کد خبر : 1935632 | 16 اردیبهشت 1402 ساعت 11:59 | 26.5K بازدید | 4 دیدگاه

سود 41 میلیون یورویی سیتی از 12 گل

هالند، معدن گل و یورو برای سیتیزن‌ها!

ارلینگ هالند، ستاره منچسترسیتی، در هر دو زمینه ورزشی و مالی به جواهری برای این باشگاه تبدیل شده است.

هالند، معدن گل و یورو برای سیتیزن‌ها!

به گزارش "ورزش سه"، هیچ بازیکنی در تاریخ لیگ قهرمانان نتوانسته به سرعت هالند به رکورد 35 گل زده دست پیدا کند، نه کیلیان امباپه و نه لیونل مسی یا کریستیانو رونالدو. 

این ستاره نروژی رکوردهای تمامی چهره‌های شاخص این رقابت‌ها را با خطر جدی مواجه کرده و این فصل موفق شده 12 گل برای تیمش به ثمر برساند تا نقش مهمی در درآمد 41.1 میلیون یورویی که سیتی به دست آورده ایفا کرده باشد. 

به نظر می‌رسد که او معدنی از گل و یورو است. این بازیکن با گل‌هایی که به ثمر رساند توانست به تیمش برای صعود از مرحله گروهی کمک کند و در سه بازی گل پیروزی تیمش را وارد دروازه حریفان کند. 

او در مرحله یک هشتم پنج گل از هشت گل سیتی برابر لایپزیش را به ثمر رساند و این روند را در یک چهارم نهایی هم ادامه داد و توانست دو بار برابر بایرن مونیخ گلزنی کند که سود مالی بسیاری را برای این باشگاه به همراه داشت. 

1870899

در مرحله گروهی که هر پیروزی 2.8 میلیون یورو درآمد به همراه داشت، هالند موفق شد سه بار به تیمش برای کسب پیروزی کمک کند. 

این بازیکن در پیروزی 0-4 برابر سویا توانست دو گل بزند، در پیروزی 1-2 برابر بروسیا دورتموند هم یک گل دیگر زد و در جریان برد 0-5 برابر کپنهاگن هم دو بار دروازه حریف را باز کرد تا در مجموع 8.4 میلیون یورو برای تیمش به دست آورده باشد. 

سیتی بدون این بازیکن نمی‌توانست به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان راه پیدا کند و پاداش اضافه 9.6 میلیون یورویی حضور در این مرحله را از یوفا دریافت کند. 

صعود به یک چهارم نهایی با سود بیشتری همراه بود و آن‌ها توانستند 10.6 میلیون یوروی دیگر به دست آورند. او که پیش از بازی برابر لایپزیش با انتقادهایی روبرو شده بود، توانست پنج گل از هفت گل تیمش را به ثمر برساند تا شاهکاری را خلق کرده باشد و به آنها در رویارویی با بایرن در مرحله یک چهارم کمک کند. 

حضور در این مرحله به معنای دریافت 12.5 میلیون یوروی دیگر بود و او باز هم دست از گلزنی نکشید و توانست دو گل برابر بایرن مونیخ به ثمر برساند. 

1870709

این تیم حالا در مرحله نیمه نهایی باید برابر رئال مادرید قرار بگیرد و صعود به دیدار فینال به معنای دریافت 15.5 میلیون یوروی دیگر است. قهرمانی هم سود 4.5 میلیون یورویی برای آنها به همراه خواهد داشت. 

خرید هالند 60 میلیون یورو برای سیتی هزینه داشت و حالا فقط گل‌های او در لیگ قهرمانان باعث شده که این باشگاه 41.1 میلیون یورو درآمد داشته باشد و این یعنی 68 درصد از هزینه خریدش را تنها با بازی در لیگ قهرمانان جبران کرده است. 

هالند با 22 سال و 272 روز در آخرین بازی مرحله یک چهارم نهایی برابر بایرن مونیخ توانست امباپه را به عنوان جوان‌ترین فوتبالیستی که 35 گل در لیگ قهرمانان زده پشت سر بگذارند. این بازیکن فرانسوی در سن 23 سال و 260 روز به چنین رکوردی رسیده بود. 

او همچنین رکورد رود فن نیستلروی را شکست ون با بیشترین سرعت ممکن به این رکورد رسید. این اسطوره هلندی که پیراهن رئال مادرید و منچستریونایتد را به تن داشت، توانسته بود در 42 بازی به این رکورد برسد اما هالند فقط به 27 بازی برای رسیدن به این رکورد نیاز داشت. 

او 22 گل با پای چپ، 9 گل با پای راست و چهار گل با سرش به ثمر رسانده و چهار گل از این 35 گل را نیز از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. 18 گل این بازیکن در نیمه اول و 17 گلش نیز در نیمه دوم وارد دروازه حریف شده است. او حالا نامش را وارد فهرست بهترین گلزنان لیگ قهرمانان کرده و به شکستن رکورد 141 گل زده شده توسط کریستیانو رونالدو چشم دوخته است.

منبع: مارکا

دیدگاه‌ها