کد خبر : 1936033 | 17 اردیبهشت 1402 ساعت 22:01 | 11.3K بازدید | 10 دیدگاه

بهترین بازی سال 2023 با 9 گل و سه گلزن

لیون 5-4 مون‌پلیه: بازگشت تاریخی شاگردان بلان!

تیم فوتبال لیون در بهترین شب دوران بازی لاکازت موفق شد امیدهای خود برای کسب سهمیه لیگ اروپا را زنده نگه دارد.

لیون 5-4 مون‌پلیه: بازگشت تاریخی شاگردان بلان!

به گزارش "ورزش سه"، در جذاب‌ترین بازی باشگاه فوتبال در سال جاری، تیم فوتبال لیون یکی از دراماتیک‌ترین پیروزی‌های تاریخ خود را برابر مون‌پلیه به دست آورد.

در چارچوب هفته سی و چهارم رقابت‌های لیگ یک فرانسه، شاگردان لوران بلان در خانه به مصاف مون‌پلیه رفتند و در حالی که با گل الکساندر لاکازت از حریف خود در نیمه اول پیش افتاده بودند، در کمتر از دو دقیقه، دو بار دروازه خود را توسط الیه واحی بازشده دیدند تا نیمه اول را بازنده به رختکن بروند.

ویدئو: 300077

در نیمه دوم بازی و در حالی که پیش بینی می شد لیون به بازی برگردد، باز هم این واحی بود که در دقایق 53 و 55 دروازه آنتونی لوپز را باز کرد و حساب کار را چهار بر یک کرد تا ژروپاما استادیوم در سکوت محض فرو برود.

درست در لحظاتی که هواداران لیون از حضور در این بازی خانگی پشیمان شده بودند، الکساندر لاکازت، مهاجم سابق تیم ملی فرانسه استارت یکی از به‌یادماندنی‌ترین بازگشت‌های تاریخ لیگ فرانسه را زد و با گلزنی در دقیقه 59 امیدها به کسب حداقل امتیاز در این بازی خانگی را برای تیمش زنده کرد.

هفتادمین دقیقه بازی اما زمانی بود که دژان لاورن، مدافع سابق لیورپول و تیم ملی کرواسی با حضور در محوطه جریمه مون‌پلیه، گل سوم تیمش را به ثمر رساند.
1872600
در شرایطی که شاگردان درذکریان کاملا سراسیمه به نظر می‌رسیدند، الکساندر لاکازت گل تساوی را در دقیقه هشتاد به ثمر رساند تا بازی در عجیب ترین نتیجه ممکن یعنی چهار - چهار برابر شود.

اما این پایان کار نبود و فوروارد سابق آرسنال، در تکمیل بهترین شب دوران ورزشی خود از نظر عملکرد فنی، در دقیقه 108 بازی موفق به کسب پنالتی شد و پس از تایید VAR، با به ثمر رساندن پنجمین گل لیون در این مسابقه پوکر کرد تا بهترین بازی هفته فوتبال اروپا به سود شاگردان بلان به پایان برسد.

1872601
نکته جالب توجه این مسابقه، کسب نمره 10 توسط لاکازت از وبسایت‌های نمره‌دهی به بازیکنان بود در حالی که در سمت مقابل، الیه واحی با وجود به ثمر رساندن همین تعداد گل، نمره 9.9 دریافت کرد.

به این ترتیب با این پیروزی لیون در رده هفتم جدول رده‌بندی باقی ماند تا شانس خود برای کسب سهمیه لیگ اروپا را حفظ کند.

1872598

دیدگاه‌ها