کد خبر : 1936339 | 19 اردیبهشت 1402 ساعت 13:41 | 17.4K بازدید | 41 دیدگاه

هفت سال رفتن و نرسیدن؛

سپاهان در انتظار، خورشید طلوع می‌کند (عکس)

طی سال‌های اخیر هیچ تیمی به اندازه سپاهان و هوادارانش برای کسب قهرمانی در انتظار نمانده‌اند.

سپاهان در انتظار، خورشید طلوع می‌کند (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، بدبین‌ترین هوادار سپاهانی هم فکرش را نمی‌کرد، پس از قهرمانی‌ای که تیم محبوب‌شان در پایان لیگ چهاردهم به آن شکل دراماتیک با حسین فرکی تجربه کرد، این همه سال برای دیدن دوباره صحنه بالا رفتن جام توسط کاپیتان‌شان در انتظار بمانند؛ جامی که در آن فصل روی دستان محرم نویدکیا اسطوره سپاهانی‌ها در کنار بازیکنان دیگری نظیر احسان حاج صفی بالا رفت و آن‌ها به پرافتخارترین تیم لیگ برتر تبدیل شدند و تا پیش از نمایش‌های مقتدرانه پرسپولیس با برانکو این رکورد به نام خودشان بود.

اما روزهای تیره تیم فوتبال سپاهان که در دهه 80 و اوایل دهه 90 فوق‌العاده کار کرده بود، آغاز شد و آن‌ها در لیگ‌های پانزدهم، شانزدهم و هفدهم روزهای تلخی را تجربه کردند، که با کسب رتبه‌های عجیب 11، 5 و 14 همراه شد.

*قلعه‌نویی سپاهان را دوباره زنده کرد
امیر قلعه‌نویی اما پس از یک دوره پر تلاطم که سپاهان با مربیانی نظیر فرکی، استیماچ، ویسی، کرانچار و ابراهیم‌زاده نتوانسته بود نتیجه بگیرد، وارد شد و در لیگ هجدهم طلایی‌پوشان اصفهانی را به رقیب اصلی پرسپولیس بدل کرد. اما آنها هم در جام حذفی و هم در لیگ قافیه را به رقیب دیرینه که از یک ریشه هم هستند، واگذار کردند. در لیگ نوزدهم هم سپاهان تا آن بازی معروفی که مقابل پرسپولیس برگزار نشد، مدعی جدی قهرمانی بود، اما پس از این مسابقه زردهای دیار زاینده‌رود بار دیگر به بحرانی رفتند، که تبعات آن استعفای امیر قلعه‌نویی و از دست دادن سهیمه آسیایی بود.

1873156

*با محرم هم این در باز نشد
با حضور محرم نویدکیا شور و اشتیاق زیادی میان هواداران سپاهان ایجاد شد و این مربی جوان و خوش‌فکر و منحصربه فرد توانست بار دیگر تا هفته پایانی دوشادوش پرسپولیس برای قهرمانی تلاش کند و درنهایت با کسب امتیاز خارق‌العاده 65 به نایب قهرمانی بسنده کرد؛ اما رکورد آن سپاهان با محرم نویدکیا همچنان در تاریخ فوتبال ایران ماندگار است. فراموش نکنیم تا پیش از ورود برانکو به فوتبال ایران، تیم‌هایی نظیر فولاد و استقلال خوزستان با امتیازهایی کمتر از 60 قهرمان شدند. 
در دومین سال حضور محرم نویدکیا همه در انتظار قهرمانی سپاهان بودند و به نظر همه چیز برای این اتفاق مهم فراهم بود، اما به یکباره تیم منسجم سپاهان از هم پاشید و سرمربی جوان این تیم اگرچه تا پایان فصل در کنار طلایی پوشان ماند، اما از میانه فصل مشخص بود که آن‌ها قافیه را به استقلال و پرسپولیس واگذار کرده‌اند و درنهایت هم فرهاد مجیدی بود که توانست آبی‌های پایتخت را پس از سال‌ها و زودتر از سپاهان به یک قهرمانی دیگر برساند.

1873157

*این انتظار با مورایس تمام می‌شود؟
ژوزه مورایس شروعی طوفانی در سپاهان داشت، اما از هفته سوم تا ششم تنها موفق به کسب 3 امتیاز از 12 امتیاز ممکن شد، تا این مربی شاخص فوتبال دنیا متوجه شود به لیگ سختی وارد شده است. البته که مورایس در ادامه توانست نتایج خوبی با سپاهان به ویژه در نیم فصل دوم کسب کند و اگر تساوی بد موقع مقابل آلومینیوم و آن شکست در تبریز نبود، حالا پرسپولیسی‌ها بودند که انتظار لغزش سپاهان را می‌کشیدند.

1873158

*خورشید در اصفهان طلوع می‌کند
اگرچه در فاصله دو هفته مانده تا پایان رقابت‌های لیگ برتر شرایط پرسپولیس بهتر از سپاهان است و آن‌ها هستند که سرنوشت قهرمانی را در دستان خودشان گرفته‌اند، اما دنیای فوتبال پر است از لحظاتی که به یکباره همه چیز در آن دگرگون شده است. این همان چیزی است که سپاهانی‌ها با امید به آن این روزها را با تمرینات پرفشار سپری می‌کنند؛ برای طلوع دوباره خورشید در دیار زاینده‌رود.  

1873159

 

عکس‌ها یاسر جمالی

دیدگاه‌ها