کد خبر : 1936376 | 19 اردیبهشت 1402 ساعت 16:48 | 2.3K بازدید | 0 دیدگاه

محکومیت یک آمریکایی به جرم توزیع مواد نیروزا

دادگاهی در آمریکا یک تبعه این کشور را در پرونده تأمین مواد نیروزا در المپیک ۲۰۲۰ توکیو مجرم شناخت.

محکومیت یک آمریکایی به جرم توزیع مواد نیروزا

به گزارش"ورزش سه" و به نقل از فارس، یک سخنگوی دفتر دادستانی آمریکا در منطقه جنوبی نیویورک اعلام کرد فردی که دادستان‌ها اتهاماتی را به او درباره تأمین مواد نیروزا به ورزشکاران در جریان المپیک ۲۰۲۲ توکیو وارد کرده بودند، توسط دادگاه مجرم شناخته شد.

«اریک لیرا» ۴۳ ساله سال گذشته به اولین فردی تبدیل شد که ذیل «قانون رودچنکوف» متهم می‌شود. طبق این قانون، قوانین فدرال در آمریکا اتهام‌های کیفری علیه افرادی که در موضوع دوپینگ در رقابت‌هایی که ورزشکاران آمریکایی در آن حضور دارند، اجرا می‌شود.

دادستان‌ها می‌گویند لیرا که در ژانویه ۲۰۲۲ بازداشت شده، داروهای ممنوعه شامل هورمون رشد انسان را در میان ورزشکارانی که در المپیک ۲۰۲۲ توکیو، شرکت داشتند، توزیع می‌کرد. او پیش‌تر در این پرونده مجروم شناخته نشده بود.

لیرا ممکن است با محکومیت حبس به مدت ۱۰ سال مواجه شود اما این احتمال هم وجود دارد که پس از فرجام‌خواهی، حکم او سبک‌تر شود.

در المپیک توکیو که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۱ برگزار شد، آمریکا موفق شد با کسب ۱۱۲ مدال، بالاتر از بقیه کشورها قرار بگیرد. چین، ژاپن، بریتانیا و روسیه هم در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

1674872

دیدگاه‌ها