کد خبر : 1936204 | 18 اردیبهشت 1402 ساعت 17:59 | 22.1K بازدید | 24 دیدگاه

رئال 99 جام را به رسمیت می‌شناسد، هواداران 100 جام!

قهرمانی رئال در کوپا‌دل‌ری باعث شده در بین ارکان مختلف فوتبال اسپانیا بر سر تعداد جام‌های این باشگاه اختلاف نظر به وجود بیاید.

رئال 99 جام را به رسمیت می‌شناسد، هواداران 100 جام!

به گزارش "ورزش سه"، با فتح بیستمین کوپا دل ری، پس از شکست 2-1 اوساسونا در ورزشگاه لاکارتوجا در سویا، بحث و جدل بر سر تعداد عناوینی که رئال مادرید در ویترین خود دارد، به وجود آمده است. برخی از هواداران، کوپا دل ری 2022-23 را به عنوان صدمین جام به این تیم نسبت می‌دهند در حالی که برخی آن را نود و نهمین عنوان رئال می‌دانند. در مرکز این جنجال، جام اوا دوارته است که باشگاه مادریدی در سال 1947 در آن قهرمان شد.

دلیل نامگذاری این مسابقات، همسر رئیس‌جمهور آرژانتین، اوا پرون، کسی بود که جام را اهدا می‌کرد و نام او تا زمانی که در 26 ژوئیه 1952 درگذشت، روی این جام بود که ایده سفیر آرژانتین در اسپانیا بود. آرژانتنین کشوری است که در دوره پس از جنگ، در زمان انزوای بین المللی از رژیم فرانکو، محصولات اساسی اسپانیا را تامین می‌کرد. به مدت هفت فصل، بین سال 1946 تا سال 1953، برنده این تورنمنت به عنوان "قهرمان قهرمانان" جایزه Eva Duarte de Perón را در ادای احترام به اهدا کننده آن، همسر رئیس‌جمهور وقت جمهوری آرژانتین، خوان دومینگو پرون، دریافت می‌کرد. تورنمنتی که پیش زمینه  سوپرکاپ اسپانیا محسوب می‌شود.

با این حال، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا، آرماندو مونوز، اختیار برگزاری این جام را بر عهده گرفت و پس از آن تردیدهایی در مورد وضعیت رسمی آن وجود دارد و برای ثبت آن، کسانی هستند که آن را از سال 1952 به این سو معتبر می‌دانند.

از بین تیم‌هایی که این جام را کسب کردند، کسانی هستند که آن را رسمی کرده و در کارنامه خود ثبت می‌کنند. اتلتیک بیلبائو، بارسلونا و والنسیا این کار را انجام می‌دهند. از سوی دیگر، اتلتیکو و رئال مادرید، در وب سایت رسمی خود، آن را در بین جام‌های کسب شده خود قرار نمی‌دهند.

دیدگاه‌ها