرتبه از او عذرخواهی کردم، اما نپذیرفته است.
همه این سوال را از من می‌پرسند. همان عکسی که با روی کاستا داشتم، ممکن است حالت عکسش هم در زمین اتفاق بیفتد. چیز خاصی درباره زیدان نیست. من همیشه به همه بازیکنان احترام می‌گذارم. شاید ارتباط خوبی نداشته باشیم، اما ایشان الان یکی از مربیان بزرگ فوتبال جهان است. مشکل خاصی نیست.

*فوتبال آسیا در حال پیشرفت است. رونالدو به النصر آمده و حرف از آمدن مسی به الهلال است. شرایط را در آسیا چطور می‌بینی؟
دیدید در جام جهانی مراکش چه کرد؟ الان فوتبال در تمام دنیا در حال رشد است. آسیا هم از این مقوله جدا نیست و در حال رشد است.

دیدگاه‌ها