کد خبر : 1935723 | 16 اردیبهشت 1402 ساعت 18:07 | 9.1K بازدید | 2 دیدگاه

کار بزرگ جیلاردینو: جنوا به سری A برگشت

جنوا بعد از تنها یک سال حضور در سری B، دوباره توانست به بالاترین سطح رقابت‌های لیگ در ایتالیا صعود کند.

کار بزرگ جیلاردینو: جنوا به سری A برگشت

به گزارش "ورزش سه"، جنوا امروز در دیدار با آسکولی کالچو توانست با نتیجه 2 بر یک پیروز شود. ماتیا بانی در دقیقه 16 و میلان بادلی در دقیقه 63 گل‌های جنوا را به ثمر رساندند، در حالی که ماسیمو کودا در دقیقه 66 یک ضربه پنالتی را از دست داد.
بازی در دقیقه 68 و به دنبال گل داویده مارسورا برای آسکولی، حساسیت بیشتری پیدا کرد اما در نهایت جنوا تیم پیروز میدان شد تا صعود خود را به سری A قطعی کند، آن هم فقط یک سال بعد از سقوط از آن.

هدایت تیم جنوا برعهده آلبرتو جیلاردینو، مهاجم سابق تیم ملی ایتالیا است که با این موفقیت خبر از ظهور پدیده دیگری در میان مربیان فوتبال ایتالیا داده است.
هم اکنون دو هفته مانده به پایان سری B، فروزینونه با 74 امتیاز صدرنشین است، جنوا 7۰ امتیاز دارد و باری با 62 امتیاز در رده سوم ایستاده است.

1871841
قدیمی‌ترین
جنوا در سال 1893 تاسیس شده و قدیمی‌ترین تیم فوتبال در ایتالیا است. طبیعتا این تیم در اوایل تاسیس لیگ، بر آن مسلط بود و پیش از راه‌اندازی سری A با فرمت امروزی، 9 بار قهرمان لیگ شد. 
آنها فصل قبل و در میانه هرج و مرجی که فروش باشگاه به مالکان جدید آمریکایی در قالب شرکت «777 پارتنرز» راه انداخته بود، به دسته پایین‌تر سقوط کردند. 
جنوا این فصل را با مربیگری الکساندر بلسین شروع کرد اما او در ماه دسامبر اخراج شد و جیلاردینو از مربیگری تیم جوانان به مربیگری تیم بزرگسالان باشگاه رسید. این انتخاب جواب داد و جنوا زیر نظر او 14 برد، شش تساوی و یک باخت به دست آورد.

1871839

دیدگاه‌ها