کد خبر : 1935947 | 17 اردیبهشت 1402 ساعت 14:57 | 14.2K بازدید | 14 دیدگاه

خوشحالم که تیم هیچ حاشیه‌ای ندارد

منافی: پرسپولیس تمرکز نکند قهرمان نمی‌شود

پیشکسوت و مربی سابق پرسپولیس معتقد است این تیم باید بدون توجه به هجمه‌ها و حواشی، تنها روی پیروزی در دو دیدار آینده خود تمرکز کند.

منافی: پرسپولیس تمرکز نکند قهرمان نمی‌شود

به گزارش ورزش سه، جواد منافی در ابتدای لیگ بیست و دوم به عنوان دستیار حمید مطهری به نساجی مازندران پیوست اما پس از نتایج ضعیف در نیم فصل دوم و برکناری مطهری، همکاری او هم با این باشگاه قائمشهری به پایان رسید. منافی که سابقه حضور در پرسپولیس به عنوان بازیکن و مربی را در کارنامه خود دارد، امروز در گفت‌وگویی با خبرنگار ما در خصوص دلایل ناکامی در نساجی و همچنین صدرنشینی پرسپولیس صحبت کرد.

منافی در ابتدا درباره نتایج ضعیف نساجی در نیم فصل دوم توضیح داد: عوامل مختلفی دخیل بود که نمی‌خواهم کنکاش کنم. نساجی سال قبل قهرمان جام حذفی شده بود و از طرفی ما هم در نیم فصل اول نتایج خوبی گرفتیم و انتظارات از این تیم بالا رفت. در نیم فصل اول تا رتبه پنجم جدول هم آمدیم اما در نیم فصل دوم اتفاقاتی رخ داد و بازیکنانی که مدنظر کادر فنی و آقای مطهری بودند، جذب نشدند. تیم باید تقویت می‌شد اما این اتفاق رخ نداد و در نیم فصل دوم کار سخت شد. تمام تیم‌ها توانستند بازیکنان مدنظرشان را جذب کنند اما ما تقویت نشدیم و نتایج خوبی رقم نخورد و در نهایت هم باشگاه، آقای مطهری را خواست و به صورت توافقی جدا شدند. در فوتبال این اتفاقات رخ می‌دهد و یک روز هستی و یک روز نیستی. برای نساجی که تیم استانم است، آرزوی موفقیت دارم.

او سپس در پاسخ به این سوال که از نظر او در صورت ادامه همکاری و تقویت نساجی برای فصل آینده، شرایط متفاوت می‌شد گفت: آقای مطهری برای فصل بعد هم با این تیم قرارداد داشت و می‌توانستیم بمانیم و در جام باشگاه‌های آسیا هم کمک کنیم اما اتفاقاتی رخ داد که با توجه به اینکه کوران مسابقات هستیم، زمان مناسبی برای باز کردن آنها نیست. یکی از عوامل اصلی همان تقویت تیم بود که مسلما می‌توانست باعث شود شرایط طور دیگری پیش برود. این تیم سال بعد در مسابقات آسیایی حضور دارد و همه باید بدانند جام باشگاه‌ها، مثل لیگ برتر ایران نیست و باید حمایت خوبی صورت بگیرد و بازیکنان مدنظر جذب شوند. اگر این اتفاق رخ ندهد، این تیم در آسیا به مشکل‌ می‌خورد.

1787445

مربی سابق نساجی درباره حاشیه‌هایی که در دوره‌ای پیرامون این تیم ایجاد شد و حتی واکنش علیرضا حقیقی را هم در پی داشت، بیان کرد: ایشان نظر شخصی خودش را گفت و باید از خودش بپرسید چه منظوری داشته است. الان زمان زیادی گذشته و اگر در آن زمان از من سوال می‌شد، می‌توانستم توضیح بدهم و بگویم این حواشی چه دلیلی دارد. حرف‌های زیادی برای گفتن بود اما الان گذشته و ایشان هم شاگرد من بوده و الان دیگر دلیلی نمی‌بینم که حرفی بزنم. همه چیز‌ تمام شده و تیم در کوران مسابقات است و نمی‌خواهم حاشیه‌ای ایجاد کنم. فقط برای نساجی که خاطرات خوبی در آن دارم، آرزوی موفقیت می‌کنم. این تیم هواداران خیلی خوبی دارد که با این تیم زندگی می‌کنند.

او در خصوص اضافه شدن حمید مطهری به کادر فنی تیم ملی و شرایط فعلی خودش گفت: حمید خودش را ثابت کرده و احتیاجی نیست که من از او تعریف کنم. او جزو مربیان توانمند، جوان و آینده‌دار فوتبال ایران است و به قدری توانایی داشته که آقای قلعه‌نویی ایشان را به کادر فنی تیم ملی دعوت کرده است. او بهترین انتخاب برای کادر فنی تیم ملی بود و فکر می‌کنم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت و از نظر شخصی و فنی جزو بهترین مربیان ایران است. من هم این روزها کارهای شخصی خودم را دنبال می‌کنم و در کنار خانواده هستم و سعی می‌کنم در فصل آینده در تیم دیگری آغاز به کار کنم.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره صدرنشینی این تیم در لیگ برتر عنوان کرد: پرسپولیس و استقلال در شرایطی با هم بازی کردند که هر دو تیم احتیاج به برد داشتند و تساوی تنها به سپاهان کمک می‌کرد و پرسپولیس در حساس‌ترین مقطع با هوشیاری یحیی گل‌محمدی و بازی خوب بچه‌ها موفق شد دربی را ببرد؛ تجربه یحیی گل‌محمدی در این بازی خیلی به او کمک کرد و تعویض‌های او باعث این شد که سرخپوشان پیروز شوند و پس از آن هم با روحیه‌ای خوب وارد بازی با پیکان شوند و سه امتیاز این مسابقه را هم کسب کنند. حالا دو هفته باقی مانده و آینده پرسپولیس دست خودش است و کسی نمی‌تواند برای این تیم تعیین تکلیف کند؛ پرسپولیس توانایی و لیاقت این را دارد که با دو پیروزی دیگر جام را بالای سر ببرد. امیدواریم که اتفاق خاصی پیش نیاید و پرسپولیس این قهرمانی را به هواداران خوب‌مان تقدیم کند.

1787446

او در واکنش به اعتراض تیم‌های مختلف به برگزاری بازی پیکان و پرسپولیس در استادیوم آزادی و هجمه‌هایی که به این تیم وارد می‌شود، گفت: همه چیز در زمین مشخص می‌شود. حرف و حدیث خیلی زیاد است، در صورتی که در سال‌های قبل هم این اتفاق افتاده بود و استقلال و پیکان در آزادی بازی کردند اما هیچ حاشیه‌ای ایجاد نشد. مسلما استقلال با تساوی برابر نفت آبادان در زمین همه چیز را از دست داد و طبیعی است که الان دنبال بهانه باشد اما ما نباید توجه کنیم. کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس به قدری باتجربه هستند که درگیر این مسائل نشوند و فوتبال خودشان را بازی کنند. با برد پرسپولیس برابر پیکان، رقبا می‌دانند که ما به قهرمانی خیلی نزدیک هستیم و این حرف‌ها را می‌زنند. این هجمه‌ها در سال‌های قبل هم به پرسپولیس وارد می‌شد اما باید بگویم این‌ها تاثیری ندارد و این تیم راه خودش را می‌رود و می‌تواند با تمرکز صد برابری در دو بازی پیروز شود و عنوان قهرمانی را کسب کند.

منافی درباره عدم نتیجه‌گیری پرسپولیس در مقطعی از فصل که باعث شد این تیم در آن دوره صدر جدول را از دست بدهد، گفت: بهترین‌ تیم‌های دنیا هم فراز و نشیب دارند و در فوتبال این مسائل طبیعی است و یک روزهایی تیم‌ها شرایط آرمانی ندارند؛ پرسپولیس هم در مقطعی دچار این مشکل شد و در بعضی از مسابقات نتیجه نگرفت. جذابیت فوتبال به همین است که تا دقیقه آخر ندانی چه تیمی قهرمان می‌شود؛ همین استرس‌ها فوتبال را زیبا می‌کند و حالا دو هفته نفس‌گیر برای تیم‌های بالای جدول در پیش است.

او که در دوره‌ای در کادر فنی پرسپولیس حضور داشته در پایان در پاسخ به این سوال که آیا به بازگشت به این تیم فکر می‌کند، گفت: ما مربی هستیم و کار حرفه‌ای انجام می‌دهیم و در فوتبال هم هر اتفاقی رخ می‌دهد و زمین گرد است و می‌چرخد؛ چرا به بازگشت فکر نکنم؟ من هم در پایه‌های پرسپولیس بازی و مربیگری کردم و هم این افتخار را داشتم که دو سال در تیم بزرگسالان پرسپولیس حضور داشته باشم. قطعا تمام پیشکسوتان پرسپولیس دوست دارند که در این تیم باشند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. اگر باز هم افتخار خدمت به این تیم و هواداران را داشته باشم، چرا که نه؟

دیدگاه‌ها