کد خبر : 1935758 | 16 اردیبهشت 1402 ساعت 19:39 | 575.3K بازدید | 302 دیدگاه

واضح را نگرفت، مشکوک را گرفت

کارشناسی داوری: موعود و دو صحنه پنالتی

موعود بنیادی‎‌فر نفر اول لیست الیت داوران ایران است که در بازی پیکان - پرسپولیس قضاوت بحث‌برانگیزی داشت.

کارشناسی داوری: موعود و دو صحنه پنالتی

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که بازیکنان پرسپولیس برای گلزنی تلاش می‌کردند، یک برخورد در محوطه جریمه پیکان همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داد.

مدافع پیکان در این صحنه پس از اینکه از سعید صادقی عقب ماند، به نظر یک لحظه پای خود را جلوی وینگر پرسپولیس انداخت و صادقی نیز روی زمین افتاد.

در این لحظه و در حالی که بازیکنان پرسپولیس به پنالتی اعتقاد داشتند، موعود بنیادی‌فر پنالتی نگرفت تا یک صحنه جنجالی دیگر اتفاق بیفتد.


ویدئو: 299951

📌 برخورد با سعید صادقی در محوطه جریمه (مشکوک به پنالتی - دقیقه 67)

❌ ابراهیم میرزابیگی: کمک داور هم می‌توانست این صحنه را ببیند، داور هم یک لحظه سوت را برد اما نزد. در این صحنه بازیکن مدافع، مهاجم را زد و پنالتی بود.
❌ تورج حق‌وردی: این صحنه کاملا پنالتی است و بازیکن پای سعید صادقی را زد.
❌ علیرضا یزدانی: مدافع پیکان پا انداخت و خطا بود. بازیکن پیکان اگر پا نمی‌انداخت خطا نمی‌شد اما او پا انداخت و بازیکن را زد. شدت هم در چنین مواردی مهم نیست و خطا انجام شد.
❌  حیدر سلیمانی: مدافع پیکان با پای خود، پای مهاجم سعید صادقی را زد و خطا کاملا آشکار بود. داور باید پنالتی اعلام می‌کرد، اما احتمالا فکر کرد مهاجم پای خودش را به پای مدافع زد.
حسین عسگری: بازیکن پیکان کاملا واضح پای راست سعید صادقی را زد. داور باید در این صحنه پنالتی می گرفت. نمی دانم چطور موعود بنیادی فر این صحنه را پنالتی تشخیص نداد.


📌 پنالتی روی پریرا (مشکوک به تمارض- دقیقه 79)

❓ ابراهیم میرزابیگی: صحنه واقعا واضح نیست اما داور به صحنه نزدیک بود. اگر زاویه پشت دروازه یا زاویه داور را داشته باشیم می‌توانیم نظر بدهیم.
❓ تورج حق وردی: در این زاویه مشخص نیست که در این صحنه چه اتفاقی رخ داد و نمی‌شود کارشناسی کرد.
✅ علیرضا یزدانی: خطا کاملا درست بود و داور تصمیم گرفت. بازیکن پیکان در اثر بی‌احتیاطی انجام داد و عمل هل دادن را انجام داد. بازیکن پیکان باید اخطار می‌گرفت.
✅ حیدر سلیمانی: روی پریرا خطا نشد و اگر داور پنالتی روی این بازیکن را اعلام کرده باشد، اشتباه است. اما پس از اینکه مهاجم پرسپوليس سرنگون شد، مدافع پیکان توپ را با دست کنترل کرد و مرتکب خطای هند شد که اعلام پنالتی درست بود.
✅ غلامرضا جباری: بازیکن پیکان مرتکب خطای هند شد و داور به درستی اعلام پنالتی کرد.
حسین عسگری: دوربین در این صحنه جا ماند و نمی‌توان با قاطعیت نظر داد، اما به نظر می‌رسد بازیکن پیکان با خطا لئاندرو پریرا را نقش بر زمین کرد. نمی‌توان با اطمینان گفت، اما به نظر من پنالتی درست بود.


ویدئو: 299955
1871981

📌 پنالتی ترابی (مشکوک به تکرار - دقیقه 79)

❌  ابراهیم میرزابیگی: اگر بخواهیم پنالتی را تکرار بدهیم، 95 درصد پنالتی‌ها باید تکرار شود و این پنالتی هم جزو آن است.
✅ تورج حق‌وردی: چند بازیکن نیم‌متر وارد محوطه شدند اما معمولا این صحنه‌ها پنالتی را تکرار نمی‌دهند.
❌  علیرضا یزدانی: بازیکنان دو تیم وارد محوطه جریمه شدند و پنالتی باید تکرار شود.
✅ حیدر سلیمانی: در لحظه زدن ضربه، پای هیچکدام از بازیکنان در داخل محوطه جریمه قرار نداشت و از نظر من نیازی به تکرار نبود.

بروزرسانی می‌شود...

دیدگاه‌ها