کد خبر : 1936367 | 19 اردیبهشت 1402 ساعت 16:02 | 10.2K بازدید | 1 دیدگاه

لیگ ملت‌ها: یک سورپرایز و احتمالا مدعی قهرمانی

تیم کوبا با چهره‌ای جدید وارد لیگ ملت‌ها خواهد شد.

لیگ ملت‌ها: یک سورپرایز و احتمالا مدعی قهرمانی

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کوبا که پس از سال‌ها دوباره به لیگ ملت‌ها بازگشته است قصد دارد یک بار دیگر قدرت خود را به همگان اثبات کند. آن‌ها با یک تیم جوان و در عین حال باتجربه راهی این مسابقات خواهند شد تا احتمالا سوپرایز امسال لیگ ملت‌های والیبال باشند.

*افتخارات تیم ملی والیبال کوبا:
این تیم در المپیک مونترآل کانادا مدال برنز کسب کرده است تا تنها مدال المپیکی این کشور باشد. در قهرمانی جهان اما آنها دو نقره در سال‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۱۰ و دو برنز در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۹۸ را در کارنامه دارند. همچنین تیم ملی کوبا یک قهرمانی در لیگ جهانی در سال ۱۹۹۸ و پنج نقره و سه برنز  را کسب کرده‌اند. این تیم در جام جهانی نیز  یک طلا در سال ۱۹۸۹ و سه نقره و یک برنز به دست آورده است. در قهرمانی قاهره یک طلا در سال ۲۰۰۱، یک نقره در سال ۲۰۰۹ و دو برنز در سال‌های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۷ به دست آورده است، همچنین بیست قهرمانی در مسابقات قاره‌ای کونکاکاف و پان آمریکانو را از آن خود کرده است.

*ستارگان فعلی تیم:
از ستارگان فعلی این تیم می‌توان به سیمون روبرتلندی، خسوس هررا، میگل آنخل لوپز، یانت هررا، ریکاردو مانزانو، ملگارخو و کونسپسیون اشاره کرد.

*ستارگان سابق
این  تیم تا قبل از قانون عجیب و غریب محرومیت لژیونرها از حضور در تیم ملی ستارگانی نظیر: یوآندی لئال، ویلفردو لئون، عثمانی خوان تورینا، آنجل دنیس، اوروئل کامخو، هیوسوانی هرناندز ریورا دسپاینه، ویوز داشت.

*هدف این تیم:
قطعا هدف تیم ملی کوبا بهبود بخشیدن به رنکینگ خود است. آنها پس از چند سال افت در یکی دو سال گذشته با تلاش توانسته‌اند خود را به رنکینگ دوازده جهان برسانند، آنها می‌خواهند با نتایج مطلوب در لیگ ملت‌ها پا به مسابقات انتخابی المپیک بگذارند تا اگر نتوانستند از طریق انتخابی راهی المپیک شوند با کمک رنکینگ خوب به المپیک پاریس برسند.

*چغر و بد بدن برای ایران
تیم ملی کوبا به دلیل سبک قدرتی‌ای که دارد همیشه یک حریف سخت برای ایران بوده است حتی اخیرا بهروز عطایی سرمربی تیم ملی اعلام کرده است ما شانس اصلی پیروزی برابر کوبا را هم نداریم تا نشان از قدرت این تیم بدهد.

در سال ۱۹۹۲ که ایران برای اولین بار به ورلد کاپ رسیده بود در برابر کوبا قرار گرفت و بازنده شد و اما خاطره تلخ آن بازی شکستگی پای بابک مظفری پاسور تیم بود که او را مدتی خانه نشین کرد. حالا باید دید کوبا با این همه ستاره که در سری آ ایتالیا توپ میزنند چه خواهد کرد. به نظر می‌رسد صعود آنها به مرحله نهایی قطعی است.

دیدگاه‌ها